Největší senzací posledních hodin se stala zpráva BBC, podle které Sebastian Vettel pro sezónu 2014 již podepsal smlouvu s Ferrari. Red Bull i Ferrari nyní tyto informace dementují.
„Bez nejmenších pochybností bude Sebastian i v roce 2014 součástí týmu Red Bull,“ uvádí týmový šéf Red Bullu Christian Horner. Podobně i šedá eminence v zákulisí Red Bullu Helmut Marko si je jistá setrváním dvojnásobného šampiona v rakouském týmu.
„Jsou to nepravdy. Tyhle zprávy prostě a jednoduše nesedí,“ řekl Marko německému Bildu. „Pro rok 2013 je Vettel napevno u nás, pro rok 2014 je ve smlouvě výkonnostní klauzule. Pro něj i pro tým.“Proti spekulacím se rychle ohradili i zástupci týmu Ferrari. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo přispěchal s prohlášením v italském rádiu. „V posledních dvaceti letech jsem vždycky říkal, že nechci mít dva kohouty na jednom smetišti.
Nechci žádné dvě hvězdy, protože nechci problémy a rivalitu, které pak způsobí napětí a nerovnost v týmu. Raději chci mít dva jezdce, kteří jezdí pro Ferrari.“ Kromě toho je podle Montezemola jezdecká otázka tím, „co nás v současnosti zaměstnává ze všeho nejméně.“
Sebastian Vettel s Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Montezemolo se chce i v dalších letech spoléhat výhradně na Alonsa. „Alonso má dar, který ostatní nemají – schopnost motivovat tým, být týmu nablízku, když jsou potíže, ne jen tehdy, když se vyhraje, protože to je jednoduché. Má i schopnost dívat se daleko dopředu, na cíle, které jsou očividně těžko dosažitelné, ale v zásadě nejsou nerealistické,“ pochválil Montezemolo Alonsa.Montezemolo současně popřel i zvěsti týkající se příchodu Adriana Neweye do maranellského týmu v roce 2014, současně s Vettelem. „Adrian je skvělý, ale my máme velkou důvěru v naše techniky. Při vší úctě k Adrianovi – umíme vyhrát i bez něj.“
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.