Nahříváky pneumatik jsou nezbytné. V tomto přesvědčení žil Rubens Barrichello než odešel do série IndyCar, kde tuto "vymoženost" nepoužívají. Jaký má brazilský veterán názor na nahříváky nyní? Nejsou potřeba.
Nahříváky pneumatik jsou ve Formuli 1 používány dlouhá desetiletí. Jejich principem je předehřát pneumatiky a tím usnadnit jezdci první pár kol, než je zahřeje na provozní teplotu. V poslední době se však mluví o tom, že by z F1 zmizely. Důvod? Snížení nákladů týmů. „Bez nahříváků máte na tradičně chladném Nürburgringu pocit, že se zabijete. Ale teď závodím v IndyCar a vůbec je nepotřebuji,“ vysvětluje Barrichello. „Ačkoliv v prvních třech, čtyřech zatáčkách se necítíte příliš bezpečně, pneumatiky se dostanou na provozní teplotu velmi rychle. Ty naše pneumatiky jsou k tomu totiž navrženy.“Rozdíl mezi pneumatikami Firestone v IndyCar a Pirelli v F1 je v ohledu zahřívání velmi odlišný. Firestone se dostane na provozní teplotu téměř okamžitě, pneumatiky Pirelli nikoliv. „S nimi byste havarovali v každé zatáčce. Nicméně Pirelli už gumy bez nutnosti předehřívání dělá, takže v tom nevidím problém.“
Nahříváky pneumatiky se mou stát zakázaným luxusem (foto: HRT F1 Team)
Další výhodou/nevýhodou je déšť. „Pokud prší, teplota pneu jde rapidně dolů a je obtížně dostat je na provozní teplotu. Ve Formuli 1 se s nimi nedá jezdit, v IndyCar přimějete k práci i hladké pneu.“„Oba druhy závodění jsou dobré, s nahříváky, či nikoliv. Záleží na tom, kolik ušetříte peněz. To je otázka,“ uzavřel trefně Rubens Barrichello.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.