Průběh závěru letošního šampionátu se nápadně podobá situaci před dvěma lety. Bude se opakovat i stejný výsledek?
Vítězstvím ve Velké ceně Koreje se Sebastian Vettel poprvé od května letošního roku ocitl v čele mistrovství světa. Mladý Němec v Koreji završil hattrick a vzhledem k aktuální formě vozů Red Bull se zdá, že směřuje k získání třetího titulu v řadě za sebou. To je kousek, který se dosud povedl jen Juanu Manuelu Fangiovi a Michaelu Schumacherovi.
Přitom ještě po Velké ceně Itálie byl Vettel v mistrovství světa až čtvrtý a na španělskou hvězdu v barvách Ferrari ztrácel propastných 39 bodů. Od té doby je ale Vettel bezchybný – podobně jako v roce 2010, kdy díky triumfům ve třech ze čtyř posledních závodů roku vybojoval v napínavé koncovce šampionátu svůj první titul mistra světa.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner je podle Autosportu přesvědčen, že lekce nabytá v roce 2010 je přínosem i letos. „Sebastian pokračuje v dozrávání a v průběhu posledních let získal spoustu zkušeností. Myslím, že letos jezdí lépe než kdy předtím,“ chválí svou jezdeckou jedničku Horner. „Prošel si cestou k titulu v roce 2010 velmi těžkými chvílemi a všechny tyhle zážitky, kterými si prošel, mu teď přišly vhod.“
Horner ale zároveň tlumí předčasnou euforii: „Nikdo z nás si nemyslí, že už máme titul v kapse. Jenom jsme se v šampionátu posunuli o šest bodů před Fernanda, který stál na stupních vítězů hned vedle Seba. Letošní rok je boj intenzivnější než v jakékoliv z minulých sezón. První titul byl něco velmi speciálního, obhájili jsme ho pak ještě lepším způsobem, než jakým jsme ho získali, ale je před námi ještě stále dlouhá cesta až do konce letošního šampionátu. V tuhle chvíli ještě na tituly ani nemyslíme.“
„Jsem si jistý, že tenhle titul se bude rozhodovat až v nejposlednějším okamžiku a my ze sebe musíme každý jednotlivý závodní víkend vydat vše, stejně, jako jsme to udělali tady a jako se nám to téměř podařilo v Japonsku. Je důležité, abychom ve zbývajících čtyřech závodech na těchto úspěších stavěli.“
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.