Sebastian Vettel požádal ředitele závodů Charlieho Whitinga o vysvětlení pravidel poté, co byl potrestán za předjetí Jensona Buttona v předposledním kole Velké ceny Německa.
Pilot Red Bull si stále myslí, že jeho manévr byl v pořádku, byť se dostal všemi čtyřmi koly mimo trať. Tvrdí, že se nesnažil získat výhodu, pouze se vyhnout kolizi. Komisaři s jeho vysvětlením v Hockenheimu však nesouhlasili a k jeho času bylo v důsledku toho přičteno 20 trestných sekund, které ho odsunuly z druhého na páté místo.
"Z mého pohledu to bylo v pořádku, proto jsem to udělal. Nakonec to v pořádku nebylo, proto mi myslím byla udělena penalizace. V takovém případě by samozřejmě pomohlo, kdybyste hned měli zpětnou vazbu od ředitele závodu," cituje Vettela britský Daily Mail s tím, že ředitele závodu Whitinga požádal o vysvětlení svého trestu.
"Jedinou věcí, kterou jsem chtěl, bylo vyhnout se nehodě. Pokud by tam byl štěrk, pak bych samozřejmě do štěrku nevjel. Udělal jsem to, co jsem udělal, už se nedá nic změnit," pokračuje pilot Red Bullu.
S jeho verzí ale nesouhlasí Jenson Button: "Nechal jsem mu na výjezdu místo. Když se podíváte na to, kdy přidával, byl na plynu velmi brzy - neobvykle brzy. Existuje pravidlo, které říká, že mimo okruh nesmíte získat výhodu - což on získal. Pravidlo je dané. Všichni se jím musíme řídit."
Vettel s trestem nesouhlasí: "Z mého pohledu to bylo v pořádku... chtěl jsem se vyhnout nehodě" (foto: Red Bull Racing)
Brit Vettela ihned po dojezdu do cíle a před výstupem na pódiu informoval o tom, že za svůj manévr bude komisaři vyšetřován: "Myslím, že jsem mu to říkal. Mohl pak přemýšlet, co řekne. Je to těžký okamžik. Když jste vyšetřováni komisaři, raději byste toho moc říkat neměli, je to tak nejlepší."
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.