Anthony Davidson na Sky Sports popsal své dojmy z Velké ceny Kanady - proč je tak výjimečná a v čem se velmi podobá Monaku?
Davidson se tohoto závodu nezúčastní ani jako komentátor Sky Sports, protože se musí věnovat přípravám na Le Mans. Uvedl však, že je to velká škoda, protože tento podnik patří k jeho nejoblíbenějším.
"Není to pochopitelně ten nejpůsobivější závod v kalendáři - Montreal nemá ten samý lesk a půvab jako Monako - ale je to historický závod v pravém slova smyslu a může se pochlubit velmi silnou a dobře informovanou fanouškovskou základnou. Pokud jde o atmosféru, je to jeden z nejlepších závodů," uvádí Davidson.
"Navštívil jsem Montreal i mimo závod F1 a zjistil, že je mnohem klidnější a tišší, což jen dokazuje, jak moc je podnik F1 pro město důležitý. Stejné je to v Monte Carlu. To má ale trošku nádech show, na které se musíte ukázat. Montreal je místo, kam každý jede čistě kvůli závodům," popisuje své dojmy.
"Od přistání až po odlet vás obklopuje šum a energie - je to elektrizující. I v centru je atmosféra zaměřena na F1 a žije to tam večírky. Má to nádech karnevalové atmosféry," doplnil.
Z jezdeckého hlediska se prý okruh trošku podobá Melbourne, je ale tvrdší. Bariéry blízko tratě a vysoké rychlosti. Každý jezdec si podle něj musí být vědom, že když vyjede z tratě, bude to velké.
"Musíte si být autem jistý. Jezdecky se to v lecčem podobá Monaku - bojujete s autem a musíte být agresivní. Rozdíl je pochopitelně v rychlostech při nájezdu do zatáček. Je to náročné na brzdy, další rozdíl proti Monaku. Po Monze je to druhý okruh s nejnižším přítlakem," napsal.
Anthony Davidson ještě v barvách Super Aguri (foto: Super Aguri F1)
Další výzvou je také povrch tratě, protože kvůli horkým létům a studeným zimám přes rok okruh hodně "trpí". Samotné zatáčky jsou pomalé a úzké a díky tomu Pirelli opět zvolilo měkkou a superměkkou směs. Stejné složení jako v Monaku.
"Vím, že na první pohled vypadá kvůli rovinkám Montreal odlišně než Monako, ale kvůli těm zatáčkám to není takový rozdíl. A když přidáte bariéry, těžké brzdné zóny a pneumatiky, můžete vidět, že to není tak odlišné, jak byste si mohli myslet," komentoval to Davidson.
Dodal také, že bychom si měli o Montrealu pamatovat ještě jedno - byla to podle něj právě kanadská VC v roce 2010, kdy jezdci bojovali s pneumatikami a nečistotami na trati, která ukázala, že pneumatiky mohou být cestou k okořenění F1.
A proto pokud si prý letošní ročník F1 užíváte, můžete za to poděkovat právě Montrealu.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.