Výkonná ředitelka Sauberu, Moniša Kaltenbornová, řekla, že by její tým nejraději používal motory Ferrari i po roce 2014. Od tohoto roku by se v F1 měly používat šestiválcové turbomotory 1,6l.
Tato novinka by mohla vést k velké změně v rozložení sil, Kaltenbornová však věří, že by bylo nejlogičtější napřed začít jednat s Ferrari o pokračování jejich partnerství. Přiznává však, že finanční otázka bude v rozhodování o budoucích motorech týmu hrát prim.
"Ještě není nic dojednáno, ale je logickým krokem napřed zajít za našim současným dodavatelem a pobavit se s nimi, protože spolu máme dlouhou historii. Vše je ale otevřené, protože si nejsem jistá, jestli ví o aktuálním dění.
Musíme si počkat. V naší pozici, což si myslím, že daly všechny zákaznické týmy najevo, je finanční aspekt velmi důležitý. Nechceme se vrátit do dob, kdy jste museli platit o mnoho více za motory než teď," říká Moniša Kaltenbornová.
"Oni [dodavatelé motorů] to budou brát stejně, takže si myslím, že budeme muset najít nějaké rozumné řešení pro zákazníky a pro dodavatele, ve kterém se nějak shodneme na ceně a výrobních nákladech."
Moniša také popírá jakoukoliv možnost, že by se její tým domluvil s VW. Podle jejich slov poslední jednání mezi Sauberem a německým výrobcem nevedlo v žádné další setkání.
Sauber Volkswagen do Formule 1 nepřivede(foto: Sauber Motorsport AG)
"Byli jsme požádání o jednání, to jsme potvrdili a konalo se v Ženevě. A to je vše, není co dalšího k tomu říct. Nejsou zde žádné další jednání. Pokud chceme zvýšit naši konkurenceschopnost, tak je jedním z cílů mít silného partnera a rozumět si spolu. Ale už s nimi momentálně nejednáme."
Když byla dotázána na možnost jezdecké sestavy pro rok 2013 a jestli by tým přivítal zpět Felipeho Massu, tak řekla: "Momentálně mě zajímají dva jezdci a jsou to ti dva, kteří řídí naše auta."
"Vždy se o to staráme dostatečně brzy, ale tento rok nejsme v žádném spěchu. Ještě toho můžeme hodně zvládnout a jezdci, které máme, v tom hrají klíčovou roli. Takže určitě nic brzy [žádné rozhodnutí].
Naši jezdci během této zimy udělali dobrou práci, [pomohli nám] zaměřit se na slabiny auta. Pro příští rok se budeme držet stejné strategie, nebudou zde žádné drastické změny - a nebudeme muset dělat něco znova."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.