HOCKENHEIM - Fernando Alonso se svým Ferrari F2012 zajel nejrychlejší čas ve třetím tréninku, v němž týmům konečně přálo počasí - pršet začalo až v samotném závěru. Kvůli výměně motoru většinu času prostál v garáži Charles Pic.
Red Bull a Lotus letos v noci poprvé porušili večerku. Pravidla to povolují čtyřikrát za sezonu bez penalizace, takže se nic neděje. Markovi Webberovi však musela být vyměněna převodovka, proto bude na startovním roštu odsunut o pět míst, stejně jako Romain Grosjean či Nico Rosberg.
Třetí trénink začal za lepších podmínek než včera, před ním svítilo slunce a dráha byla konečně suchá - pršet naštěstí začalo až 7 min před koncem. Jednalo se o klíčovou část před kvalifikací, během níž týmy mohly konečně ověřit své novinky ze Silverstone i ty připravené pro Hockenheim.
McLaren v Hockenheimu nasadil nejrozsáhlejší vylepšení ze všech - nové bočnice, zadní křídlo, difuzor a brzdové kanálky. Kvůli včerejšímu dešti však nedokázal posoudit, nakolik jsou efektivní. Oba piloti si vůz ale pochvalovali.
Na dráze se jako první objevil Vergne, po něm Ricciardo, Karthikeyan, Webber a Räikkönen tentokrát bez dvojitého DRS. Lotus nové double DRS do závodu nenasadí. Počasí jim při jeho testování příliš nepřálo. Znovu se na voze objeví příští týden v Maďarsku.
Grosjean dostane novinky Lotusu plánované pro Hockenheim (foto: Lotus F1 Team)
Francouz s Toro Rosso stanovil první laťku - 1:24,191 min. Na čele se pak střídala řada jezdců, v polovině tréninku měl nejrychlejší čas na kontě Vettel - 1:16,652, Maldonado byl jen o 12 tisícin pomalejší.
Marussia po nastartování motoru Charlese Pica zjistila únik vzduchu ze svého V8 Cosworthu, proto jej musela vyměnit, stalo se to již podruhé za sebou. Francouz se dostal na dráhu až čtvrt hodiny před koncem. Informovala i o stavu zraněné Marie de Villotaové - opustila nemocnici v Británii a byla převezena domů do Španělska.
Zajímavá je situace u Toro Rosso. V Německu chybí technický ředitel Giorgio Ascanelli, který se oficiálně s vedením nepohodl na směrování technického vývoje. Ředitel týmu Franz Tost včera pouze lakonicky uvedl, že je na dovolené, a odmítal se k situaci blíže vyjadřovat. Z jeho podrážděnosti lze usuzovat, že je situace vážnější a nejedná se o klasickou dovolenou.
McLaren nasadil zadní křídlo s novými bočnicemi
Do čela se 23 min před koncem vyhoupnul Hamilton (1:16,091), očividně však zápasil s blokováním kol a dvakrát se ocitl mimo dráhu. Se stejným problémem se trápil i Button. V tu chvíli byl druhý Alonso (1:16,124), který vyjel s novým předním křídlem, zatímco Massa kroužil se starší verzí.
Čtvrt hodiny před koncem Španěl na měkké směsi o 77 tisícin McLaren překonal - 1:16,014. S nedotáčivostí se potýkající Massa se ve velké rychlosti dostal mimo dráhu. V úvodu to byl on, kdo jezdil s novým křídlem, Ferrari se věnují vzájemnému porovnávání.
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 319 km/hod; 2. Button - 318; 3. Hamilton - 317; 4. Ricciardo - 316; 5. Rosberg - 316; 6. Kobajaši - 316.
Přehled všech časů: PDF.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.