Sebastian Vettel si nemyslí, že by změna mapovaní motoru měla výrazný vliv na výkonnost Red Bullu RB8. Tým úřadujícího mistra světa byl minulý víkend předvolán před technické komisaře, aby jim vysvětlil charakteristiku mapování motorů, kterou technický delegát FIA, Jo Bauer, neshledal jako odpovídající pravidlům.
Přestože komisaři neshledali Red Bull vinným z porušení pravidel, tak středeční upřesnění pravidel týkající se této oblasti Red Bullu jejich řešení používané během GP na Hockenheimu zakázalo. Ale i přes toto rozhodnutí, které bude mít zcela jistě nějaký dopad na konkurenceschopnost vozu, Vettel věří, že rozdíl bude bezvýznamný. Němec odhaluje, že inženýři týmu vnímají toto rozhodnutí jako méně závažně než jak ho vnímá ostatní veřejnost.
"Pochopitelně, hodně se o tom mluví. V Německu se hodně diskutovalo v sobotní noci a v neděli, což pro nás nebylo uplně ideální z pohledu přípravy na závod. Pouhou hodinu před startem závodu jsme zjistili, jaké je vlastně rozhodnutí, pochopitelně bylo dobré do závodu odstartovat normálně ze startovního roštu. Bylo také docela jasné, že to není poslední rozhodnutí v této otázce," říká Sebastian Vettel ve čtvrtek na Hungaroringu.
"Ale upřímně, myslím, že větší povyk byl kvuli tomu, co se všechno napsalo než v samotném mapování." Jezdec ale uznává, že změna, která znemožní Red Bullu upravovat točivý moment motoru, bude mít na jízdní vlastnosti vliv: "Když se podíváte na letošní auta, tak jsou jiná než ta loňská, kvůli pravidlům, která nám přesně vymezují umístění výfuků."
"Ale lidé se snaží dosáhnout podobného výsledku jako vloni. Každý do toho dává vše. Není to ale tak, že auto už fungovat nebude. Jsem si docela jistý, že se nic nezmění. Je ale jasné, že to co jsme měli na autě na Hockenheimu jsme tam měli proto, že jsme věřili, že to udělá auto rychlejším. To je rozdíl oproti Maďarsku. Ale je těžké Vám říci konkrétní čísla - jestli jsou to 2 desetiny, půl desetiny nebo nic. Nemůžeme to změřit."
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.