VALENCIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku předvedl úradující mistr světa Sebastian Vettel. V polovině se jedinou havárií postaral o přerušení Pedro de la Rosa.
Odpoledne se 25°C teploty vzduchu a 33°C teploty dráhy. Za vysvítajícího slunce se jako první vydávají na dráhu Grosjean s Kobajašim.
První laťku stanovuje Francouz s Lotusem časem 1:45,049, krátce nato jej překonávají Vettel (1:41,035), Button (1:40,744 min) a nejrychlejší muž dopoledne Maldonado (1:40,557 min). Webber po 10 min hlásí problém při podřazování.
McLaren dle včerejších slov Hamiltona v posledních závodech žádné novinky nepředstavil, větší úpravy chystá až pro Silverstone. V prvním tréninku si vyzkoušel novou verzi výfuků. Tým z Wokingu prozrazuje, že Button zatím v letošní sezóně použil 3 motory.
HRT podle De la Rosy testuje po problémech s brzdami v Kanadě jejich nové chlazení. Očekává, že Valencie jejich vozu F112 bude vyhovovat.
Red Bull nasadil novou zadní část - krom znovu se objevivšího tunelu pod bočnicemi se změnil jejich tvar, jsou více zploštělé a chlazen ústí blíže přední části vozu, což umožňuje lepší obtékání vzduchu kolem zadní části. Krom odlišných bočnic zadního křídla se nad vstupním otvorem bočnic objevila vertikální křidélka, s nimiž jako první letos přišel Lotus. Používá je také McLaren, Force India a Mercedes. Dle časů z úvodního tréninku se zdá, že tyto úpravy fungují.
Michael Schumacher na středně-tvrdé směsi (foto: Daimler AG)
Po čtvrthodině potěšil domácí fanoušky Alonso, kdy se díky času 1:40,248 posunul do čela výsledkových listin, Webber ztratil jen 67 tisícin. Deset minut poté Španěla překonává Schumacher - 1:40,169 min. Hlásí ale problémy se svým Mercedesem a první místo o 15 tisícin přebírá jeho kolega Rosberg.
V průběhu tréninků sledujeme spoustu probrzdění. To je dáno charakterem okruhu - piloti zde na čase získávají zejména při brzdění, proto v této oblasti zacházejí k limitům. Po půl hodině Mercedesy na chvíli na měkké směsi překonává další stříbrný vůz - Buttonův McLaren (1:39,990), Rosberg na středně-tvrdých pneumatikách však hned odpovídá - 1:39,926 min. Je mu řečeno, že ztrácí v zatáčce č. 12 a 17 a že Schumacher používá vyvážení brzd o 1 % směrem dopředu.
U Massy se to hemží purpurovými sektory, vždy však vyrobí nějakou chybu, proto se dlouho pohyboval na chvostu první desítky. Alonso po 40 min na měkké směsi zabral a překonal Rosberga - 1:39,733 min, Brazilec si vzal příklad a polepšil si na šestou příčku (+ 0,511 sec), i v tomto pokusu však probrzdil.
Sergio Pérez umí být k pneumatikám velmi šetrný - všimněte si nízké světlé výškyv přední části podlahy (foto: Sauber Motorsport AG)
Provoz v polovině tréninků na 5 min zastavil De la Rosa, který nedobrzdil v zatáčce č. 14 a po nedotáčivém smyku narazil do bariéry. Odešel po svých, levá přední část jeho HRT však byla zničena. Podle rezervního pilota Danyho Close se jednalo o jezdeckou chybu.
Pořadí bylo tou dobou následující:1. Alonso 1:39,733 min2. Rosberg + 0,1933. Button + 0,2574. Hamilton + 0,4145. Schumacher + 0,4366. Vettel + 0,4817. Massa + 0,5118. Hülkenberg + 0,540
Podle Marca Geného bude Mercedes "bezpochyby" zítra bojovat o vítězství v kvalifikaci. Schumacher však včera tolik optimistický nebyl, zvláště potom, co se od Mercedesu čekalo v Kanadě. Zklamáni z relativní výkonnosti byli i členové německé stáje.
Alonso je ve Valencii doma, táhne návštěvnost španělských diváků (foto: Scuderia Ferrari)
Po 55 minutách se na první příčku dostává Vettel na měkké směsi - 1:39,334 min. Před Mercedesem jsou už i Hülkenberg (1:39,465) a Kobajaši (1:39,595). Prvních sedm pilotů namačkaných v rozmezí necelých čtyř desetin sekundy.
Po hodině jízd piloti v rámci přípravy na závod začali zkoušet delší jízdy: piloti McLarenu na měkké směsi, Alonso na středně-tvrdé. 21 minut před koncem se kroužit vydal Vettel, na dráze vydržel až do samotného závěru.
Problémy s KERSem postihují Petrova a teplota dráhy stoupá nad 40 °C. Jeho kolega Kovalainen si poroučí přidat 0,5 ° na předním křídle kvůli "línějšímu nájezdu" do zatáček - více ale nechce, aby to nenarušilo vyvážení uprostřed a na výjezdu.
V závěru již téměř všichni kroužili na středně-tvrdé směsi s velkým množstvím paliva, Vettelův nejrychlejší čas proto už nikdo neohrozil.
Počet kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 319,1 km/hod; 2. Hamilton - 318,4; 3. Vergne - 318,3; 4. Pérez - 318,3; 5. Rosberg - 318,1; 6. Kobajaši - 317,9.
Přehled všech časů druhého tréninku zde (PDF).
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.