Michael Schumacher před Velkou cenou Kanady hýří sebevědomím. Očekává, že budou v ještě lepší formě než v předchozích závodech, okruh v Montrealu by měl monopostu Mercedesu sedět.
"Velmi si tady věřím. Pokud vezmeme v úvahu čas od mého návratu po současnosti, o tomto víkendu jsme zřejmě tak blízko dobrému výsledku, jak je to jen možné," myslí si sedminásobný mistr světa Formule 1.
Při hodnocení svých šancí uvádí: "Řekněme to takto: mám rád číslo sedm. Montreal je určitě tím správným směrem [pro vůz Mercedesu]. Myslím, že jsme v Monaku viděli, že můžeme být silní, a zde jsme v podobné situaci, která pro nás může být dobrá."
Myslím, že jsme byli hodně silní vlastně už od Malajsie. Dobře jsme porozuměli vozu a dokázali jsme poté odjet konzistentní závody. Všechno je to o pochopení vozu a o tom, abyste z něj dostali maximum.
Počasí hraje velkou roli, také teploty očekávané pro ten velký den - protože v sobotu pracujete na jemném doladění vozu a před nedělí nemůžete nic měnit. Takže musíte předvídat, jaké to bude.
Když se podíváte na Čínu, rozdíl pěti stupňů v teplotě dráhy najednou vše otočil v náš prospěch, zatímco předtím to tak skvěle nevypadalo. Budeme mít takovou šanci o tomto víkendu? Bude to tak, jak předvídáme? Toť otázka," filozofuje na závěr Schumacher.
Michael Schumacher cítí v Kanadě šanci na velký úspěch (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.