Marussia považuje Kanadskou Grand Prix za zvláště důležitý podnik. Britsko-ruská stáj ztratila 10. místo v poháru konstruktérů ve prospěch Caterhamu. Aby se týmu, který do F1 vstoupil pod názvem Virgin, podařilo vrátit se zpět na 10. příčku, tak by musel buďto Timo Glock nebo Charles Pic získat alespoň 12. pozici.
Marussia se držela na 10. pozici v poháru konstruktéru poté, co Timo Glock proťal cílovou pásku v Austrálii na 14. místě. Jenže z něj se stáj propadla o příčku níže poté, co Heikki Kovalainen dokázal na voze Caterham v Monaku dokončit na místě 13.
"Věřím, že Kanada bude představovat něco jako bod zvratu a vrátí nás zpět na správnou cestu. Naše zklamání nepramení ani tak z rychlosti vozu, ale spíše z problémů s nastavením a také z problémů se spolehlivostí, zvláště v případě Charlese," říká týmový šéf John Booth.
"Potřebujeme, aby se oba naše vozy kvalifikovali konzistentně a také aby oba dojížděli do cíle. Z minulosti víme, že v Montrealu nebyla nouze o překvapení. Na trati jsmě měli zvířata ale také jsme třeba zažili takovou průtrž mračen, že závod musel být zastaven. Podle prvních předpovědí bychom se během víkendu měli dočkat jak velkého horka, tak prudkého deště."
John Booth
Pokud by se prvotní předpověď vyplnila, pak bychom se opravdu mohli dočkat dramatického a zajímavého závodu, který by se přímo nabízel, aby ho využily malé týmy k zajímavému výsledku.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.