Sebastian Vettel si nemyslí, že by změna mapovaní motoru měla výrazný vliv na výkonnost Red Bullu RB8. Tým úřadujícího mistra světa byl minulý víkend předvolán před technické komisaře, aby jim vysvětlil charakteristiku mapování motorů, kterou technický delegát FIA, Jo Bauer, neshledal jako odpovídající pravidlům.
Přestože komisaři neshledali Red Bull vinným z porušení pravidel, tak středeční upřesnění pravidel týkající se této oblasti Red Bullu jejich řešení používané během GP na Hockenheimu zakázalo. Ale i přes toto rozhodnutí, které bude mít zcela jistě nějaký dopad na konkurenceschopnost vozu, Vettel věří, že rozdíl bude bezvýznamný. Němec odhaluje, že inženýři týmu vnímají toto rozhodnutí jako méně závažně než jak ho vnímá ostatní veřejnost.
"Pochopitelně, hodně se o tom mluví. V Německu se hodně diskutovalo v sobotní noci a v neděli, což pro nás nebylo uplně ideální z pohledu přípravy na závod. Pouhou hodinu před startem závodu jsme zjistili, jaké je vlastně rozhodnutí, pochopitelně bylo dobré do závodu odstartovat normálně ze startovního roštu. Bylo také docela jasné, že to není poslední rozhodnutí v této otázce," říká Sebastian Vettel ve čtvrtek na Hungaroringu.
"Ale upřímně, myslím, že větší povyk byl kvuli tomu, co se všechno napsalo než v samotném mapování." Jezdec ale uznává, že změna, která znemožní Red Bullu upravovat točivý moment motoru, bude mít na jízdní vlastnosti vliv: "Když se podíváte na letošní auta, tak jsou jiná než ta loňská, kvůli pravidlům, která nám přesně vymezují umístění výfuků."
"Ale lidé se snaží dosáhnout podobného výsledku jako vloni. Každý do toho dává vše. Není to ale tak, že auto už fungovat nebude. Jsem si docela jistý, že se nic nezmění. Je ale jasné, že to co jsme měli na autě na Hockenheimu jsme tam měli proto, že jsme věřili, že to udělá auto rychlejším. To je rozdíl oproti Maďarsku. Ale je těžké Vám říci konkrétní čísla - jestli jsou to 2 desetiny, půl desetiny nebo nic. Nemůžeme to změřit."
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.