HOCKENHEIM - McLareny ovládly první trénink - Jenson Button využil suchého začátku, kdy zajel nejrychlejší čas - 1:16,595 min, Hamilton se dostal za něj naopak ke konci na osychající dráze. Týmy nasadily spoustu novinek, krom McLarenu s novými bočnicemi překvapil i Lotus svým řešením dvojitého DRS.
Nad dopolední částí visela 20% pravděpodobnost dešťové přeháňky, odpoledne je riziko ještě dvojnásobně vyšší. Trénink začal za sucha, teplota vzduchu dosahovala 17 °C, dráha 19 °C. Technického průvodce Hockenheimringem najdete zde.
V prvním tréninku dostali příležitost rezervní piloti: Jules Bianchi (Force India) místo Paula di Resty, Valtteri Bottas (Williams) usedl do vozu Bruna Senny a Dani Clos (HRT) místo Naraina Karthikeyana.
Jako první vyrazili jezdci Toro Rosso následováni Kovalainenem, Glockem, Pérezem a oběma Lotusy v různých konfiguracích. Tým zkoušel nové přední křídlo a na Räikkönenově voze se objevily u horního ochranného oblouku další dva vstupy vzduchu - zřejmě pro dvojité DRS, které má ale fungovat odlišně než u Mercedesu.
K dodatečnému snížení odporu dochází v oblasti zadního, nikoliv předního křídla. Fin byl na rovince hned nejrychlejší (313 km/hod). Otvory jsou po obou stranách nejspíše proto, že v zatáčkách je proudění vzduchu narušováno vířením za předními koly, což mění dynamiku proudění.
Srovnání dvou Lotusů před výjezdem z garáže (foto: Christophe Malbranque)
Jako první se do výsledkových listin zapsal Kobajaši, jehož Sauber byl za zadními koly vybaven s mnoha senzory, časem 1:55,569 min - jako jediný ujel 3 instalační kola. Do 10 min své vozy prověřilo všech 24 pilotů a na 2 min nastal klid - ticho přerušili Kovalainen s Pérezem.
U McLarenu měli napilno s pořizováním snímků flow-visu na nových bočnicích Hamiltonova vozu, podle bývalého designéra vozů F1 Garyho Andersona ale proudění dle kresby vypadá lépe u Ferrari. Tým z Wokingu do Německa přivezl rozsáhlé úpravy: krom bočnic také přepracované chladiče a nové brzdové kanálky.
Button se s inovovaným vozem po 17 min dostal na středně-tvrdých pneumatikách do čela, když kolo zvládl za 1:17,240 min. Druhý Grosjean v tu chvíli ztrácel 1,242 s.
Fernando Alonso včera zajímavě vysvětlil, proč se s fyzického pohledu jedná o jeho nejlepší sezónu: "Asi jste to nevěděli, ale v předchozích letech mě trápila buď noha, rameno nebo něco jiného. Některé závody jsem odjel s bolestí a nemohl jsem se dobře připravovat. Letos jsem zatím přijel na všechny závody ve 100% stavu."
Ferrari mj. zkouší i upravené bočnice předního křídla, protože verze ze Silverstone generovala moc odporu. Nové přední křídlo má i Mercedes, Williams přivezl dokonce hned tři verze. Modifikaci zadního křídla testuje Force India.
Po 25 min se rozpršelo, což týmům dychtícím po testování svých vylepšení a nové tvrdé směsi pneumatik Pirelli zkazilo radost. Můžou ji zkoušet také odpoledne, pak ji však musí vrátit. Mimo se ocitli Pérez a Kovalainen. Po 30 min krouží jen Vergne.
Přípravy před výjezdem u Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Pořadí v polovině 1. tréninku:1. Button 1:16,595 min2. Grosjean + 1,767 s3. Pérez + 2,5974. Bottas + 2,6795. Massa + 3,2766. Vergne + 3,4857. Rosberg + 4,2658. Kovalainen + 4,4849. Hamilton + 4,600
Déšť ve druhé polovině znovu ustával a dráha začínala znovu osychat. Vettel až po hodině zajíždí své první měřené kolo, jediným pilotem bez času zůstává Räikkönen s notně vylepšeným Lotusem E20. Hamilton postupuje na čtvrtou příčku (1:17,926) za Alonsa (1:17,795 min), který mění přední křídlo.
25 min před koncem ale začalo znovu pršet a provoz opět zcela ustal. Schumacher opustil svůj Mercedes. Déšť trval pět minut, po dalších 10 min se monoposty znovu vyrojily na přechodných pneumatikách na dráhu.
Zlepšit se dokázala celá řada pilotů - za neohroženým Buttonem se objevil Schumacher (1:17,382), brzy jej ale přeskočili Alonso (1:17,370) i Hamilton (1:17,093).
Závěr se žel nevyvedl Bottasovi, kterému ustřelila záď jeho Williamsu a narazil do bariér v zatáčce č. 13 (Sachs).
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 316 km/hod, 2. Rosberg - 315; 3. Raikkonen - 314; 4. Button - 314; 5. Grosjean - 313; 6. Kovalainen - 313.
Soupis všech časů: PDF.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.