HOCKENHEIM - V polovině druhého tréninku předvedl nejrychlejší čas Pastor Maldonado s Williamsem. Využil nejlépe podmínek, kdy na chvíli déšť zeslábl. Týmy se kvůli nepřízni počasi tentokrát k jízdám na hladkých pneumatikách vůbec nedostaly.
Odpolední trénink začal za hustého deště, který v jeho průběhu neustával. K vidění proto nebylo moc akce. Z počasí neměly radost nejen týmy, které neměly moc prostoru pro vyzkoušení svých novinek a absolvování svých programů, ale ani Pirelli, jež chtělo, aby si otestovaly experimentální tvrdou směs pneumatik s vylepšenými vlastnostmi.
Ve 14 hod se rozsvítilo zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, venku se však nikomu nechtělo. Déšť byl špatnou zprávou pro Paula di Restu, Naraina Karthikeyana i Bruna Sennu, kteří ráno stáli. Brazilcovi navíc Valtteri Bottas ráno jeho Williams rozbil, vyměněna musela být celá záď od motoru dále.
Po 6 min se Senna vydal na mokrých (modré full wet) pneumatikách na průzkum a ověření toho, zda je po opravě vozu FW34 vše v pořádku. Ihned ale mizí v boxech. O 11 min později na dráhu míří Vergne, Pic a Rosberg, ten dostává rádiem upozornění na kaluže stojaté vody v zatáčkách č. 8 a 10. Vergne je označuje jako řeky valící se přes trať.
Přední křídlo Sauberu na Hockenheimringu (foto: Sauber Motorsport AG)
Vergne najíždí rovnou do měřeného kola, první záznam má hodnotu 1:43,330 min. Překonává jej Rosberg (1:43,222), Pic je o poznání pomalejší (1:49,814). Připojuje se druhá Marussia, Ricciardo, Vettel i Hülkenberg. Postupně se přidávali další a další, na trati po 25 min od začátku kroužilo 18 aut. Nejlépe si tou dobou vedl Rosberg (1:39,021).
Po půl hodině zrychlují jeho krajané: Schumacher (1:38,194) a Vettel (1:38,243). Räikkönen si stěžuje na to, že zadní křídlo dělá totéž co v Silverstone, kde ztrácelo přítlak v pomalých zatáčkách.
Déšť na chvíli zeslábl, ale piloti dostávají zprávu, že je další silná přeháňka na cestě. Button McLarenu hlásí, že se mu vůbec nedaří přimět pneumatiky k fungování. Mezitím se rychlým časem blýskl Alonso (1:37,395) a Rosberg (1:37,285) jako první na přechodných pneumatikách. Intermediálky nasazuje i Španěl a hned vystřeluje vzhůru (1:34,593).
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Alonso 1:34,593 min2. Rosberg + 1,2403. Vettel + 2,0894. Pérez + 2,9295. Hamilton + 3,0536. Grosjean + 3,0607. Ricciardo + 3,2668. Massa + 3,296
Mechanik McLarenu leští před výjezdem nové bočnice (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak trať osychala, tak se pořadí na čele neustále měnilo. Na chvíli se tam objevil Massa, kterému jeho závodní inženýr Rob Smedley znovu radí, jak jezdit ("Do zatáčky č. 17 brzdi dříve"), Maldonado i Grosjean, jenž si bude muset v neděli odpykat na startovním roštu penalizaci za nepovolenou výměnu převodovky. Novinky Lotusu by se dle našich informací měly během kvalifikace a závodu objevit pouze na jeho voze.
Piloti kroužili na přechodných pneumatikách. Jednalo se o důležitou fázi, během níž potřebovaly poznat, jak dlouho vydrží, jak je šetřit a kdy přezout z mokrých. De la Rosa byl jediný, který se stále neobjevil na dráze - HRT objevilo něco neobvyklého na brzdovém systému, proto se jej rozhodlo pro jistotu vyměnit.
Třicet min před koncem FIA týmům povolila využívání DRS, přestože se jezdilo stále na přechodných pneumatikách a podle Buttona bylo na trati stále moc vody na přezutí na hladké gumy. 25 min před koncem ale znovu začalo lít a všichni zmizeli v garážích.
Po pěti minutách se na okruh vydal Räikkönen stíhaný Hamiltonem a Schumacherem. Konečně se objevuje i De la Rosa s opraveným HRT - 1:43,872 min.
Zdá se, že Lotus není s výkonností zadního křídla příliš spokojený. Kimiho žádá o sběr dat, aby "viděli, jestli je teď lepší." K žádné změně nedošlo, proto jej povolávají do boxů.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ke konci jezdili všichni na přechodných pneumatikách, časy se ale kvůli podmínkám na trati už vylepšit nedaly, z nejrychlejšího času se těšil Maldonado s Williamsem. Pět minut před koncem stihl ještě Schumacher roztřískat svůj Mercedes, komisaři proto vyvěsili červené vlajky a trénink zastavili.
Maximální rychlosti: 1. Kovalainen - 315 km/hod; 2. Grosjean - 315; 3. Rosberg - 314; 4. Hülkenberg - 314; 5. Vettel - 312; 6. Vergne - 312.
Přehled všech časů: PDF.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.