Průběh závěru letošního šampionátu se nápadně podobá situaci před dvěma lety. Bude se opakovat i stejný výsledek?
Vítězstvím ve Velké ceně Koreje se Sebastian Vettel poprvé od května letošního roku ocitl v čele mistrovství světa. Mladý Němec v Koreji završil hattrick a vzhledem k aktuální formě vozů Red Bull se zdá, že směřuje k získání třetího titulu v řadě za sebou. To je kousek, který se dosud povedl jen Juanu Manuelu Fangiovi a Michaelu Schumacherovi.
Přitom ještě po Velké ceně Itálie byl Vettel v mistrovství světa až čtvrtý a na španělskou hvězdu v barvách Ferrari ztrácel propastných 39 bodů. Od té doby je ale Vettel bezchybný – podobně jako v roce 2010, kdy díky triumfům ve třech ze čtyř posledních závodů roku vybojoval v napínavé koncovce šampionátu svůj první titul mistra světa.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner je podle Autosportu přesvědčen, že lekce nabytá v roce 2010 je přínosem i letos. „Sebastian pokračuje v dozrávání a v průběhu posledních let získal spoustu zkušeností. Myslím, že letos jezdí lépe než kdy předtím,“ chválí svou jezdeckou jedničku Horner. „Prošel si cestou k titulu v roce 2010 velmi těžkými chvílemi a všechny tyhle zážitky, kterými si prošel, mu teď přišly vhod.“
Horner ale zároveň tlumí předčasnou euforii: „Nikdo z nás si nemyslí, že už máme titul v kapse. Jenom jsme se v šampionátu posunuli o šest bodů před Fernanda, který stál na stupních vítězů hned vedle Seba. Letošní rok je boj intenzivnější než v jakékoliv z minulých sezón. První titul byl něco velmi speciálního, obhájili jsme ho pak ještě lepším způsobem, než jakým jsme ho získali, ale je před námi ještě stále dlouhá cesta až do konce letošního šampionátu. V tuhle chvíli ještě na tituly ani nemyslíme.“
„Jsem si jistý, že tenhle titul se bude rozhodovat až v nejposlednějším okamžiku a my ze sebe musíme každý jednotlivý závodní víkend vydat vše, stejně, jako jsme to udělali tady a jako se nám to téměř podařilo v Japonsku. Je důležité, abychom ve zbývajících čtyřech závodech na těchto úspěších stavěli.“
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.