Šéf stáje Red Bull Christian Horner má jasno, model RB8 bude v následujících závodech významně konkurenceschopný. Horner tak usuzuje na základě Vettelova výkonu v Grand Prix Evropy, kde získal pole-position a první polovině závodu dominoval.
Vettela zastavila až technická porucha, do té doby si s neklamnou dominancí udržoval vedení v závodě. V tomto ohledu velmi připomíná dvojnásobného šampióna Alberta Ascariho, který se často ve startovním poli ztrácel, ale jakmile urval vedoucí příčku, soupeři ho spatřili až v cíli na stupních vítězů.Horner si myslí, že vylepšený model RB8 budeme vídat na čele častěji. Většina týmu se do popředí výsledkových listin dostává díky odlišným charakteristikám okruhu a okolním teplotám. V případě Red Bullu to však, podle Hornera, už platit nebude.„Naše auto je v drtivé většině podmínek velmi silné, takže se budeme snažit vyždímat z vozu maximální výkon a být v Silverstone velmi silní,“ říká Horner.„Fernando (Alonso) tady byl v loňském roce velmi silný, zejména v druhé polovině závodu, tudíž očekáváme zajímavý víkend. Ještě nejsme ani v polovině šampionátu, ale cítím, že za sebou máme opravdu hodně zajímavého ježdění.“
Vettel odstartoval v GP Evropy z pole-position a dlouhou dobu vedl. (foto: Red Bull Racing)
Výkony týmů a jezdců se liší okruh od okruhu, ale tři pole-position v poslední třech závodech dává Red Bullu reálnou naději na stabilitu. „Samozřejmě je DNF zklamáním. Pokud se nepletu, jde o první technické odstoupení od Koreji 2010. Nicméně jsme se poučili a nic podobného se již opakovat nebude,“ pokračoval Horner.Nebýt technické poruchy, stal by se Vettel prvním dvojnásobným vítězem letošní sezóny. Rychlost Red Bullu podtrhuje i Mark Webber, který se ve Valencii probojoval z 19. místa na čtvrté.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.