VALENCIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku předvedl úradující mistr světa Sebastian Vettel. V polovině se jedinou havárií postaral o přerušení Pedro de la Rosa.
Odpoledne se 25°C teploty vzduchu a 33°C teploty dráhy. Za vysvítajícího slunce se jako první vydávají na dráhu Grosjean s Kobajašim.
První laťku stanovuje Francouz s Lotusem časem 1:45,049, krátce nato jej překonávají Vettel (1:41,035), Button (1:40,744 min) a nejrychlejší muž dopoledne Maldonado (1:40,557 min). Webber po 10 min hlásí problém při podřazování.
McLaren dle včerejších slov Hamiltona v posledních závodech žádné novinky nepředstavil, větší úpravy chystá až pro Silverstone. V prvním tréninku si vyzkoušel novou verzi výfuků. Tým z Wokingu prozrazuje, že Button zatím v letošní sezóně použil 3 motory.
HRT podle De la Rosy testuje po problémech s brzdami v Kanadě jejich nové chlazení. Očekává, že Valencie jejich vozu F112 bude vyhovovat.
Red Bull nasadil novou zadní část - krom znovu se objevivšího tunelu pod bočnicemi se změnil jejich tvar, jsou více zploštělé a chlazen ústí blíže přední části vozu, což umožňuje lepší obtékání vzduchu kolem zadní části. Krom odlišných bočnic zadního křídla se nad vstupním otvorem bočnic objevila vertikální křidélka, s nimiž jako první letos přišel Lotus. Používá je také McLaren, Force India a Mercedes. Dle časů z úvodního tréninku se zdá, že tyto úpravy fungují.
Michael Schumacher na středně-tvrdé směsi (foto: Daimler AG)
Po čtvrthodině potěšil domácí fanoušky Alonso, kdy se díky času 1:40,248 posunul do čela výsledkových listin, Webber ztratil jen 67 tisícin. Deset minut poté Španěla překonává Schumacher - 1:40,169 min. Hlásí ale problémy se svým Mercedesem a první místo o 15 tisícin přebírá jeho kolega Rosberg.
V průběhu tréninků sledujeme spoustu probrzdění. To je dáno charakterem okruhu - piloti zde na čase získávají zejména při brzdění, proto v této oblasti zacházejí k limitům. Po půl hodině Mercedesy na chvíli na měkké směsi překonává další stříbrný vůz - Buttonův McLaren (1:39,990), Rosberg na středně-tvrdých pneumatikách však hned odpovídá - 1:39,926 min. Je mu řečeno, že ztrácí v zatáčce č. 12 a 17 a že Schumacher používá vyvážení brzd o 1 % směrem dopředu.
U Massy se to hemží purpurovými sektory, vždy však vyrobí nějakou chybu, proto se dlouho pohyboval na chvostu první desítky. Alonso po 40 min na měkké směsi zabral a překonal Rosberga - 1:39,733 min, Brazilec si vzal příklad a polepšil si na šestou příčku (+ 0,511 sec), i v tomto pokusu však probrzdil.
Sergio Pérez umí být k pneumatikám velmi šetrný - všimněte si nízké světlé výškyv přední části podlahy (foto: Sauber Motorsport AG)
Provoz v polovině tréninků na 5 min zastavil De la Rosa, který nedobrzdil v zatáčce č. 14 a po nedotáčivém smyku narazil do bariéry. Odešel po svých, levá přední část jeho HRT však byla zničena. Podle rezervního pilota Danyho Close se jednalo o jezdeckou chybu.
Pořadí bylo tou dobou následující:1. Alonso 1:39,733 min2. Rosberg + 0,1933. Button + 0,2574. Hamilton + 0,4145. Schumacher + 0,4366. Vettel + 0,4817. Massa + 0,5118. Hülkenberg + 0,540
Podle Marca Geného bude Mercedes "bezpochyby" zítra bojovat o vítězství v kvalifikaci. Schumacher však včera tolik optimistický nebyl, zvláště potom, co se od Mercedesu čekalo v Kanadě. Zklamáni z relativní výkonnosti byli i členové německé stáje.
Alonso je ve Valencii doma, táhne návštěvnost španělských diváků (foto: Scuderia Ferrari)
Po 55 minutách se na první příčku dostává Vettel na měkké směsi - 1:39,334 min. Před Mercedesem jsou už i Hülkenberg (1:39,465) a Kobajaši (1:39,595). Prvních sedm pilotů namačkaných v rozmezí necelých čtyř desetin sekundy.
Po hodině jízd piloti v rámci přípravy na závod začali zkoušet delší jízdy: piloti McLarenu na měkké směsi, Alonso na středně-tvrdé. 21 minut před koncem se kroužit vydal Vettel, na dráze vydržel až do samotného závěru.
Problémy s KERSem postihují Petrova a teplota dráhy stoupá nad 40 °C. Jeho kolega Kovalainen si poroučí přidat 0,5 ° na předním křídle kvůli "línějšímu nájezdu" do zatáček - více ale nechce, aby to nenarušilo vyvážení uprostřed a na výjezdu.
V závěru již téměř všichni kroužili na středně-tvrdé směsi s velkým množstvím paliva, Vettelův nejrychlejší čas proto už nikdo neohrozil.
Počet kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 319,1 km/hod; 2. Hamilton - 318,4; 3. Vergne - 318,3; 4. Pérez - 318,3; 5. Rosberg - 318,1; 6. Kobajaši - 317,9.
Přehled všech časů druhého tréninku zde (PDF).
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.