MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedli týmy během přezouvání svých pilotů a jaké strategie ve Velké ceně Itálie použili?
McLaren začíná vládnout nejen na trati, ale i v boxech: dnes to potvrdil další bleskurychlou zastávkou ve 23. kole, kdy stihl Lewise Hamiltona odbavit za 2,5 sekundy. Za rámeček si však mechanici britského týmu nedají zastávku Jensona Buttona o kolo dříve: kvůli zpackané výměně pravého předního kola se protáhla na 5,1 s. Horší byli už jen u Marussie a HRT, britský pilot naštěstí o pozici na dráze nepřišel.
Nejblíže McLarenu bylo Ferrari a Red Bull při přezouvání Fernanda Alonsa a Marka Webbera - obě zastávky trvaly o 0,7 s déle než v případě Hamiltona: 3,2 s. Pod 3,4 s se dostali také Daniel Ricciardo u Toro Rosso a Kimi Räikkönen u Lotusu, Fin měl jen o trochu pomalejší výjezd od svých mechaniků.
Vydařená byla i druhá Maldonadova a Rosbergova zastávka - obě za 3,5 s.
Většina pilotů dnes startovala na středně-tvrdých pneumatikách, tvrdé zvolili pouze Pérez, Maldonado, D'Ambrosio a Hülkenberg.
Ve strategiích převládala jedna zastávka, s níž odjelo Velkou cenu Itálie 16 pilotů. Na dvě zastávky vsadili jen u Mercedesu, Marussie, Caterhamu a Williams kvůli pomalému defektu pravé přední pneumatiky u Maldonada. Vettel se v boxech objevil také dvakrát, jednou z toho však kolem mechaniků pouze projel, protože si odpykával trest za vytlačení Alonsa z trati.
Z dvakrát stavějících pilotů dopadl nejlépe Schumacher finišující na solidním šestém místě. Z Mercedesu bylo nicméně cítit jisté zklamání, po trénincích a kvalifikaci očekávali, že získají více bodů.
Zajímavou strategii zvolil Pérez, který si jako jeden z mála vybral na start tvrdší směs, na níž s těžkým vozem vydržel až do 29. kola. Díky tomu měl v závěru pneumatiky v lepším stavu a na měkčí směsi jezdil až o 1,5 s rychleji než piloti před ním. Díky tomuto tahu a rychlosti Sauberu dokázal ve druhé části předjet obě Ferrari a stáhnout náskok vedoucího Hamiltona na pouhé 4,3 s.
Nejdelší stint na tvrdé směsi odjel Räikkönen. Po jeho poměrně brzké zastávce bylo zajímavé sledovat, jak mu budou před cílem fungovat, nakonec mu bez problémů vydržely 36 kol (67,9 % závodu). Na středně-tvrdých pneumatikách ujel nejvíce kol jeho kolega D'Ambrosio zaskakující za potrestaného Grosjeana: 26 kol (49,1 % závodu).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.