Sebastian Vettel včera na tiskové konferenci po Velké ceně Belgie zavtipkoval, když došla řeč na jeho sestřelení Jensonem Buttona před dvěma roky.
Na dotaz, jaké to bylo téměř vždy předjíždět v nájezdu do poslední šikany, před kterou v roce 2010 sestřelil včerejšího vítěze Buttona, Vettel překvapivě odpověděl: "Před pár lety to byla jasně Jensonova chyba! Dnes jsem nehavaroval bez ohledu na to, koho jsem předjížděl. Byla to zábava."
Vedle sedící Button to přešel s nadhledem: "Mě to je jedno, stejně jsem vyhrál."
Sebastian to poté uvedl na správnou míru: "Před pár lety jsem to podělal, když jsem je vyřadil ze závodu, což nebylo hezké, takže jsem se svou lekci naučil."
"Byla to jasně Jensonova chyba"
Poté se vrátil k právě skončenému závodu: "Bylo to velmi těsné, ale věděl jsem, že se musím dostat dopředu. Na začátku jsem byl někde mezi 12., 10. pozicí a cílem bylo si po skončení tady s vámi povídat, takže jsem věděl, že musím něco předvést. Zkoušel jsem všechno možné a zdá se, že to většinou vycházelo, takže jsem celkem spokojený, byla to dobrá zábava."
Vettel nyní na vedoucího Alonsa v šampionátu ztrácí 24 bodů, což je rozdíl menší než jedno vítězství, přičemž zbývá odjet osm závodů. Co na tuto situaci říká úřadující mistr světa? "Je to lepší než dříve. Než jsem odjel na dovolenou, kouknul jsem se na šampionát. Nyní se o skórování a body opravdu nestarám.
Samozřejmě se zajímám o šampionát a je dobré slyšet, že to vypadá lépe. Nevím, co se přihodilo v první zatáčce, ale Fernando závod nedokončil. Tyto věci se stávají. Musíme se starat o sebe, Momentálně mi body a rozdíly nedělají starosti. Zbývá spousta závodů a... k čertu, jestli jste viděli tu první zatáčku, víte, jak rychle se věci mohou změnit. To je závodění.
Příští týden jedeme do Monzy. Je příjemné, když se kvalifikujete na prvním místě, loni se mi to podařilo, takže do šikany vjíždíte jako první. Když jste o něco více vzadu, může to být celkem těsné, takže vždy čelíte tomu riziku. Závody jsou velmi dlouhé, a i když jste o něco více vzadu, přesto se můžete propracovat zpět, takže uvidíme, co se přihodí," dodává Vettel.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.