Sebastian Vettel požádal ředitele závodů Charlieho Whitinga o vysvětlení pravidel poté, co byl potrestán za předjetí Jensona Buttona v předposledním kole Velké ceny Německa.
Pilot Red Bull si stále myslí, že jeho manévr byl v pořádku, byť se dostal všemi čtyřmi koly mimo trať. Tvrdí, že se nesnažil získat výhodu, pouze se vyhnout kolizi. Komisaři s jeho vysvětlením v Hockenheimu však nesouhlasili a k jeho času bylo v důsledku toho přičteno 20 trestných sekund, které ho odsunuly z druhého na páté místo.
"Z mého pohledu to bylo v pořádku, proto jsem to udělal. Nakonec to v pořádku nebylo, proto mi myslím byla udělena penalizace. V takovém případě by samozřejmě pomohlo, kdybyste hned měli zpětnou vazbu od ředitele závodu," cituje Vettela britský Daily Mail s tím, že ředitele závodu Whitinga požádal o vysvětlení svého trestu.
"Jedinou věcí, kterou jsem chtěl, bylo vyhnout se nehodě. Pokud by tam byl štěrk, pak bych samozřejmě do štěrku nevjel. Udělal jsem to, co jsem udělal, už se nedá nic změnit," pokračuje pilot Red Bullu.
S jeho verzí ale nesouhlasí Jenson Button: "Nechal jsem mu na výjezdu místo. Když se podíváte na to, kdy přidával, byl na plynu velmi brzy - neobvykle brzy. Existuje pravidlo, které říká, že mimo okruh nesmíte získat výhodu - což on získal. Pravidlo je dané. Všichni se jím musíme řídit."
Vettel s trestem nesouhlasí: "Z mého pohledu to bylo v pořádku... chtěl jsem se vyhnout nehodě" (foto: Red Bull Racing)
Brit Vettela ihned po dojezdu do cíle a před výstupem na pódiu informoval o tom, že za svůj manévr bude komisaři vyšetřován: "Myslím, že jsem mu to říkal. Mohl pak přemýšlet, co řekne. Je to těžký okamžik. Když jste vyšetřováni komisaři, raději byste toho moc říkat neměli, je to tak nejlepší."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.