Rubens Barrichello přiznal, že přestup do IndyCar byl krutým probuzením. Rychlost tamní Dallary se nedá srovnat s monopostem F1. A ty americké tratě, těm by se F1 vyhnula velkým obloukem.
Zatímco moderní mezinárodní autodromy mají hladký povrch a obrovské vyasfaltované únikové zóny, v USA tento trend úspěšně ignorují. „Jako bývalý prezident GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) mohu říci, že takové okruhy bychom do F1 nikdy nepustili. Nikdo z jezdců by tam nechtěl jezdit,“ tvrdí Barrichello.„Mají hrbolatý povrch a neexistují na něm únikové zóny. Po dlouhé době ve formuli 1 si na to musíte zvyknout. Pokud by se IndyCar jelo na evropských okruzích, vypadalo by to se mnou lépe,“ je přesvědčen Barrichello, pro nějž je letošní sezóna navzdory světlým chvilkám velkým zklamáním.Již 40letý Brazilec předvádí lepší výkony na oválech než na tradičních okruzích. Barrichello pro to má vysvětlení. „Precizní a hladký jízdní styl nejlépe funguje na oválech. Mohu na nich závodit velmi dobře.“
Formule 1 má ve Watkins Glen bohatou historii, ale její návrat je zcela nereálný (Foto: McLaren)
Problémem dnešních okruhů je „benevolentní přístup“ k chybám závodních pilotů, kteří díky nekonečným asfaltovým pláním mohou bez úhony chybovat.
Naopak okruhy v Severní Americe jakékoliv zaváhání tvrdě trestají. Tradiční složení tráva/kačírek v únikových zónách je pro diváky mnohem atraktivnější než zaprášený asfalt podél dráhy.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.