Bývalí piloti a spolupracovníci Fernanda Alonsa hovoří pro F1 Racing o tom, v čem je současný lídr šampionátu výjimečný.
Giancarlo Fisichella, bývalý pilot F1Je skvělým, fantastickým jezdcem. Je neuvěřitelné, jak posuzuje limit vozu, okruh a pneumatiky. V závodě ja tak konzistentní! Chápe, kdy má zabrat a kdy pneumatiky šetřit. Jezdí na limitu vždy, když potřebuje. Momentálně je o slušný krok před ostatními.
Ivan Capelli, bývalý pilot F1V každém jednom kole funguje na 110 %. A je schopen jezdit i přes problémy s autem.
Alan Permane, ředitel provozu na trati (Lotus F1)Při kvalifikaci v Monze v roce 2006 měl urvanou polovinu auta. Měřili jsme přítlak, který ztratil, a přepočítali to do časové ztráty na kolo - vůbec se k tomu nepřiblížil. Jakoby to odmítl akceptovat.
Martin Brundle, bývalý pilot F1Je jako Senna ve svém vrozeném citu pro přilnavost a ví, kolik ji má očekávat před tím, než se vřítí do zatáčky.
Gary Anderson, bývalý konstruktér vozů F1Kluci u Ferrari cítí, že s autem dělá věci, které nikdy u žádného jiného pilota neviděli. Často říkají: 'To bylo díky němu, ne díky autu.' Zkrátka nevěří, že se něco takového může dít.
Lidé, co to prohlašují, nemuseli být na stejných pozicích, když tam působil Michael Schumacher, mohli se trochu posunout, takže Michaela možná ani neznají. Ale jsou ti nejpovolanější, kteří mohou posoudit Alonsův talent, jeho motivaci a potřebu kritiky.
Když se nedaří, je součástí týmu.
Fernando Alonso sklízí uznání odborníků (foto: Scuderia Ferrari)
David Coulthard, bývalý pilot F1Strávil většinu své kariéry na čele, takže jej nevidíte často předjíždět a mohli byste argumentovat tím, že je Lewis lepším instinktivnějším závodníkem. Lewis je však častěji ocitá v incidentech a Alonsova předjetí Marka Webbera a Romaina Grosjeana vnějškem v nájezdu do zatáčky č. 2 ve Valencii pokazují na jeho umění.
Ví, kdy to má vzdát - a to ukazuje na sílu jeho charakteru a závodních schopností.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.