Šéf stáje Red Bull Christian Horner má jasno, model RB8 bude v následujících závodech významně konkurenceschopný. Horner tak usuzuje na základě Vettelova výkonu v Grand Prix Evropy, kde získal pole-position a první polovině závodu dominoval.
Vettela zastavila až technická porucha, do té doby si s neklamnou dominancí udržoval vedení v závodě. V tomto ohledu velmi připomíná dvojnásobného šampióna Alberta Ascariho, který se často ve startovním poli ztrácel, ale jakmile urval vedoucí příčku, soupeři ho spatřili až v cíli na stupních vítězů.Horner si myslí, že vylepšený model RB8 budeme vídat na čele častěji. Většina týmu se do popředí výsledkových listin dostává díky odlišným charakteristikám okruhu a okolním teplotám. V případě Red Bullu to však, podle Hornera, už platit nebude.„Naše auto je v drtivé většině podmínek velmi silné, takže se budeme snažit vyždímat z vozu maximální výkon a být v Silverstone velmi silní,“ říká Horner.„Fernando (Alonso) tady byl v loňském roce velmi silný, zejména v druhé polovině závodu, tudíž očekáváme zajímavý víkend. Ještě nejsme ani v polovině šampionátu, ale cítím, že za sebou máme opravdu hodně zajímavého ježdění.“
Vettel odstartoval v GP Evropy z pole-position a dlouhou dobu vedl. (foto: Red Bull Racing)
Výkony týmů a jezdců se liší okruh od okruhu, ale tři pole-position v poslední třech závodech dává Red Bullu reálnou naději na stabilitu. „Samozřejmě je DNF zklamáním. Pokud se nepletu, jde o první technické odstoupení od Koreji 2010. Nicméně jsme se poučili a nic podobného se již opakovat nebude,“ pokračoval Horner.Nebýt technické poruchy, stal by se Vettel prvním dvojnásobným vítězem letošní sezóny. Rychlost Red Bullu podtrhuje i Mark Webber, který se ve Valencii probojoval z 19. místa na čtvrté.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.