Nahříváky pneumatik jsou nezbytné. V tomto přesvědčení žil Rubens Barrichello než odešel do série IndyCar, kde tuto "vymoženost" nepoužívají. Jaký má brazilský veterán názor na nahříváky nyní? Nejsou potřeba.
Nahříváky pneumatik jsou ve Formuli 1 používány dlouhá desetiletí. Jejich principem je předehřát pneumatiky a tím usnadnit jezdci první pár kol, než je zahřeje na provozní teplotu. V poslední době se však mluví o tom, že by z F1 zmizely. Důvod? Snížení nákladů týmů. „Bez nahříváků máte na tradičně chladném Nürburgringu pocit, že se zabijete. Ale teď závodím v IndyCar a vůbec je nepotřebuji,“ vysvětluje Barrichello. „Ačkoliv v prvních třech, čtyřech zatáčkách se necítíte příliš bezpečně, pneumatiky se dostanou na provozní teplotu velmi rychle. Ty naše pneumatiky jsou k tomu totiž navrženy.“Rozdíl mezi pneumatikami Firestone v IndyCar a Pirelli v F1 je v ohledu zahřívání velmi odlišný. Firestone se dostane na provozní teplotu téměř okamžitě, pneumatiky Pirelli nikoliv. „S nimi byste havarovali v každé zatáčce. Nicméně Pirelli už gumy bez nutnosti předehřívání dělá, takže v tom nevidím problém.“
Nahříváky pneumatiky se mou stát zakázaným luxusem (foto: HRT F1 Team)
Další výhodou/nevýhodou je déšť. „Pokud prší, teplota pneu jde rapidně dolů a je obtížně dostat je na provozní teplotu. Ve Formuli 1 se s nimi nedá jezdit, v IndyCar přimějete k práci i hladké pneu.“„Oba druhy závodění jsou dobré, s nahříváky, či nikoliv. Záleží na tom, kolik ušetříte peněz. To je otázka,“ uzavřel trefně Rubens Barrichello.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.