JEONGAM - 2. TRÉNINK; Úřadující mistr světa Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas druhého tréninku v Koreji. O tři setiny za ním skončil jeho týmový kolega Mark Webber, Fernandovi Alonsovi s Jensonem Buttonem scházely již více než tři desetiny.
Počasí týmům přálo i ve druhém tréninku, teplota vzduchu za slunečního svitu dosahovala 21 °C, asfalt 26 °C. Do svých vozů konečně usedli i Narain Karthikeyan, Nico Hülkenberg, Vitalij Petrov a Bruno Senna, jež dopoledne museli dát šanci rezervním pilotům svých týmů (Danimu Closovi, Julesovi Bianchimu, Giedovi van der Gardemu a Valtterimu Bottasovi).
Do odpolední části vyrazil jako první nezvykle Lewis Hamilton následovaný Kimim Räikkönenem. Pilot McLarenu na nové sadě měkkých pneumatik hned zajel i první měřené kolo: 1:41,851 min, Fin byl o půl sekundy lepší. Provoz houstl a piloti své časy neustále zlepšovali.
Lotus s novými Coanda výfuky v prvním tréninku problémy nezaznamenal, proto s nimi Kimi pokračoval i ve druhém tréninku. Red Bull dnes jezdí s dvěma různými konfiguracemi bočnic - na Vettelově voze je patrnější větší kanál, který pod nimi přivádí vzduch do difuzoru.
Lotus nové Coanda výfuky testuje zatím bez problémů (foto: Lotus F1 Team)
Po půl hodině se poprvé objevuje super-měkká směs pneumatik Pirelli: nasazují ji Jean-Eric Vergne a Sergio Pérez. Petrovův Caterham musel být zatlačen do garáže kvůli defektu pravé zadní pneumatiky.
Mexičanovi přestává fungovat DRS a poté svůj Sauber odstavuje v zatáčce č. 12, protože v jeho motoru selhal jeden z mechanických ovládacích prvků - samotný agregát Ferrari však poškozen není.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:39,089 min2. Webber + 0,315 s3. Button + 0,405 s4. Massa + 0,598 s5. Alonso + 0,615 s6. Hamilton + 0,628 s7. Schumacher + 0,677 s8. Rosberg + 1,236 s
Petrov je po chvíli zpět na dráze, ale hlásí vibrace a problémy s blokováním kol kvůli dobíjení KERSu při brzdění. Na dráze krouží 14 pilotů.
Smolařem druhého tréninku byl Pérez, jenž musel svůj Sauber C31 poháněný motorem Ferrari odstavit mimo trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Po 50 min přezouvají na super-měkkou směs i vozy Ferrari, McLareny a Red Bully. Webber je hned o půl sekundy rychlejší a posouvá se do čela - 1:38,864 min. Vettel ale ihned nalézá odpověď a je o 32 tisícin sekundy rychlejší (1:38,832 min). Red Bully vypadají velmi silně zejména ve třetím sektoru, kde jsou o 3 - 4 desetiny rychlejší než konkurence.
Po hodině se na třetí příčku za vozy rakouského týmu vyšvihl Fernando Alonso (1:39,160) s Ferrari, na Vettela ztrácí 0,328 sec. Čtvrtý je Button (1:39,219). Týmy pak zahajují simulace závodu s větším množstvím paliva. Maldonado má například dle svého závodního inženýra Xeviho Pujolara v plánu 13 kol za sebou na super-měkké směsi.
Provoz ke konci pořádně zhoustl, na okruhu byli všichni krom Péreze. Během jízd s těžkými vozy časy Red Bullů již nikdo nepřekonal, za nimi se seřadili s odstupem více než tří desetin Alonso s Buttonem, Schumacherovi na pátém a Massovi na šestém místě scházelo už půl sekundy.
Svými hláškami rádiu opět bavil závodní inženýr Massy - Rob Smedley, jenž svému pilotovi radil, jak projíždět okruh, např. aby méně brzdil do zatáčky č. 6.
Button však v závěru od svého inženýra dostal hlášení, že je nejrychlejším vozem na super-měkkých pneumatikách a že jeho rychlost je velmi dobrá. Uvidíme zítra, zda se McLarenu podaří dostat se před Red Bull. Hamilton se k měřenému kolu na super-měkké směsi nedostal, během svého závodního stintu si stěžoval na to, že mu velmi rychle odcházejí přední pneumatiky, zejména ta pravá.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Rosberg - 320,0 km/hod; 2. Schumacher - 319,5; 3. Grosjean - 318,2; 4. Hülkenberg - 317,6; 5. Di Resta - 317,5; 6. Vergne - 316,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.