Na včerejší tiskové konferenci se probíralo zahálení týmů v poslední části kvalifikace (Q3). Proč týmy nechtějí sadu pneumatik navíc, aby uspokojily fanoušky, kteří chtějí vidět bojovat formule v sobotním vrcholu na dráze místo toho, aby jen nečinně stály v garáži?
Pirelli by proti tomu nemělo žádné námitky a bylo by v tom ochotné spolupracovat. Frank Williams však vysvětluje svůj odmítavý postoj: "Myslím, že to je dobrý nápad z toho pohledu, že by to možná poskytlo všem týmům lepší šanci. Pokud máte schopný tým se skvělým inženýrem, jenž dokáže věci vést a kontrolovat, a jen tři sady pneumatiky, pak z toho vždy dostanete to nejlepší.
Pokud ale takovou osobu nemáte, vždy budete handicapováni. Pokud bychom přišli se čtvrtou sadou, pomohlo by to některému ze slabších týmů. Pokud potřebujete jedno či dvě postrčení navíc, asi byste neměli být v F1," říká Williams.
Ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová s ním víceméně souhlasí: "Hodně jsme o situaci kolem pneumatik v kvalifikaci loni mezi týmy loni diskutovali. Myslíme si, že pravidla jsou nyní OK. Také bychom nepodpořili pneumatiky navíc.
Když se navíc podíváte na statistiku, kdy týmy tvoří své strategie a vyjíždějí v Q3, většina z nich podle mě stejně jezdí více kol než dříve, takže si nemyslím, že by to z pohledu diváka moc změnilo. Alespoň o tom vypovídají čísla."
Šéf Mercedesu Ross Brawn váhá: "Nemám na to vyhraněný názor, abych byl upřímný. Vlastně bych řekl, že týmy, které nevyjíždějí, mají určitý zájem. Lidé zde jsou samozřejmě proto, aby viděli auta v akci, a i když se najdou některé týmy, které nevyjedou, stále mezi sebou bojuje o vítězství šest či sedm vozů.
Týmy, které nevyjíždějí, obvykle rezignují, protože nemohou bojovat o pozice vpředu. Myslím si, že tyto týmy kompenzují svou výkonnost v první části závodu díky tomu, že nevyjedou. Týmům od osmé do desáté pozice to dává možnost rozhodnout se a příležitost navíc, aby ušetřili pneumatiky a byly silnější v úvodní části závodu."
Týmy pneumatiky navíc pro poslední část kvalifikace odmítají (foto: Pirelli)
"Každá mince má dvě strany. Kazí snad podívanou to, že některé týmy nejezdí v první části [Q1]? Nejsem si tím jistý. Myslím, že každý je zaměřený na to, co dělají kluci, kteří se perou o vítězství v kvalifikaci.
Pokud však existuje opravdový důkaz toho, že fanoušci chtějí vidět jezdit deset vozů po celou dobu v Q3, pak bychom nějaké pneumatiky navíc akceptovali," uvádí Brawn.
Svůj názor přidal i ředitel společnosti Renault Sport F1, která poskytuje své motory týmům Caterham, Lotus, Red Bull a Williams, Jean-Francois Caubet: "Myslím, že pro automobilku je důležité, aby se pravidla pořád neměnila. Podle mě by se to dalo srovnat s tím, kdybyste během sezóny neustále měnili rozměry branek."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.