Daniel Ricciardo věří, že v Toro Rosso zůstane i v roce 2013, byla by to jeho druhá sezona u týmu.
Australan letos získal zatím pouze dva body, když byl v Melbourne devátý a to i přesto, že jeho kvalifikační výsledky ve srovnání s týmovým kolegou, Jeanem-Ericem Vergnem, nejsou vůbec špatné. Po VC na Silverstone navíc padla možnost, že by jeden z nich mohl nahradit Marka Webbera u Red Bullu. Australan totiž oznámil novou smlouvu. Daniel však svoje setrvání u týmu prý vždy viděl spíše na dva roky.
"Pokud bychom nezískali nějaká podia a neudělali jsme něco mimořádného, tak si nemyslím, že by se to mohlo stát příští rok," řekl Daniel Ricciardo pro Autosport, když byl dotázán na možnost přesunu do Red Bullu. "Myšlenka je to hezká, ale nebyl jsem zklamaný, protože jsem to neočekával. Musíme se toho ještě dost naučit. Tady se mi líbí. Ještě nevím co budu dělat příští rok, ale rád bych zde závodil ještě jeden rok, abych se mohl zlepšit. Pak se uvidí, co bude."
Daniel při Velké Ceně v Německu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Ricciardo ale také očekává, že od Red Bullu neodstane nějaké rozhodnutí ohledně místa na příští rok do konce sezony. Jen připomeňme, že v roce 2011 se jezdci Jaime Alguersuari a Sebastien Buemi dozvěděli, že pro tým od nové sezony jezdit nebudou až v prosinci. Ricciardo ale nijak nespěchá. "Vždycky se to dozvím velmi pozdě, od doby, co jsem začal v juniorském týmu Red Bull, jsem měl nejdříve nějaké zprávy v listopadu. Pokud bych věděl předtím, tak bych byl překvapený. Nějaké dobré výsledy by to možná mohly potvrdit o něco dříve, ale myslím, že to bude později."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.