Giancarlo Fisichella má Fernanda Alonsa, alespoň co se letošních bojů o titul týče, úplně nahoře v žebříčku favoritů. Hodně věří také vylepšené aerodynamice na voze F2012.
V letošní extrémně vyrovnané sezoně nikdo nehce dělat žádné prognózy ohledně toho, kdo je favoritem na titul číslo jedna. Podle bývalého pilota F1, Giancarla Fisichelly, má ale jeden z pilotů o malinko navch. Je to jeho dřívější týmový kolega od Renaultu a momentální jezdec číslo jedna u Ferrari, Fernando Alonso.
Fisichella, který ve své kariéře odjel pro Ferrari 5 závodů a v Maranellu již nějakou dobu působí jako testovač, Alonsovi věří hlavně kvůli vylepšením na voze F2012. "Díky posledním vylepšením v oblasti aerodynamiky můžeme vidět Alonsa jako favorita na titul," řekl Giancarlo Fisichella pro italský 'RIA Novosti'.
Alonso bude do závodu v kanadském Montreálu startovat se třemi body náskoku na oba jezdce Red Bullu, Marka Webbera a Sebastiana Vettela. Španěl letos získal zatím tři podiová umístění a v tomto ohledu už je na tom lépe pouze Lewis Hamilton.
Giancarlo v Mugellu při Ferrari Mondiali 2011 (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.