HOCKENHEIM - McLareny ovládly první trénink - Jenson Button využil suchého začátku, kdy zajel nejrychlejší čas - 1:16,595 min, Hamilton se dostal za něj naopak ke konci na osychající dráze. Týmy nasadily spoustu novinek, krom McLarenu s novými bočnicemi překvapil i Lotus svým řešením dvojitého DRS.
Nad dopolední částí visela 20% pravděpodobnost dešťové přeháňky, odpoledne je riziko ještě dvojnásobně vyšší. Trénink začal za sucha, teplota vzduchu dosahovala 17 °C, dráha 19 °C. Technického průvodce Hockenheimringem najdete zde.
V prvním tréninku dostali příležitost rezervní piloti: Jules Bianchi (Force India) místo Paula di Resty, Valtteri Bottas (Williams) usedl do vozu Bruna Senny a Dani Clos (HRT) místo Naraina Karthikeyana.
Jako první vyrazili jezdci Toro Rosso následováni Kovalainenem, Glockem, Pérezem a oběma Lotusy v různých konfiguracích. Tým zkoušel nové přední křídlo a na Räikkönenově voze se objevily u horního ochranného oblouku další dva vstupy vzduchu - zřejmě pro dvojité DRS, které má ale fungovat odlišně než u Mercedesu.
K dodatečnému snížení odporu dochází v oblasti zadního, nikoliv předního křídla. Fin byl na rovince hned nejrychlejší (313 km/hod). Otvory jsou po obou stranách nejspíše proto, že v zatáčkách je proudění vzduchu narušováno vířením za předními koly, což mění dynamiku proudění.
Srovnání dvou Lotusů před výjezdem z garáže (foto: Christophe Malbranque)
Jako první se do výsledkových listin zapsal Kobajaši, jehož Sauber byl za zadními koly vybaven s mnoha senzory, časem 1:55,569 min - jako jediný ujel 3 instalační kola. Do 10 min své vozy prověřilo všech 24 pilotů a na 2 min nastal klid - ticho přerušili Kovalainen s Pérezem.
U McLarenu měli napilno s pořizováním snímků flow-visu na nových bočnicích Hamiltonova vozu, podle bývalého designéra vozů F1 Garyho Andersona ale proudění dle kresby vypadá lépe u Ferrari. Tým z Wokingu do Německa přivezl rozsáhlé úpravy: krom bočnic také přepracované chladiče a nové brzdové kanálky.
Button se s inovovaným vozem po 17 min dostal na středně-tvrdých pneumatikách do čela, když kolo zvládl za 1:17,240 min. Druhý Grosjean v tu chvíli ztrácel 1,242 s.
Fernando Alonso včera zajímavě vysvětlil, proč se s fyzického pohledu jedná o jeho nejlepší sezónu: "Asi jste to nevěděli, ale v předchozích letech mě trápila buď noha, rameno nebo něco jiného. Některé závody jsem odjel s bolestí a nemohl jsem se dobře připravovat. Letos jsem zatím přijel na všechny závody ve 100% stavu."
Ferrari mj. zkouší i upravené bočnice předního křídla, protože verze ze Silverstone generovala moc odporu. Nové přední křídlo má i Mercedes, Williams přivezl dokonce hned tři verze. Modifikaci zadního křídla testuje Force India.
Po 25 min se rozpršelo, což týmům dychtícím po testování svých vylepšení a nové tvrdé směsi pneumatik Pirelli zkazilo radost. Můžou ji zkoušet také odpoledne, pak ji však musí vrátit. Mimo se ocitli Pérez a Kovalainen. Po 30 min krouží jen Vergne.
Přípravy před výjezdem u Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Pořadí v polovině 1. tréninku:1. Button 1:16,595 min2. Grosjean + 1,767 s3. Pérez + 2,5974. Bottas + 2,6795. Massa + 3,2766. Vergne + 3,4857. Rosberg + 4,2658. Kovalainen + 4,4849. Hamilton + 4,600
Déšť ve druhé polovině znovu ustával a dráha začínala znovu osychat. Vettel až po hodině zajíždí své první měřené kolo, jediným pilotem bez času zůstává Räikkönen s notně vylepšeným Lotusem E20. Hamilton postupuje na čtvrtou příčku (1:17,926) za Alonsa (1:17,795 min), který mění přední křídlo.
25 min před koncem ale začalo znovu pršet a provoz opět zcela ustal. Schumacher opustil svůj Mercedes. Déšť trval pět minut, po dalších 10 min se monoposty znovu vyrojily na přechodných pneumatikách na dráhu.
Zlepšit se dokázala celá řada pilotů - za neohroženým Buttonem se objevil Schumacher (1:17,382), brzy jej ale přeskočili Alonso (1:17,370) i Hamilton (1:17,093).
Závěr se žel nevyvedl Bottasovi, kterému ustřelila záď jeho Williamsu a narazil do bariér v zatáčce č. 13 (Sachs).
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 316 km/hod, 2. Rosberg - 315; 3. Raikkonen - 314; 4. Button - 314; 5. Grosjean - 313; 6. Kovalainen - 313.
Soupis všech časů: PDF.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.