HOCKENHEIM - V polovině druhého tréninku předvedl nejrychlejší čas Pastor Maldonado s Williamsem. Využil nejlépe podmínek, kdy na chvíli déšť zeslábl. Týmy se kvůli nepřízni počasi tentokrát k jízdám na hladkých pneumatikách vůbec nedostaly.
Odpolední trénink začal za hustého deště, který v jeho průběhu neustával. K vidění proto nebylo moc akce. Z počasí neměly radost nejen týmy, které neměly moc prostoru pro vyzkoušení svých novinek a absolvování svých programů, ale ani Pirelli, jež chtělo, aby si otestovaly experimentální tvrdou směs pneumatik s vylepšenými vlastnostmi.
Ve 14 hod se rozsvítilo zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, venku se však nikomu nechtělo. Déšť byl špatnou zprávou pro Paula di Restu, Naraina Karthikeyana i Bruna Sennu, kteří ráno stáli. Brazilcovi navíc Valtteri Bottas ráno jeho Williams rozbil, vyměněna musela být celá záď od motoru dále.
Po 6 min se Senna vydal na mokrých (modré full wet) pneumatikách na průzkum a ověření toho, zda je po opravě vozu FW34 vše v pořádku. Ihned ale mizí v boxech. O 11 min později na dráhu míří Vergne, Pic a Rosberg, ten dostává rádiem upozornění na kaluže stojaté vody v zatáčkách č. 8 a 10. Vergne je označuje jako řeky valící se přes trať.
Přední křídlo Sauberu na Hockenheimringu (foto: Sauber Motorsport AG)
Vergne najíždí rovnou do měřeného kola, první záznam má hodnotu 1:43,330 min. Překonává jej Rosberg (1:43,222), Pic je o poznání pomalejší (1:49,814). Připojuje se druhá Marussia, Ricciardo, Vettel i Hülkenberg. Postupně se přidávali další a další, na trati po 25 min od začátku kroužilo 18 aut. Nejlépe si tou dobou vedl Rosberg (1:39,021).
Po půl hodině zrychlují jeho krajané: Schumacher (1:38,194) a Vettel (1:38,243). Räikkönen si stěžuje na to, že zadní křídlo dělá totéž co v Silverstone, kde ztrácelo přítlak v pomalých zatáčkách.
Déšť na chvíli zeslábl, ale piloti dostávají zprávu, že je další silná přeháňka na cestě. Button McLarenu hlásí, že se mu vůbec nedaří přimět pneumatiky k fungování. Mezitím se rychlým časem blýskl Alonso (1:37,395) a Rosberg (1:37,285) jako první na přechodných pneumatikách. Intermediálky nasazuje i Španěl a hned vystřeluje vzhůru (1:34,593).
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Alonso 1:34,593 min2. Rosberg + 1,2403. Vettel + 2,0894. Pérez + 2,9295. Hamilton + 3,0536. Grosjean + 3,0607. Ricciardo + 3,2668. Massa + 3,296
Mechanik McLarenu leští před výjezdem nové bočnice (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak trať osychala, tak se pořadí na čele neustále měnilo. Na chvíli se tam objevil Massa, kterému jeho závodní inženýr Rob Smedley znovu radí, jak jezdit ("Do zatáčky č. 17 brzdi dříve"), Maldonado i Grosjean, jenž si bude muset v neděli odpykat na startovním roštu penalizaci za nepovolenou výměnu převodovky. Novinky Lotusu by se dle našich informací měly během kvalifikace a závodu objevit pouze na jeho voze.
Piloti kroužili na přechodných pneumatikách. Jednalo se o důležitou fázi, během níž potřebovaly poznat, jak dlouho vydrží, jak je šetřit a kdy přezout z mokrých. De la Rosa byl jediný, který se stále neobjevil na dráze - HRT objevilo něco neobvyklého na brzdovém systému, proto se jej rozhodlo pro jistotu vyměnit.
Třicet min před koncem FIA týmům povolila využívání DRS, přestože se jezdilo stále na přechodných pneumatikách a podle Buttona bylo na trati stále moc vody na přezutí na hladké gumy. 25 min před koncem ale znovu začalo lít a všichni zmizeli v garážích.
Po pěti minutách se na okruh vydal Räikkönen stíhaný Hamiltonem a Schumacherem. Konečně se objevuje i De la Rosa s opraveným HRT - 1:43,872 min.
Zdá se, že Lotus není s výkonností zadního křídla příliš spokojený. Kimiho žádá o sběr dat, aby "viděli, jestli je teď lepší." K žádné změně nedošlo, proto jej povolávají do boxů.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ke konci jezdili všichni na přechodných pneumatikách, časy se ale kvůli podmínkám na trati už vylepšit nedaly, z nejrychlejšího času se těšil Maldonado s Williamsem. Pět minut před koncem stihl ještě Schumacher roztřískat svůj Mercedes, komisaři proto vyvěsili červené vlajky a trénink zastavili.
Maximální rychlosti: 1. Kovalainen - 315 km/hod; 2. Grosjean - 315; 3. Rosberg - 314; 4. Hülkenberg - 314; 5. Vettel - 312; 6. Vergne - 312.
Přehled všech časů: PDF.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.