Rubens Barrichello přiznal, že přestup do IndyCar byl krutým probuzením. Rychlost tamní Dallary se nedá srovnat s monopostem F1. A ty americké tratě, těm by se F1 vyhnula velkým obloukem.
Zatímco moderní mezinárodní autodromy mají hladký povrch a obrovské vyasfaltované únikové zóny, v USA tento trend úspěšně ignorují. „Jako bývalý prezident GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) mohu říci, že takové okruhy bychom do F1 nikdy nepustili. Nikdo z jezdců by tam nechtěl jezdit,“ tvrdí Barrichello.„Mají hrbolatý povrch a neexistují na něm únikové zóny. Po dlouhé době ve formuli 1 si na to musíte zvyknout. Pokud by se IndyCar jelo na evropských okruzích, vypadalo by to se mnou lépe,“ je přesvědčen Barrichello, pro nějž je letošní sezóna navzdory světlým chvilkám velkým zklamáním.Již 40letý Brazilec předvádí lepší výkony na oválech než na tradičních okruzích. Barrichello pro to má vysvětlení. „Precizní a hladký jízdní styl nejlépe funguje na oválech. Mohu na nich závodit velmi dobře.“
Formule 1 má ve Watkins Glen bohatou historii, ale její návrat je zcela nereálný (Foto: McLaren)
Problémem dnešních okruhů je „benevolentní přístup“ k chybám závodních pilotů, kteří díky nekonečným asfaltovým pláním mohou bez úhony chybovat.
Naopak okruhy v Severní Americe jakékoliv zaváhání tvrdě trestají. Tradiční složení tráva/kačírek v únikových zónách je pro diváky mnohem atraktivnější než zaprášený asfalt podél dráhy.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.