Sebastian Vettel znovu potvrdil, že by jednoho dne rád závodil za Ferrari. Přiznává však, že život v Red Bullu je momentálně příliš dobrý na to, aby z něj odcházel.
Dvojnásobný mistr světa je tu a tam spojován s odchodem do Maranella, hovořilo se dokonce o jeho opci na přestup v roce 2013. Šéf Red Bull Christian Horner to však vehementně odmítá, Vettel veškerá jednání rovněž popírá. Před závodem v Německu přiznal, že ho Ferrari stále láká.
"Jsem poctěn tím, že mě Stefano Domenicali a Luca di Montezemolo vidí jako jezdce Ferrari. Lichotí mi to, z mé strany však nedošlo k žádnému signálu, nic jsem nepodepsal a ani jsem s ničím potřesením ruky nesouhlasil," cituje Vettela Telegraph.
"Kdybyste se však 24 pilotů ve Formuli 1 zeptali, zda by ve své kariéře přestoupili k Ferrari, všech 24 by řeklo, že ano - a stejné je to i se mnou. Jsou zkrátka skvělým závodním týmem. Muselo by to [přestup] však zapadnout po všech stránkách.
Kdo ví, možná se věci změní a najednou odejdu jinam nebo nikdy neodejdu nikam jinam, protože nikde nebude k dispozici lepší balík než u Red Bullu," přemýšlí Vettel, který má s rakouským týmem platnou smlouvu až do konce sezóny 2014.
"Podívejte se na to, co se děje v letošní sezóně. Na špici to je velmi vyrovnané, takže se snažím dostatečně postarat o tuto sezónu. Tady a teď to je klíčové. Snažím se obhájit svůj titul, což je těžké, proto se nechci zaměřovat na to, co se možná stane za několik let. Na to je příliš, příliš brzy."
Na závodění za Ferrari společně s Alonsem to v nejbližší době nevypadá (foto: Scuderia Ferrari)
"Alonso nedávno uvedl, že dle pověstí mělo mezi ním a Ferrari dojít k prvnímu kontaktu v roce 2005, nakonec však k tomu došlo až v roce 2010 - mezitím uběhlo pět let," pokračuje Vettel.
"V Red Bull nejsou žádné problémy. Můj šéf přesně ví, jak se cítím. Jednáme spolu otevřeně, takže ne, Ferrari nás neznervózňuje," odmítá domněnky, že by spekulace o jeho přestupu měly narušovat jeho spolupráci se současným zaměstnavatelem.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.