Marussia považuje Kanadskou Grand Prix za zvláště důležitý podnik. Britsko-ruská stáj ztratila 10. místo v poháru konstruktérů ve prospěch Caterhamu. Aby se týmu, který do F1 vstoupil pod názvem Virgin, podařilo vrátit se zpět na 10. příčku, tak by musel buďto Timo Glock nebo Charles Pic získat alespoň 12. pozici.
Marussia se držela na 10. pozici v poháru konstruktéru poté, co Timo Glock proťal cílovou pásku v Austrálii na 14. místě. Jenže z něj se stáj propadla o příčku níže poté, co Heikki Kovalainen dokázal na voze Caterham v Monaku dokončit na místě 13.
"Věřím, že Kanada bude představovat něco jako bod zvratu a vrátí nás zpět na správnou cestu. Naše zklamání nepramení ani tak z rychlosti vozu, ale spíše z problémů s nastavením a také z problémů se spolehlivostí, zvláště v případě Charlese," říká týmový šéf John Booth.
"Potřebujeme, aby se oba naše vozy kvalifikovali konzistentně a také aby oba dojížděli do cíle. Z minulosti víme, že v Montrealu nebyla nouze o překvapení. Na trati jsmě měli zvířata ale také jsme třeba zažili takovou průtrž mračen, že závod musel být zastaven. Podle prvních předpovědí bychom se během víkendu měli dočkat jak velkého horka, tak prudkého deště."
John Booth
Pokud by se prvotní předpověď vyplnila, pak bychom se opravdu mohli dočkat dramatického a zajímavého závodu, který by se přímo nabízel, aby ho využily malé týmy k zajímavému výsledku.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.