JEONGAM - 2. TRÉNINK; Úřadující mistr světa Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas druhého tréninku v Koreji. O tři setiny za ním skončil jeho týmový kolega Mark Webber, Fernandovi Alonsovi s Jensonem Buttonem scházely již více než tři desetiny.
Počasí týmům přálo i ve druhém tréninku, teplota vzduchu za slunečního svitu dosahovala 21 °C, asfalt 26 °C. Do svých vozů konečně usedli i Narain Karthikeyan, Nico Hülkenberg, Vitalij Petrov a Bruno Senna, jež dopoledne museli dát šanci rezervním pilotům svých týmů (Danimu Closovi, Julesovi Bianchimu, Giedovi van der Gardemu a Valtterimu Bottasovi).
Do odpolední části vyrazil jako první nezvykle Lewis Hamilton následovaný Kimim Räikkönenem. Pilot McLarenu na nové sadě měkkých pneumatik hned zajel i první měřené kolo: 1:41,851 min, Fin byl o půl sekundy lepší. Provoz houstl a piloti své časy neustále zlepšovali.
Lotus s novými Coanda výfuky v prvním tréninku problémy nezaznamenal, proto s nimi Kimi pokračoval i ve druhém tréninku. Red Bull dnes jezdí s dvěma různými konfiguracemi bočnic - na Vettelově voze je patrnější větší kanál, který pod nimi přivádí vzduch do difuzoru.
Lotus nové Coanda výfuky testuje zatím bez problémů (foto: Lotus F1 Team)
Po půl hodině se poprvé objevuje super-měkká směs pneumatik Pirelli: nasazují ji Jean-Eric Vergne a Sergio Pérez. Petrovův Caterham musel být zatlačen do garáže kvůli defektu pravé zadní pneumatiky.
Mexičanovi přestává fungovat DRS a poté svůj Sauber odstavuje v zatáčce č. 12, protože v jeho motoru selhal jeden z mechanických ovládacích prvků - samotný agregát Ferrari však poškozen není.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:39,089 min2. Webber + 0,315 s3. Button + 0,405 s4. Massa + 0,598 s5. Alonso + 0,615 s6. Hamilton + 0,628 s7. Schumacher + 0,677 s8. Rosberg + 1,236 s
Petrov je po chvíli zpět na dráze, ale hlásí vibrace a problémy s blokováním kol kvůli dobíjení KERSu při brzdění. Na dráze krouží 14 pilotů.
Smolařem druhého tréninku byl Pérez, jenž musel svůj Sauber C31 poháněný motorem Ferrari odstavit mimo trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Po 50 min přezouvají na super-měkkou směs i vozy Ferrari, McLareny a Red Bully. Webber je hned o půl sekundy rychlejší a posouvá se do čela - 1:38,864 min. Vettel ale ihned nalézá odpověď a je o 32 tisícin sekundy rychlejší (1:38,832 min). Red Bully vypadají velmi silně zejména ve třetím sektoru, kde jsou o 3 - 4 desetiny rychlejší než konkurence.
Po hodině se na třetí příčku za vozy rakouského týmu vyšvihl Fernando Alonso (1:39,160) s Ferrari, na Vettela ztrácí 0,328 sec. Čtvrtý je Button (1:39,219). Týmy pak zahajují simulace závodu s větším množstvím paliva. Maldonado má například dle svého závodního inženýra Xeviho Pujolara v plánu 13 kol za sebou na super-měkké směsi.
Provoz ke konci pořádně zhoustl, na okruhu byli všichni krom Péreze. Během jízd s těžkými vozy časy Red Bullů již nikdo nepřekonal, za nimi se seřadili s odstupem více než tří desetin Alonso s Buttonem, Schumacherovi na pátém a Massovi na šestém místě scházelo už půl sekundy.
Svými hláškami rádiu opět bavil závodní inženýr Massy - Rob Smedley, jenž svému pilotovi radil, jak projíždět okruh, např. aby méně brzdil do zatáčky č. 6.
Button však v závěru od svého inženýra dostal hlášení, že je nejrychlejším vozem na super-měkkých pneumatikách a že jeho rychlost je velmi dobrá. Uvidíme zítra, zda se McLarenu podaří dostat se před Red Bull. Hamilton se k měřenému kolu na super-měkké směsi nedostal, během svého závodního stintu si stěžoval na to, že mu velmi rychle odcházejí přední pneumatiky, zejména ta pravá.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Rosberg - 320,0 km/hod; 2. Schumacher - 319,5; 3. Grosjean - 318,2; 4. Hülkenberg - 317,6; 5. Di Resta - 317,5; 6. Vergne - 316,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.