Moniša Kaltenbornová převzala s okamžitou platností vůdčí roli závodního týmu Sauber.
Kaltenbornová se stává první ženou v historii Formule 1, která bude vést závodní tým. Již dříve se stala výkonnou ředitelkou a Peter Sauber na ní převedl třetinu akcií společností, nyní zakladatel týmu ustupuje od rozhodování o každodenních záležitostech souvisejících s provozem.
"Přirozeně si uvědomuji velkou zodpovědnost, kterou mám vůči závodnímu týmu Petera Saubera. Založil jej před 40 lety a na jaře to bude 20 let od doby, kdy debutoval ve velké ceně Formule 1," popisuje Kaltenbornová.
"Vybudovat takový projekt a udržet jej při životě v obtížném prostředí je obrovský úspěch. Dávám si vysoké cíle a jsem odhodlaná udělat s týmem pokrok, jaký by si Peter Sauber přál, a vést jej k úspěchu," pokračuje s odhodláním novopečená šéfka závodní stáje.
"Rozhodli jsme se před dávnou dobou, že to Moniša po mně převezme. Od kdy, to jsme nechávali otevřená. Nyní je pro nás oba vhodná doba, správný čas pro předání štafety. Už bylo několik závodů, kterých jsem se nemohl zúčastnit - naposledy Velká cena Japonska, kde tým podal výborný výkon," říká Peter Sauber.
Moniša Kaltenbornová přebírá po Peterovi Sauberovi vůdčí roli v týmu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemám pochyb o tom, že má Moniša všechny potřebné schopnosti, aby byla výjimečnou ředitelkou týmu. Stejně tak jsem si jistý, že zajistí, aby přetrvávaly hodnoty, na nichž spočívá společnost. To je pro mě velmi důležité," dodává Švýcar.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.