Ve Valencii se ve čtvrtek 21. 6. uskuteční druhá schůzka zástupců jednotlivých týmů na téma snižování nákladů v F1. S plánem na úspory by muselo souhlasit osm z dvanácti týmů, aby byl předložen FIA. O této smlouvě by se mělo hlasovat 30. června prostřednictvím faxu, tento den tak bude pro budoucnost F1 velmi důležitým.
30. červen by mohl být pro budoucnost F1 velmi důležitým dnem, týmy se do tohoto data podle německého Auto Motor und Sport musejí domluvit, jestli bude FIA od roku 2013 kontrolovat výdaje jednotlivých stájí a při případném porušení této domluvy hříšníky i trestat.
Prezident FIA Jean Todt a Bernie Ecclestone se již na toto téma se šéfy týmů a technickými řediteli bavili v pondělí po Velké ceně Monaka. Ze zchůzky vyšlo, že většina týmů by měla o kontrolu jejich výdajů na bází 'Singapurské dohody' zájem.
Nová smlouva by měla mimo jiné obsahovat strop, který by měl týmům dovolit na stavbu a nasazení vozů mít maximálně 315 zaměstnanců. Externí lidé by mohli být najímání pouze do výše 30 milionů eur.
Bylo by však možné s těmito dvěma podmínkami "obchodovat", například dodatečné dva zaměstnance by bylo možno najmout, kdyby se tým zřekl práce externistů za 100 tisíc eur. Za rok by tým mohl proinvestovat jen 5 milionů eur.
Omezení by se týkala také hodin v aerodynamickém tunelu (60 za týden), kapacit počítačů (40 terabytů), použití originálního auta ve větrném tunelu (4 dny) a testů aerodynamiky (4 dny). Například Ferrari by ale rádo do této úmluvy ještě zakomponovalo možnost normálních testů trati.
Ve čtvrtek 21. června se ve Valencii na toto téma uskuteční druhé jednání. Na něm by se mělo zapracovat na plánu pro FIA, který by měl stanovovat maximální možné limity, za co mohou být případně směněny, jak vše bude fungovat a jak vysoké by byly pokuty za případné porušení podmínek. Na této smlouvě také závisí, jestli bude 30. června snížení nákladů zaneseno do pravidel.
Za zavřenými dveřmi se momentálně řeší budoucnost F1(ilustrační foto: McLaren Mercedes)
Týmy se o své budoucnosti budou rozhodovat při faxovém hlasování. FIA bude potřebovat osm z dvanácti hlasů k tomu, aby smlouva o omezení výdajů začla platit již od roku 2013. Pokud by s tímto návrhem týmy nesouhlasily, tak by bylo již prakticky nemožné změny zavést do pravidel roku 2013.
Proti tomuto šetření však jsou týmy Red Bull a Toro Rosso. Během jednání se ale ještě může stát hodně věcí. Jen dodejme základní fakta "zamotanosti" aktuálního pole v F1: Ferrari dodává motory týmům Toro Rosso a Sauber. Renault má hned čtyři zákazníky. Red Bull dodává svůj KERS Caterhamu. Force India a Marussia jsou zase závislí na větrném tunelu a simulátoru McLarenu.
Například Ferrari je pro striktní dodržování nákladů v F1, nechce ale, aby se F1 snížila na úroveň GP2. Pro tým z Maranella je také důležité, aby měl více svobody při testování. Red Bull požaduje, aby byly kontrolovány i výdaje firem dodávajích motory a zaroveň více svobody pro návrh aerodynamiky. Za těchto předpokladů by obhájce titulu zřejmě smlouvu podpořil.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.