HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton se stává králem pátečních tréninků v Maďarsku. Ani odpoledne jej nikdo nepřekonal, nejblíže mu byl tentokrát Kimi Räikkönen. Počasí však týmům tolik nepřálo, v polovině jízdy narušil déšť, během něhož havaroval Michael Schumacher.
Odpolední trénink začal opět za příznivého počasí, později během dne by se však měly objevit bouřky. Teplota vzduchu vystoupala k 29 °C, dráhy k 46 °C. Týmy ráno věřily, že si hezkého počasí ještě užijí, protože na měkké směsi nevyjel nikdo.
Ve 14 hod vyrazily na dráhu jako první obě Marussie, jež si hned připsaly i měřené časy - Pic 1:32,688; Glock 1:33,339 min. Ve vedení se během prvních deseti minut střídají Maldonado (1:27,518), Rosberg (1:26,689), Grosjean (1:24,110), Räikkönen (1:22,950). Nejrychlejší byl ve druhém tréninku loni Hamilton (1:21,018 min).
Grosjean po 7 min naráží v zatáčce č. 7 předkem svého vozu do zdi a míří bez předního křídla k výměně nosu. Za jeho týmového kolegu se dostávají Button (1:22,963), Massa (1:23,229) a Alonso (1:23,300).
Nový nos Lotusu (foto: T. Grüner)
Hamilton (1:22,990) jde po 16 min na třetí příčku za svého kolegu, stěžoval si však na hluk ze svého vozu. Inženýr mu hlásí, že je vše v pořádku a že má sbírat data. Před Räikkönen se krátce nato posouvají obě Ferrari - Massa (1:22,831) s Alonsem (1:22,831), na čele to je těsné jako břitva (prvních pět dělí 159 tisícin sekundy).
Po 19 min je Grosjeanův Lotus opraven a Francouz znovu míří na trať. S vozem však není spokojen: "Něco je špatně se zádí auta, ohromná nedotáčivost." Jeho inženýr mu proto dává pokyn k tomu, aby se vrátil do boxů.
Piloti dostávají varování před možnou přeháňkou, proto spěchají se svými programy. Kovalainen v obavách před deštěm jako první přezouvá na měkkou směs. Vettel je až sedmý, ale na rovince překvapivě nejrychlejší - 304 km/hod.
Maldonado v boxech, po 20 minutách v obavách před deštěm přešel podobně jako ostatnína měkké pneumatiky (foto: Williams F1 Team)
Po 33 min zajíždí nejrychlejší kolo Button - 1:22,747 min, neraduje se dlouho, na měkkých pneumatikách jej předčí celá řada pilotů.
Pořadí v polovině tréninku:1. Räikkönen 1:22,180 min2. Hamilton + 0,2473. Alonso + 0,4024. Massa + 0,4735. Senna + 0,4796. Button + 0,5677. Di Resta + 0,6148. Vettel + 0,644
Druhou polovinu zahájil nejlépe Hamilton - 1:21,995 min - a posunul McLaren znovu do čela. V tu chvíli začínalo také pršet a piloti se vraceli do boxů. Po 55 min provoz zcela utichl a teplota dráhy spadla ze 45 na 30 °C.
Výfuky Sauberu C31 (foto: Sauber F1 Team)
Po 58 min se vydal na průzkum mokré dráhy Vergne na mokrých, jeho příklad následují piloti Mercedesu na přechodných pneumatikách. Prší solidně a Schumacher havaruje v zatáčce č. 11 - dostává smyk a bokem naráží do bariéry z pneumatik.
Déšť po hodině ustává a na trať míří Vettel, Kobajaši, Senna a Glock. Zkoušejí to i piloti Ferrari - Massa na mokrých a Alonso na přechodných pneumatikách. Hamilton v boxech vystupuje z auta a z pitwallu sleduje pomalé kolo Buttona na přechodných pneumatikách. Jenson hlásil: "Myslím, že to nemá smysl. Na dráze je několik potoků, které jsou pro tyto pneumatiky příliš."
Problémy s ukočírováním svých vozů mají Kobajaši, Petrov, Kovalainen i Senna. V závěru na pomalu osychající trati Hamiltona, jenž využil ty nejlepší okamžiky chvíle pro zajetí nejrychlejšího kola, už nikdo nepřekonal, byť provoz pořádně zhoustl (17 vozů na dráze najednou).
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Vettel - 304,6 km/hod; 2. Petrov - 303,0; 3. Hülkenberg - 302,2; 4. Hamilton - 301,4; 5. Kovalainen - 300,2; 6. Di Resta - 299,7.
Přehled všech časů: PDF.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.