Výkonná ředitelka Sauberu, Moniša Kaltenbornová, řekla, že by její tým nejraději používal motory Ferrari i po roce 2014. Od tohoto roku by se v F1 měly používat šestiválcové turbomotory 1,6l.
Tato novinka by mohla vést k velké změně v rozložení sil, Kaltenbornová však věří, že by bylo nejlogičtější napřed začít jednat s Ferrari o pokračování jejich partnerství. Přiznává však, že finanční otázka bude v rozhodování o budoucích motorech týmu hrát prim.
"Ještě není nic dojednáno, ale je logickým krokem napřed zajít za našim současným dodavatelem a pobavit se s nimi, protože spolu máme dlouhou historii. Vše je ale otevřené, protože si nejsem jistá, jestli ví o aktuálním dění.
Musíme si počkat. V naší pozici, což si myslím, že daly všechny zákaznické týmy najevo, je finanční aspekt velmi důležitý. Nechceme se vrátit do dob, kdy jste museli platit o mnoho více za motory než teď," říká Moniša Kaltenbornová.
"Oni [dodavatelé motorů] to budou brát stejně, takže si myslím, že budeme muset najít nějaké rozumné řešení pro zákazníky a pro dodavatele, ve kterém se nějak shodneme na ceně a výrobních nákladech."
Moniša také popírá jakoukoliv možnost, že by se její tým domluvil s VW. Podle jejich slov poslední jednání mezi Sauberem a německým výrobcem nevedlo v žádné další setkání.
Sauber Volkswagen do Formule 1 nepřivede(foto: Sauber Motorsport AG)
"Byli jsme požádání o jednání, to jsme potvrdili a konalo se v Ženevě. A to je vše, není co dalšího k tomu říct. Nejsou zde žádné další jednání. Pokud chceme zvýšit naši konkurenceschopnost, tak je jedním z cílů mít silného partnera a rozumět si spolu. Ale už s nimi momentálně nejednáme."
Když byla dotázána na možnost jezdecké sestavy pro rok 2013 a jestli by tým přivítal zpět Felipeho Massu, tak řekla: "Momentálně mě zajímají dva jezdci a jsou to ti dva, kteří řídí naše auta."
"Vždy se o to staráme dostatečně brzy, ale tento rok nejsme v žádném spěchu. Ještě toho můžeme hodně zvládnout a jezdci, které máme, v tom hrají klíčovou roli. Takže určitě nic brzy [žádné rozhodnutí].
Naši jezdci během této zimy udělali dobrou práci, [pomohli nám] zaměřit se na slabiny auta. Pro příští rok se budeme držet stejné strategie, nebudou zde žádné drastické změny - a nebudeme muset dělat něco znova."
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.