HOCKENHEIM - V polovině druhého tréninku předvedl nejrychlejší čas Pastor Maldonado s Williamsem. Využil nejlépe podmínek, kdy na chvíli déšť zeslábl. Týmy se kvůli nepřízni počasi tentokrát k jízdám na hladkých pneumatikách vůbec nedostaly.
Odpolední trénink začal za hustého deště, který v jeho průběhu neustával. K vidění proto nebylo moc akce. Z počasí neměly radost nejen týmy, které neměly moc prostoru pro vyzkoušení svých novinek a absolvování svých programů, ale ani Pirelli, jež chtělo, aby si otestovaly experimentální tvrdou směs pneumatik s vylepšenými vlastnostmi.
Ve 14 hod se rozsvítilo zelené světlo na semaforu na konci boxové uličky, venku se však nikomu nechtělo. Déšť byl špatnou zprávou pro Paula di Restu, Naraina Karthikeyana i Bruna Sennu, kteří ráno stáli. Brazilcovi navíc Valtteri Bottas ráno jeho Williams rozbil, vyměněna musela být celá záď od motoru dále.
Po 6 min se Senna vydal na mokrých (modré full wet) pneumatikách na průzkum a ověření toho, zda je po opravě vozu FW34 vše v pořádku. Ihned ale mizí v boxech. O 11 min později na dráhu míří Vergne, Pic a Rosberg, ten dostává rádiem upozornění na kaluže stojaté vody v zatáčkách č. 8 a 10. Vergne je označuje jako řeky valící se přes trať.
Přední křídlo Sauberu na Hockenheimringu (foto: Sauber Motorsport AG)
Vergne najíždí rovnou do měřeného kola, první záznam má hodnotu 1:43,330 min. Překonává jej Rosberg (1:43,222), Pic je o poznání pomalejší (1:49,814). Připojuje se druhá Marussia, Ricciardo, Vettel i Hülkenberg. Postupně se přidávali další a další, na trati po 25 min od začátku kroužilo 18 aut. Nejlépe si tou dobou vedl Rosberg (1:39,021).
Po půl hodině zrychlují jeho krajané: Schumacher (1:38,194) a Vettel (1:38,243). Räikkönen si stěžuje na to, že zadní křídlo dělá totéž co v Silverstone, kde ztrácelo přítlak v pomalých zatáčkách.
Déšť na chvíli zeslábl, ale piloti dostávají zprávu, že je další silná přeháňka na cestě. Button McLarenu hlásí, že se mu vůbec nedaří přimět pneumatiky k fungování. Mezitím se rychlým časem blýskl Alonso (1:37,395) a Rosberg (1:37,285) jako první na přechodných pneumatikách. Intermediálky nasazuje i Španěl a hned vystřeluje vzhůru (1:34,593).
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Alonso 1:34,593 min2. Rosberg + 1,2403. Vettel + 2,0894. Pérez + 2,9295. Hamilton + 3,0536. Grosjean + 3,0607. Ricciardo + 3,2668. Massa + 3,296
Mechanik McLarenu leští před výjezdem nové bočnice (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jak trať osychala, tak se pořadí na čele neustále měnilo. Na chvíli se tam objevil Massa, kterému jeho závodní inženýr Rob Smedley znovu radí, jak jezdit ("Do zatáčky č. 17 brzdi dříve"), Maldonado i Grosjean, jenž si bude muset v neděli odpykat na startovním roštu penalizaci za nepovolenou výměnu převodovky. Novinky Lotusu by se dle našich informací měly během kvalifikace a závodu objevit pouze na jeho voze.
Piloti kroužili na přechodných pneumatikách. Jednalo se o důležitou fázi, během níž potřebovaly poznat, jak dlouho vydrží, jak je šetřit a kdy přezout z mokrých. De la Rosa byl jediný, který se stále neobjevil na dráze - HRT objevilo něco neobvyklého na brzdovém systému, proto se jej rozhodlo pro jistotu vyměnit.
Třicet min před koncem FIA týmům povolila využívání DRS, přestože se jezdilo stále na přechodných pneumatikách a podle Buttona bylo na trati stále moc vody na přezutí na hladké gumy. 25 min před koncem ale znovu začalo lít a všichni zmizeli v garážích.
Po pěti minutách se na okruh vydal Räikkönen stíhaný Hamiltonem a Schumacherem. Konečně se objevuje i De la Rosa s opraveným HRT - 1:43,872 min.
Zdá se, že Lotus není s výkonností zadního křídla příliš spokojený. Kimiho žádá o sběr dat, aby "viděli, jestli je teď lepší." K žádné změně nedošlo, proto jej povolávají do boxů.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ke konci jezdili všichni na přechodných pneumatikách, časy se ale kvůli podmínkám na trati už vylepšit nedaly, z nejrychlejšího času se těšil Maldonado s Williamsem. Pět minut před koncem stihl ještě Schumacher roztřískat svůj Mercedes, komisaři proto vyvěsili červené vlajky a trénink zastavili.
Maximální rychlosti: 1. Kovalainen - 315 km/hod; 2. Grosjean - 315; 3. Rosberg - 314; 4. Hülkenberg - 314; 5. Vettel - 312; 6. Vergne - 312.
Přehled všech časů: PDF.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.