Sebastian Vettel popírá, že by rozhodnutí Lewise Hamiltona předjet jej v průběhu závodu v Německu označil za "stupidní."
Vettel v závodě bojoval s Alonsem o vedení, když Hamilton vyjel na čerstvých pneumatikách za nimi a před Jensonem Buttonem. Lewis byl kvůli defektu z úvodu o kolo zpět, ale protože byl rychlejší a nechtěl svého týmového kolegu zdržovat, rozhodl se Red Bull předjet.
Dvojnásobný německý šampion se k této situaci včera v Budapešti vrátil: "Neřekl jsem, že to bylo stupidní rozhodnutí. Když po závodě řeknu, že to bylo zbytečné a pak to někdo cituje tak, že jsem řekl, že je stupidní, to je zklamání. Někdy mám ústa, pronesu pár slov, vy máte uši, ale zdá se, že v tomto procesu dochází k chybám.
Když se podíváte do pravidel, tak si myslím, že je jasné, že to můžete udělat. Řekl jsem, že to bylo zbytečné. Naháněl jsem pár kol před zastávkami Fernanda. To je závodění. Nestěžuji si. Řekl jsem, že to bylo zbytečné z pohledu závodění a míchat se mezi lídry, bez ohledu na to, kdo jimi byl, to je celé."
Sebastian Vettel v Německu (foto: Red Bull Racing)
Vettelův výrok ale na tiskové konferenci zaznamenala všechna média a stojí i v oficiálním zápisu. Po závodě v Hockenheimu doslova uvedl: "Nebylo to od něj hezké. Nechápu, proč se s námi snaží závodit. Jestli chce jet rychle, může se stáhnout, nalézt si mezeru a tam zabrat. Ale je trochu stupidní míchat se mezi lídry."
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.