Boss F1, Bernie Ecclestone, dnes odhalil, že nově připravované motory 1,6l s turbem by mohly být odloženy. Podle něj by toto odložení ušetřilo týmům až 30 % jejich plánovaného rozpočtu, což by jim pomohlo přečkat ekonomicky ne světlé období.
Má se za to, že by právě přechod na nové motory mohl být jádrem problému, kvůli kterému se Lewis Hamilton odhodlal opustit McLaren a vyměnit jej za Mercedes. Očekávalo se, že změny motorů by mohl Mercedes využít jako nový začátek a zvýšit svoji konkurenceschopnost.
O výměně bylo rozhodnuto mezinárodní automobilovou federaci FIA. Současné 2,4l V8 motory mají nahradit k životnímu prostředí více přátelské a v běžném provozu používanější 1,6l V6 (více technických detailů o nich naleznete zde). Tento záměr byl ale silně negován ze strany Bernieho.
"Slyšel jsem zvuk toho nového motoru v hlavním sídle Ferrari v Maranellu. Porovnávali jsme jej se současným motorem a dokonce i šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, mi řekl, že zní strašně a že se mu to nelíbí," říká Bernie Ecclestone.
Podle něj preziden FIA, Jean Todt "motory vyhodí a bude pokračovat s tím, co máme teď. Navíc současné motory jsou výrazně levnější, stojí dokonce pouze 30 % ceny nových motorů."
Proti novým motorům je také Formula One Promoters Association (FOPA), která sdružuje všechny okruhy pořádající závody F1. Jejich zástupci vyjádřili obavy, že změna zvuku bude taková, že odtáhne fanoušky. Zástpci FOPA se ale spokojili s tím, když FIA svolila k nárůstu výkonu motorů.
"Viním FIA za tyto stupidní motory pro F1. Nebyla to ale chyba Jeana, už Max Mosley s tím začal, ale pak odešel. Todt už to s námi neprobíral. Cestoval kolem světa a bavil se na toto téma s různými federacemi, ale s námi ne," pokračuje Bernie. Ten také odhalil, že ho a týmy F1 Todt požádal o zvýšení poplatků placených FIA, aby se tak mohli přesunout do nového sídla, které by odpovídalo sídlu FIFA nebo IOC.
FIA dostává poplatky z různých zdrojů z F1. Největším příjmem z F1 je 7,7 milionů EUR od F1 Group, kterou vede Ecclestone a která spravuje práva na F1. Navíc se má za to, že FIA dostává dalších 250 tisíc EUR za každý závod, pokud je v kalendáři více než 16 podniků (letos i příští rok 20).
Dále FIA vybírá poplatky od týmů a ty chce navíc zvýšit. Celkový poplatek za tým by se měl z 309 000 EUR zvýšit na 500 000 EUR a 7 000 EUR za každý bod do poháru konstruktérů. Mistrovský REd Bull by tak musel za loňskou sezonu zaplatit zhruba 5 milionů EUR.
Celkový roční rozpočet FIA se odhaduje na 60 milionů EUR a Ecclestone k tomu podotýká: "Z F1 dostávají 35 milionů EUR a myslím, že by byli rádi, kdyby dostávali tak 50 milionů EUR."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.