VALENCIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku předvedl úradující mistr světa Sebastian Vettel. V polovině se jedinou havárií postaral o přerušení Pedro de la Rosa.
Odpoledne se 25°C teploty vzduchu a 33°C teploty dráhy. Za vysvítajícího slunce se jako první vydávají na dráhu Grosjean s Kobajašim.
První laťku stanovuje Francouz s Lotusem časem 1:45,049, krátce nato jej překonávají Vettel (1:41,035), Button (1:40,744 min) a nejrychlejší muž dopoledne Maldonado (1:40,557 min). Webber po 10 min hlásí problém při podřazování.
McLaren dle včerejších slov Hamiltona v posledních závodech žádné novinky nepředstavil, větší úpravy chystá až pro Silverstone. V prvním tréninku si vyzkoušel novou verzi výfuků. Tým z Wokingu prozrazuje, že Button zatím v letošní sezóně použil 3 motory.
HRT podle De la Rosy testuje po problémech s brzdami v Kanadě jejich nové chlazení. Očekává, že Valencie jejich vozu F112 bude vyhovovat.
Red Bull nasadil novou zadní část - krom znovu se objevivšího tunelu pod bočnicemi se změnil jejich tvar, jsou více zploštělé a chlazen ústí blíže přední části vozu, což umožňuje lepší obtékání vzduchu kolem zadní části. Krom odlišných bočnic zadního křídla se nad vstupním otvorem bočnic objevila vertikální křidélka, s nimiž jako první letos přišel Lotus. Používá je také McLaren, Force India a Mercedes. Dle časů z úvodního tréninku se zdá, že tyto úpravy fungují.
Michael Schumacher na středně-tvrdé směsi (foto: Daimler AG)
Po čtvrthodině potěšil domácí fanoušky Alonso, kdy se díky času 1:40,248 posunul do čela výsledkových listin, Webber ztratil jen 67 tisícin. Deset minut poté Španěla překonává Schumacher - 1:40,169 min. Hlásí ale problémy se svým Mercedesem a první místo o 15 tisícin přebírá jeho kolega Rosberg.
V průběhu tréninků sledujeme spoustu probrzdění. To je dáno charakterem okruhu - piloti zde na čase získávají zejména při brzdění, proto v této oblasti zacházejí k limitům. Po půl hodině Mercedesy na chvíli na měkké směsi překonává další stříbrný vůz - Buttonův McLaren (1:39,990), Rosberg na středně-tvrdých pneumatikách však hned odpovídá - 1:39,926 min. Je mu řečeno, že ztrácí v zatáčce č. 12 a 17 a že Schumacher používá vyvážení brzd o 1 % směrem dopředu.
U Massy se to hemží purpurovými sektory, vždy však vyrobí nějakou chybu, proto se dlouho pohyboval na chvostu první desítky. Alonso po 40 min na měkké směsi zabral a překonal Rosberga - 1:39,733 min, Brazilec si vzal příklad a polepšil si na šestou příčku (+ 0,511 sec), i v tomto pokusu však probrzdil.
Sergio Pérez umí být k pneumatikám velmi šetrný - všimněte si nízké světlé výškyv přední části podlahy (foto: Sauber Motorsport AG)
Provoz v polovině tréninků na 5 min zastavil De la Rosa, který nedobrzdil v zatáčce č. 14 a po nedotáčivém smyku narazil do bariéry. Odešel po svých, levá přední část jeho HRT však byla zničena. Podle rezervního pilota Danyho Close se jednalo o jezdeckou chybu.
Pořadí bylo tou dobou následující:1. Alonso 1:39,733 min2. Rosberg + 0,1933. Button + 0,2574. Hamilton + 0,4145. Schumacher + 0,4366. Vettel + 0,4817. Massa + 0,5118. Hülkenberg + 0,540
Podle Marca Geného bude Mercedes "bezpochyby" zítra bojovat o vítězství v kvalifikaci. Schumacher však včera tolik optimistický nebyl, zvláště potom, co se od Mercedesu čekalo v Kanadě. Zklamáni z relativní výkonnosti byli i členové německé stáje.
Alonso je ve Valencii doma, táhne návštěvnost španělských diváků (foto: Scuderia Ferrari)
Po 55 minutách se na první příčku dostává Vettel na měkké směsi - 1:39,334 min. Před Mercedesem jsou už i Hülkenberg (1:39,465) a Kobajaši (1:39,595). Prvních sedm pilotů namačkaných v rozmezí necelých čtyř desetin sekundy.
Po hodině jízd piloti v rámci přípravy na závod začali zkoušet delší jízdy: piloti McLarenu na měkké směsi, Alonso na středně-tvrdé. 21 minut před koncem se kroužit vydal Vettel, na dráze vydržel až do samotného závěru.
Problémy s KERSem postihují Petrova a teplota dráhy stoupá nad 40 °C. Jeho kolega Kovalainen si poroučí přidat 0,5 ° na předním křídle kvůli "línějšímu nájezdu" do zatáček - více ale nechce, aby to nenarušilo vyvážení uprostřed a na výjezdu.
V závěru již téměř všichni kroužili na středně-tvrdé směsi s velkým množstvím paliva, Vettelův nejrychlejší čas proto už nikdo neohrozil.
Počet kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Schumacher - 319,1 km/hod; 2. Hamilton - 318,4; 3. Vergne - 318,3; 4. Pérez - 318,3; 5. Rosberg - 318,1; 6. Kobajaši - 317,9.
Přehled všech časů druhého tréninku zde (PDF).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.