Složení jezdecké sestavy Williamsu pro rok 2013 je dle slov jejich výkonného ředitele, Toto Wolfa, stále otevřené. Spekuluje se totiž o možném nahrazení jednoho ze stávajících pilotů momentálně záložním jezdcem týmu, Valtterim Bottasem.
Pastor Maldonado a Bruno Senna spolu dokázali zatím získat 54 bodů. Venezuelan navíc dokázal ve Španělsku vyhrát, na druhou stranu předvedl několik hloupých chyb, které tým stály už hodně bodů.
Bruno Senna musel již v deseti pátečních trénincích uvolnit svoje místo pro Valtteriho Bottase, aby se Fin na F1 mohl dobře připravit. Wolf, který Bottasovu kariéru finančně podporuje, řekl, že jezdecká sestava týmu pro příští rok bude vyřešena v následujících měsících.
"Myslím, že Valteri určitě skončí v F1. Myslím, že otázka zní: Budeme ho mít v našem autě, nebo nám ho někdo jiný vyfoukne. To je rozhodnutí, které musíme společně učinit v následujících týdnech nebo měsících.
Musíme se rozhodnout, kterým směrem se tým bude ubírat - budeme pokračovat s našimi jezdci, změníme jednoho z nich nebo změníme oba? Takže momentálně je vše otevřené," řekl Toto Wolf pro ESPNF1.
Wolf však dodal, že kvůli možnému střetu zájmu se hodlá v jednáních mezi Williamsem a Bottasem neangažovat. "Nemám žádnou roli v jeho managementu - přenechal jsem to ostatním. Mám tam ale účast, řekněme finanční investici. Musím ale říci, že pokud by příští rok neměl jezdit za Williams, tak se zdržím kvůli tomuto konfliktu zájmů veškerých vyjednávání a nechám je na Mikovi [Häkkinenovi] a Didierovi [Cotonovi]."
Bottas ve Williamsu při víkendu GP Německa (foto: Williams F1 Team)
Wolf také řekl, že na start Bottase ve Formuli 1 nespěchá, ale stejně k němu dříve nebo později dojde. "Má talent na to, aby skončil ve Formuli 1 a já očekávám, že tam skončí ať už to bude příští rok nebo ten další, bude jedním z nich, to je jasné."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.