Sauber si stanovil cíl dokončit letošní šampionát mezi nejlepší pěticí týmů, dnes to oznámila výkonná ředitelka týmu Monisha Kaltenborn.
Momentálně se Sauber drží na 6. místě mezi týmy, v neděli například jeho jezdci, Kamui Kobayashi a Sergio Perez, obsadili 4. respektive 6. místo. Ale podle Monishe Kaltenbornové se může tým ještě zlepšit. Švýcarský tým má na svém kontě 80 bodů, což je o 36 víc než vloni na konci sezony (obsadil 7. místo). Na Mercedes ztrácí pouze 25 bodů.
"Chceme se výrazně zlepšit. Pokud by to na konci sezony byla pouze jedna pozice ve srovnání s loňským rokem, tak bychom tomu neříkali výrazné zlepšení. Opravdu máme na to se posunout výš. Máme stále před sebou polovinu sezony a vloni jsme viděli, jak se věci mohou rychle změnit. Vloni to vypadalo, že máme poměrně jistou 6. pozici, ale nakonec jsme byli 7," vzpomíná Monisha.
Ta chce po svých jezdcích, aby z vozu dostali co možná nejvíc. Hockenheim ukázal, že oba vozy jsou schopny sbírat velké bodové příděly. "Je to pro ně velká odpovědnost, nezáleží jak moc dobré zrovna naše auto na tom kterém okruhu bude, potřebujeme dobré výsledky. Oba jezdce můžeme stále považovat za nezkušené, protože pokud v F1 závodíte svoji 3. nebo 2. sezonu, tak to pořád stále nic není ve srovnání s 10. jiných jezdců."
"Musíme být opatrni, abychom na naše jezdce nevyvíjeli až moc velký tlak, protože se potřebují učit. Ale oba odvádějí skvělou práci." Podle Kaltenbornové byl sice výkon ze závodu povzbuzující, ale tým potřebuje vylepšit kvalifikaci - ani jeden z jezdců nepronikl do TOP10.
"Takový výsledek ukazuje, čeho jsme schopni. Ale mohli bychom získat i mnohem víc, kdybychom bývali startovali výš. To je našim cílem. Kvalifikace je stále naši slabou stránkou, na kterou se musíme zaměřit. Kdybychom byli silnější v kvalifikaci, tak bychom pro závod byli ve zcela odlišné pozici. Tato oblast je cílem pro druhou polovinu sezony."
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.