MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH; Jak si vedli týmy během přezouvání svých pilotů a jaké strategie ve Velké ceně Itálie použili?
McLaren začíná vládnout nejen na trati, ale i v boxech: dnes to potvrdil další bleskurychlou zastávkou ve 23. kole, kdy stihl Lewise Hamiltona odbavit za 2,5 sekundy. Za rámeček si však mechanici britského týmu nedají zastávku Jensona Buttona o kolo dříve: kvůli zpackané výměně pravého předního kola se protáhla na 5,1 s. Horší byli už jen u Marussie a HRT, britský pilot naštěstí o pozici na dráze nepřišel.
Nejblíže McLarenu bylo Ferrari a Red Bull při přezouvání Fernanda Alonsa a Marka Webbera - obě zastávky trvaly o 0,7 s déle než v případě Hamiltona: 3,2 s. Pod 3,4 s se dostali také Daniel Ricciardo u Toro Rosso a Kimi Räikkönen u Lotusu, Fin měl jen o trochu pomalejší výjezd od svých mechaniků.
Vydařená byla i druhá Maldonadova a Rosbergova zastávka - obě za 3,5 s.
Většina pilotů dnes startovala na středně-tvrdých pneumatikách, tvrdé zvolili pouze Pérez, Maldonado, D'Ambrosio a Hülkenberg.
Ve strategiích převládala jedna zastávka, s níž odjelo Velkou cenu Itálie 16 pilotů. Na dvě zastávky vsadili jen u Mercedesu, Marussie, Caterhamu a Williams kvůli pomalému defektu pravé přední pneumatiky u Maldonada. Vettel se v boxech objevil také dvakrát, jednou z toho však kolem mechaniků pouze projel, protože si odpykával trest za vytlačení Alonsa z trati.
Z dvakrát stavějících pilotů dopadl nejlépe Schumacher finišující na solidním šestém místě. Z Mercedesu bylo nicméně cítit jisté zklamání, po trénincích a kvalifikaci očekávali, že získají více bodů.
Zajímavou strategii zvolil Pérez, který si jako jeden z mála vybral na start tvrdší směs, na níž s těžkým vozem vydržel až do 29. kola. Díky tomu měl v závěru pneumatiky v lepším stavu a na měkčí směsi jezdil až o 1,5 s rychleji než piloti před ním. Díky tomuto tahu a rychlosti Sauberu dokázal ve druhé části předjet obě Ferrari a stáhnout náskok vedoucího Hamiltona na pouhé 4,3 s.
Nejdelší stint na tvrdé směsi odjel Räikkönen. Po jeho poměrně brzké zastávce bylo zajímavé sledovat, jak mu budou před cílem fungovat, nakonec mu bez problémů vydržely 36 kol (67,9 % závodu). Na středně-tvrdých pneumatikách ujel nejvíce kol jeho kolega D'Ambrosio zaskakující za potrestaného Grosjeana: 26 kol (49,1 % závodu).
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.