Sebastian Vettel včera prohlásil, že by se nebál závodit proti Fernandovi Alonsovi ve stejném týmu. Španěl podle něj letos nemá tak špatný vůz, jak se často povídá.
Vettel dále na dálku laškuje s prezidentem Ferrari: zatímco Luca di Montezemolo se nezdráhá jej veřejně chválit, německý pilot dává najevo svou touhu jednoho dne závodit s rudým vozem. Včera hrdě prohlásil, že by se nebál působení v jednom týmu s Alonsem.
"Nebojím se jít proti Fernandovi do stejného týmu, protože nakonec to je pro tým dobré, když má dva schopné piloty. Je to pak dobré i pro mě, protože výzva je pak o to větší," uvádí nebojácně Vettel pro Auto Bild.
Poznamenává však, že zatím přestup k Ferrari nechystá: "Nejdůležitější ale je, že jsem u Red Bullu spokojený a o odchodu vůbec nepřemýšlím."
Vettel, jenž je v průběžném pořadí čtvrtý s 39bodovou ztrátou, vedoucího Alonsa tipuje na letošní vítězství v šampionátu: "Jeho auto není tak špatné, jak pořád všichni říkají - akorát na začátku sezóny s ním nebyl moc schopen bojovat. Nakonec ale vždy končil za všech podmínek vpředu a byl velmi spolehlivý, proto je z mého pohledu balík Alonso - Ferrari zatím nejsilnější."
Sebastian Vettel tvrdí, že se Fernanda Alonsa nebojí (foto: Red Bull Racing)
Vettel ale flintu do žita ještě nehází: "Samozřejmě je vždy lepší, když máte bodový náskok, přístup se ale nemění. Vždy se snažíte získat pro sebe a pro tým ten nejlepší výsledek. Když se více snažíte jako lovec, není to dobré znamení, protože to ukazuje, že jste se předtím dostatečně nesnažili.
Cílem je vyhrát všechny závody a sledovat, jak to dopadne," dodává pilot Red Bullu.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.