HUNGARORING - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton se stává králem pátečních tréninků v Maďarsku. Ani odpoledne jej nikdo nepřekonal, nejblíže mu byl tentokrát Kimi Räikkönen. Počasí však týmům tolik nepřálo, v polovině jízdy narušil déšť, během něhož havaroval Michael Schumacher.
Odpolední trénink začal opět za příznivého počasí, později během dne by se však měly objevit bouřky. Teplota vzduchu vystoupala k 29 °C, dráhy k 46 °C. Týmy ráno věřily, že si hezkého počasí ještě užijí, protože na měkké směsi nevyjel nikdo.
Ve 14 hod vyrazily na dráhu jako první obě Marussie, jež si hned připsaly i měřené časy - Pic 1:32,688; Glock 1:33,339 min. Ve vedení se během prvních deseti minut střídají Maldonado (1:27,518), Rosberg (1:26,689), Grosjean (1:24,110), Räikkönen (1:22,950). Nejrychlejší byl ve druhém tréninku loni Hamilton (1:21,018 min).
Grosjean po 7 min naráží v zatáčce č. 7 předkem svého vozu do zdi a míří bez předního křídla k výměně nosu. Za jeho týmového kolegu se dostávají Button (1:22,963), Massa (1:23,229) a Alonso (1:23,300).
Nový nos Lotusu (foto: T. Grüner)
Hamilton (1:22,990) jde po 16 min na třetí příčku za svého kolegu, stěžoval si však na hluk ze svého vozu. Inženýr mu hlásí, že je vše v pořádku a že má sbírat data. Před Räikkönen se krátce nato posouvají obě Ferrari - Massa (1:22,831) s Alonsem (1:22,831), na čele to je těsné jako břitva (prvních pět dělí 159 tisícin sekundy).
Po 19 min je Grosjeanův Lotus opraven a Francouz znovu míří na trať. S vozem však není spokojen: "Něco je špatně se zádí auta, ohromná nedotáčivost." Jeho inženýr mu proto dává pokyn k tomu, aby se vrátil do boxů.
Piloti dostávají varování před možnou přeháňkou, proto spěchají se svými programy. Kovalainen v obavách před deštěm jako první přezouvá na měkkou směs. Vettel je až sedmý, ale na rovince překvapivě nejrychlejší - 304 km/hod.
Maldonado v boxech, po 20 minutách v obavách před deštěm přešel podobně jako ostatnína měkké pneumatiky (foto: Williams F1 Team)
Po 33 min zajíždí nejrychlejší kolo Button - 1:22,747 min, neraduje se dlouho, na měkkých pneumatikách jej předčí celá řada pilotů.
Pořadí v polovině tréninku:1. Räikkönen 1:22,180 min2. Hamilton + 0,2473. Alonso + 0,4024. Massa + 0,4735. Senna + 0,4796. Button + 0,5677. Di Resta + 0,6148. Vettel + 0,644
Druhou polovinu zahájil nejlépe Hamilton - 1:21,995 min - a posunul McLaren znovu do čela. V tu chvíli začínalo také pršet a piloti se vraceli do boxů. Po 55 min provoz zcela utichl a teplota dráhy spadla ze 45 na 30 °C.
Výfuky Sauberu C31 (foto: Sauber F1 Team)
Po 58 min se vydal na průzkum mokré dráhy Vergne na mokrých, jeho příklad následují piloti Mercedesu na přechodných pneumatikách. Prší solidně a Schumacher havaruje v zatáčce č. 11 - dostává smyk a bokem naráží do bariéry z pneumatik.
Déšť po hodině ustává a na trať míří Vettel, Kobajaši, Senna a Glock. Zkoušejí to i piloti Ferrari - Massa na mokrých a Alonso na přechodných pneumatikách. Hamilton v boxech vystupuje z auta a z pitwallu sleduje pomalé kolo Buttona na přechodných pneumatikách. Jenson hlásil: "Myslím, že to nemá smysl. Na dráze je několik potoků, které jsou pro tyto pneumatiky příliš."
Problémy s ukočírováním svých vozů mají Kobajaši, Petrov, Kovalainen i Senna. V závěru na pomalu osychající trati Hamiltona, jenž využil ty nejlepší okamžiky chvíle pro zajetí nejrychlejšího kola, už nikdo nepřekonal, byť provoz pořádně zhoustl (17 vozů na dráze najednou).
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Vettel - 304,6 km/hod; 2. Petrov - 303,0; 3. Hülkenberg - 302,2; 4. Hamilton - 301,4; 5. Kovalainen - 300,2; 6. Di Resta - 299,7.
Přehled všech časů: PDF.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.