JEONGAM - 2. TRÉNINK; Úřadující mistr světa Sebastian Vettel zajel nejrychlejší čas druhého tréninku v Koreji. O tři setiny za ním skončil jeho týmový kolega Mark Webber, Fernandovi Alonsovi s Jensonem Buttonem scházely již více než tři desetiny.
Počasí týmům přálo i ve druhém tréninku, teplota vzduchu za slunečního svitu dosahovala 21 °C, asfalt 26 °C. Do svých vozů konečně usedli i Narain Karthikeyan, Nico Hülkenberg, Vitalij Petrov a Bruno Senna, jež dopoledne museli dát šanci rezervním pilotům svých týmů (Danimu Closovi, Julesovi Bianchimu, Giedovi van der Gardemu a Valtterimu Bottasovi).
Do odpolední části vyrazil jako první nezvykle Lewis Hamilton následovaný Kimim Räikkönenem. Pilot McLarenu na nové sadě měkkých pneumatik hned zajel i první měřené kolo: 1:41,851 min, Fin byl o půl sekundy lepší. Provoz houstl a piloti své časy neustále zlepšovali.
Lotus s novými Coanda výfuky v prvním tréninku problémy nezaznamenal, proto s nimi Kimi pokračoval i ve druhém tréninku. Red Bull dnes jezdí s dvěma různými konfiguracemi bočnic - na Vettelově voze je patrnější větší kanál, který pod nimi přivádí vzduch do difuzoru.
Lotus nové Coanda výfuky testuje zatím bez problémů (foto: Lotus F1 Team)
Po půl hodině se poprvé objevuje super-měkká směs pneumatik Pirelli: nasazují ji Jean-Eric Vergne a Sergio Pérez. Petrovův Caterham musel být zatlačen do garáže kvůli defektu pravé zadní pneumatiky.
Mexičanovi přestává fungovat DRS a poté svůj Sauber odstavuje v zatáčce č. 12, protože v jeho motoru selhal jeden z mechanických ovládacích prvků - samotný agregát Ferrari však poškozen není.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:39,089 min2. Webber + 0,315 s3. Button + 0,405 s4. Massa + 0,598 s5. Alonso + 0,615 s6. Hamilton + 0,628 s7. Schumacher + 0,677 s8. Rosberg + 1,236 s
Petrov je po chvíli zpět na dráze, ale hlásí vibrace a problémy s blokováním kol kvůli dobíjení KERSu při brzdění. Na dráze krouží 14 pilotů.
Smolařem druhého tréninku byl Pérez, jenž musel svůj Sauber C31 poháněný motorem Ferrari odstavit mimo trať (foto: Sauber Motorsport AG)
Po 50 min přezouvají na super-měkkou směs i vozy Ferrari, McLareny a Red Bully. Webber je hned o půl sekundy rychlejší a posouvá se do čela - 1:38,864 min. Vettel ale ihned nalézá odpověď a je o 32 tisícin sekundy rychlejší (1:38,832 min). Red Bully vypadají velmi silně zejména ve třetím sektoru, kde jsou o 3 - 4 desetiny rychlejší než konkurence.
Po hodině se na třetí příčku za vozy rakouského týmu vyšvihl Fernando Alonso (1:39,160) s Ferrari, na Vettela ztrácí 0,328 sec. Čtvrtý je Button (1:39,219). Týmy pak zahajují simulace závodu s větším množstvím paliva. Maldonado má například dle svého závodního inženýra Xeviho Pujolara v plánu 13 kol za sebou na super-měkké směsi.
Provoz ke konci pořádně zhoustl, na okruhu byli všichni krom Péreze. Během jízd s těžkými vozy časy Red Bullů již nikdo nepřekonal, za nimi se seřadili s odstupem více než tří desetin Alonso s Buttonem, Schumacherovi na pátém a Massovi na šestém místě scházelo už půl sekundy.
Svými hláškami rádiu opět bavil závodní inženýr Massy - Rob Smedley, jenž svému pilotovi radil, jak projíždět okruh, např. aby méně brzdil do zatáčky č. 6.
Button však v závěru od svého inženýra dostal hlášení, že je nejrychlejším vozem na super-měkkých pneumatikách a že jeho rychlost je velmi dobrá. Uvidíme zítra, zda se McLarenu podaří dostat se před Red Bull. Hamilton se k měřenému kolu na super-měkké směsi nedostal, během svého závodního stintu si stěžoval na to, že mu velmi rychle odcházejí přední pneumatiky, zejména ta pravá.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Rosberg - 320,0 km/hod; 2. Schumacher - 319,5; 3. Grosjean - 318,2; 4. Hülkenberg - 317,6; 5. Di Resta - 317,5; 6. Vergne - 316,8.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.