HOCKENHEIM - V polovině druhého tréninku předvedl nejrychlejší čas Pastor Maldonado s Williamsem. Využil nejlépe podmínek, kdy na chvíli déšť zeslábl. Týmy se kvůli nepřízni počasi tentokrát k jízdám na hladkých pneumatikách vůbec nedostaly.
Odpolední trénink začal za hustého deště, který v jeho průběhu neustával. K vidění proto nebylo moc akce. Z počasí neměly radost nejen týmy, které neměly moc prostoru pro vyzkoušení svých novinek a absolvování svých programů, ale ani Pirelli, jež chtělo, aby si otestovaly experimentální tvrdou směs pneumatik s vylepšenými vlastnostmi.
Ve 14 hod se rozsvítilo zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, venku se však nikomu nechtělo. Déšť byl špatnou zprávou pro Paula di Restu, Naraina Karthikeyana i Bruna Sennu, kteří ráno stáli. Brazilcovi navíc Valtteri Bottas ráno jeho Williams rozbil, vyměněna musela být celá záď od motoru dále.
Po 6 min se Senna vydal na mokrých (modré full wet) pneumatikách na průzkum a ověření toho, zda je po opravě vozu FW34 vše v pořádku. Ihned ale mizí v boxech. O 11 min později na dráhu míří Vergne, Pic a Rosberg, ten dostává rádiem upozornění na kaluže stojaté vody v zatáčkách č. 8 a 10. Vergne je označuje jako řeky valící se přes trať.
Přední křídlo Sauberu na Hockenheimringu (foto: Sauber Motorsport AG)
Vergne najíždí rovnou do měřeného kola, první záznam má hodnotu 1:43,330 min. Překonává jej Rosberg (1:43,222), Pic je o poznání pomalejší (1:49,814). Připojuje se druhá Marussia, Ricciardo, Vettel i Hülkenberg. Postupně se přidávali další a další, na trati po 25 min od začátku kroužilo 18 aut. Nejlépe si tou dobou vedl Rosberg (1:39,021).
Po půl hodině zrychlují jeho krajané: Schumacher (1:38,194) a Vettel (1:38,243). Räikkönen si stěžuje na to, že zadní křídlo dělá totéž co v Silverstone, kde ztrácelo přítlak v pomalých zatáčkách.
Déšť na chvíli zeslábl, ale piloti dostávají zprávu, že je další silná přeháňka na cestě. Button McLarenu hlásí, že se mu vůbec nedaří přimět pneumatiky k fungování. Mezitím se rychlým časem blýskl Alonso (1:37,395) a Rosberg (1:37,285) jako první na přechodných pneumatikách. Intermediálky nasazuje i Španěl a hned vystřeluje vzhůru (1:34,593).
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Alonso 1:34,593 min2. Rosberg + 1,2403. Vettel + 2,0894. Pérez + 2,9295. Hamilton + 3,0536. Grosjean + 3,0607. Ricciardo + 3,2668. Massa + 3,296
Mechanik McLarenu leští před výjezdem nové bočnice (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak trať osychala, tak se pořadí na čele neustále měnilo. Na chvíli se tam objevil Massa, kterému jeho závodní inženýr Rob Smedley znovu radí, jak jezdit ("Do zatáčky č. 17 brzdi dříve"), Maldonado i Grosjean, jenž si bude muset v neděli odpykat na startovním roštu penalizaci za nepovolenou výměnu převodovky. Novinky Lotusu by se dle našich informací měly během kvalifikace a závodu objevit pouze na jeho voze.
Piloti kroužili na přechodných pneumatikách. Jednalo se o důležitou fázi, během níž potřebovaly poznat, jak dlouho vydrží, jak je šetřit a kdy přezout z mokrých. De la Rosa byl jediný, který se stále neobjevil na dráze - HRT objevilo něco neobvyklého na brzdovém systému, proto se jej rozhodlo pro jistotu vyměnit.
Třicet min před koncem FIA týmům povolila využívání DRS, přestože se jezdilo stále na přechodných pneumatikách a podle Buttona bylo na trati stále moc vody na přezutí na hladké gumy. 25 min před koncem ale znovu začalo lít a všichni zmizeli v garážích.
Po pěti minutách se na okruh vydal Räikkönen stíhaný Hamiltonem a Schumacherem. Konečně se objevuje i De la Rosa s opraveným HRT - 1:43,872 min.
Zdá se, že Lotus není s výkonností zadního křídla příliš spokojený. Kimiho žádá o sběr dat, aby "viděli, jestli je teď lepší." K žádné změně nedošlo, proto jej povolávají do boxů.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ke konci jezdili všichni na přechodných pneumatikách, časy se ale kvůli podmínkám na trati už vylepšit nedaly, z nejrychlejšího času se těšil Maldonado s Williamsem. Pět minut před koncem stihl ještě Schumacher roztřískat svůj Mercedes, komisaři proto vyvěsili červené vlajky a trénink zastavili.
Maximální rychlosti: 1. Kovalainen - 315 km/hod; 2. Grosjean - 315; 3. Rosberg - 314; 4. Hülkenberg - 314; 5. Vettel - 312; 6. Vergne - 312.
Přehled všech časů: PDF.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.