Nastala kolem vozu Michaela Schumachera krize? Ross Brawn chce nekonečné technické problémy co nejdříve vyřešit. Nicméně faktem je, že ze sedmi závodu dojel Schumacher do cíle pouze dvakrát.
Kdy skončí ta nedbalost na Michaelově autě?Nedbalost není to správné slovo. Oba vozy jsou navrhovány a stavěny v přesných standardech, ve stejných procesech. Naším cílem je maximální spolehlivost, které ale nejsme v současné chvíli schopni dosáhnout. To zhoršuje naši pozici v šampionátu a šance v závodech. Vyřešení spolehlivosti je naší nejvyšší prioritou.Můžete vyvrátit tvrzení, že vysoká poruchovost má co dočinění s Michaelovým agresivním stylem jízdy?Poruchovost nemá s Michaelem co dělat, je to čistě náš problém.Plánujete rozebrat jeho monopost a najít to slabé místo?Ano, rozebereme jej, abychom identifikovali problém z Kanady a učinili vhodná opatření. Aby se nic podobného neopakovalo, je třeba logické a tvrdé práce.Proč se Nicovi vyhýbají technické problémy?Bohužel, není to úplně pravda. Nico měl problémy v sobotu ráno. Když jezdíte na limitu a snažíte se vyrovnat nejrychlejším, technika občas nevydrží. Patří to k motorsportu. Ale jak jsem řekl, maximální spolehlivost je naším cílem.
Je možné, že má Nico lepší mechaniky a inženýry než Michael?Tým patří mezi špičku toho, s čím jsem se za mou kariéru v F1 setkal. Oba vozy mají inženýry, techniky a mechaniky na nejvyšší úrovni. Problémy, které máme, nejsou výsledkem lidí kolem Michaela. Jde o systém problémů, jež mohou postihnout jakýkoliv z našich monopostů.
Vnímáte zklamání, které Michael prožívá? Z kanadského okruhu odjel okamžitě po odstoupení ze závodu. Ani se nezúčastnil meetingu s inženýry.Ve skutečnosti měl Michael krátkou poradu s inženýry. Jezdci se obvykle snaží po předčasném odstoupení opustit okruh co nejdříve, na tom není nic mimořádného. V tomto případě se Michael chtěl vyhnout dopravní zácpě.
A samozřejmě byl zklamaný, ale jak řekl, pro zbytek týmu to bylo možná ještě těžší. Nicméně jednu z vlastností si na Michaelovi velmi vážíme – jeho elán a zápal. Zejména při nepřízni osudu.
Michael Schumacher málokdy dojede do cíle, ať už vlastní chybou, nebo vinou techniky(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Myslíte si, že brzká odstoupení povedou k jeho rozhodnutí neprodloužit smlouvu s Mercedesem?Z osobních zkušeností s Michaelem mohu říci, že těžká doba ho ještě více vede k intenzivnější práci. A my se mu musíme odměnit stavbou špičkově spolehlivého vozu.Jak konkrétně plánujete zastavit Michaelovu sérii předčasných odstoupení? Můžete nám dát nějaké příklady?Musíme se ujistit, že plně rozumíme problému a víme, jak se s ním systematicky vypořádat. Každý člen týmu si je plně vědom své zodpovědnosti. Problémy nejsou důsledkem ztráty pozornosti a píle.
Ačkoliv nesmíme reakcí na vzniklé problémy sejít z cesty. Neexistuje žádná kouzelná hůlka. Umíme se s tím vypořádat, Nico odjel všechna kola v letošní sezóně a z historického hlediska máme dobrou spolehlivost. Musíme pokračovat s kontrolovaným a logickým přístupem k práci.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.