Sebastian Vettel v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 prozradil, koho obdivuje, jaké to je být slavný, žít svůj sen a jaká to vše přináší negativa.
Sebastian Vettel, dvojnásobný mistr světa, rekordman co se úspěšnosti nejmladšího pilota týče a oblíbenec mnohých fanoušků. Nic však není černobílé a být slavný tak nepřináší jen samé klady. Jaké jsou podle něj ty zápory?
"To, co lidé nevidí. Vidí vás v autě, závodit, a pokud se vám daří, podporují vás. Co nevidí, je však ta spousta práce, která stojí za tím, být na takové úrovni - disciplína, denní trénink, dřina, překonání vašich vlastních pokušení a boj s náladami. To jsou psychické nástrahy, které navenek nevidíte," uvedl Němec.
Dodal, že však existuje také intelektuální výzva v podobě setkání s inženýry. "Musíte být na stejné úrovni, jako oni, rozumět tomu, co se děje po technické stránce v téměř laboratorním prostředí. Tyto aspekty jsou fanouškům skryty. Když zapnete televizi a koukáte na kvalifikaci, můžete si říkat, že to nic není - jen pár kol. Ale dostat se tam je čtyřiadvacetihodinový maraton po dobu minimálně deseti měsíců," vypráví.
Žije svůj sen a je si toho také vědom. Přesto podle něj to není takové, jak by se mohlo zdát. "Vždycky sníte o tom závodit a získat co největší respekt. Ten život, který k tomu patří, o tom však nesníte, protože nemáte tušení, jaké to vlastně je. Neustále cestujete, pracujete non-stop, máte málo času pro sebe a ještě méně času pro kamarády a rodinu," popisuje.
Ihned ale dodává, že nechce být špatně pochopen, ten život má rád, vybral si ho a neměnil by. Závodění mu zkrátka dává nejvíce uspokojení. Přiznává ale, že to, co k tomu patří, a je málokdy vidět zvenčí, není zrovna nejjednodušší žít. Podle něj zkrátka není všechno zlato, co se třpytí.
Proto také obdivuje lidi, kteří si jdou vlastní cestou. Pokud totiž půjdete jen ve stopách druhých, budete zapomenuti. "Obdivuji lidi, kteří jsou nohama na zemi a nedbají na pomluvy. Kimi Räikkönen, například. Ať už ho máte rádi nebo ne, žije si svůj život. Dělá jen věci, které mu za to stojí a nesnaží se být miláčkem všech. Alespoň tak to vypadá," nechal se také slyšet.
Fanoušci a média jsou další z věcí, které musí jezdec zvládat (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.