HOCKENHEIM - Fernando Alonso se svým Ferrari F2012 zajel nejrychlejší čas ve třetím tréninku, v němž týmům konečně přálo počasí - pršet začalo až v samotném závěru. Kvůli výměně motoru většinu času prostál v garáži Charles Pic.
Red Bull a Lotus letos v noci poprvé porušili večerku. Pravidla to povolují čtyřikrát za sezonu bez penalizace, takže se nic neděje. Markovi Webberovi však musela být vyměněna převodovka, proto bude na startovním roštu odsunut o pět míst, stejně jako Romain Grosjean či Nico Rosberg.
Třetí trénink začal za lepších podmínek než včera, před ním svítilo slunce a dráha byla konečně suchá - pršet naštěstí začalo až 7 min před koncem. Jednalo se o klíčovou část před kvalifikací, během níž týmy mohly konečně ověřit své novinky ze Silverstone i ty připravené pro Hockenheim.
McLaren v Hockenheimu nasadil nejrozsáhlejší vylepšení ze všech - nové bočnice, zadní křídlo, difuzor a brzdové kanálky. Kvůli včerejšímu dešti však nedokázal posoudit, nakolik jsou efektivní. Oba piloti si vůz ale pochvalovali.
Na dráze se jako první objevil Vergne, po něm Ricciardo, Karthikeyan, Webber a Räikkönen tentokrát bez dvojitého DRS. Lotus nové double DRS do závodu nenasadí. Počasí jim při jeho testování příliš nepřálo. Znovu se na voze objeví příští týden v Maďarsku.
Grosjean dostane novinky Lotusu plánované pro Hockenheim (foto: Lotus F1 Team)
Francouz s Toro Rosso stanovil první laťku - 1:24,191 min. Na čele se pak střídala řada jezdců, v polovině tréninku měl nejrychlejší čas na kontě Vettel - 1:16,652, Maldonado byl jen o 12 tisícin pomalejší.
Marussia po nastartování motoru Charlese Pica zjistila únik vzduchu ze svého V8 Cosworthu, proto jej musela vyměnit, stalo se to již podruhé za sebou. Francouz se dostal na dráhu až čtvrt hodiny před koncem. Informovala i o stavu zraněné Marie de Villotaové - opustila nemocnici v Británii a byla převezena domů do Španělska.
Zajímavá je situace u Toro Rosso. V Německu chybí technický ředitel Giorgio Ascanelli, který se oficiálně s vedením nepohodl na směrování technického vývoje. Ředitel týmu Franz Tost včera pouze lakonicky uvedl, že je na dovolené, a odmítal se k situaci blíže vyjadřovat. Z jeho podrážděnosti lze usuzovat, že je situace vážnější a nejedná se o klasickou dovolenou.
McLaren nasadil zadní křídlo s novými bočnicemi
Do čela se 23 min před koncem vyhoupnul Hamilton (1:16,091), očividně však zápasil s blokováním kol a dvakrát se ocitl mimo dráhu. Se stejným problémem se trápil i Button. V tu chvíli byl druhý Alonso (1:16,124), který vyjel s novým předním křídlem, zatímco Massa kroužil se starší verzí.
Čtvrt hodiny před koncem Španěl na měkké směsi o 77 tisícin McLaren překonal - 1:16,014. S nedotáčivostí se potýkající Massa se ve velké rychlosti dostal mimo dráhu. V úvodu to byl on, kdo jezdil s novým křídlem, Ferrari se věnují vzájemnému porovnávání.
Maximální rychlosti: 1. Vergne - 319 km/hod; 2. Button - 318; 3. Hamilton - 317; 4. Ricciardo - 316; 5. Rosberg - 316; 6. Kobajaši - 316.
Přehled všech časů: PDF.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.