Nahříváky pneumatik jsou nezbytné. V tomto přesvědčení žil Rubens Barrichello než odešel do série IndyCar, kde tuto "vymoženost" nepoužívají. Jaký má brazilský veterán názor na nahříváky nyní? Nejsou potřeba.
Nahříváky pneumatik jsou ve Formuli 1 používány dlouhá desetiletí. Jejich principem je předehřát pneumatiky a tím usnadnit jezdci první pár kol, než je zahřeje na provozní teplotu. V poslední době se však mluví o tom, že by z F1 zmizely. Důvod? Snížení nákladů týmů. „Bez nahříváků máte na tradičně chladném Nürburgringu pocit, že se zabijete. Ale teď závodím v IndyCar a vůbec je nepotřebuji,“ vysvětluje Barrichello. „Ačkoliv v prvních třech, čtyřech zatáčkách se necítíte příliš bezpečně, pneumatiky se dostanou na provozní teplotu velmi rychle. Ty naše pneumatiky jsou k tomu totiž navrženy.“Rozdíl mezi pneumatikami Firestone v IndyCar a Pirelli v F1 je v ohledu zahřívání velmi odlišný. Firestone se dostane na provozní teplotu téměř okamžitě, pneumatiky Pirelli nikoliv. „S nimi byste havarovali v každé zatáčce. Nicméně Pirelli už gumy bez nutnosti předehřívání dělá, takže v tom nevidím problém.“
Nahříváky pneumatiky se mou stát zakázaným luxusem (foto: HRT F1 Team)
Další výhodou/nevýhodou je déšť. „Pokud prší, teplota pneu jde rapidně dolů a je obtížně dostat je na provozní teplotu. Ve Formuli 1 se s nimi nedá jezdit, v IndyCar přimějete k práci i hladké pneu.“„Oba druhy závodění jsou dobré, s nahříváky, či nikoliv. Záleží na tom, kolik ušetříte peněz. To je otázka,“ uzavřel trefně Rubens Barrichello.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.