Na včerejší tiskové konferenci se probíralo zahálení týmů v poslední části kvalifikace (Q3). Proč týmy nechtějí sadu pneumatik navíc, aby uspokojily fanoušky, kteří chtějí vidět bojovat formule v sobotním vrcholu na dráze místo toho, aby jen nečinně stály v garáži?
Pirelli by proti tomu nemělo žádné námitky a bylo by v tom ochotné spolupracovat. Frank Williams však vysvětluje svůj odmítavý postoj: "Myslím, že to je dobrý nápad z toho pohledu, že by to možná poskytlo všem týmům lepší šanci. Pokud máte schopný tým se skvělým inženýrem, jenž dokáže věci vést a kontrolovat, a jen tři sady pneumatiky, pak z toho vždy dostanete to nejlepší.
Pokud ale takovou osobu nemáte, vždy budete handicapováni. Pokud bychom přišli se čtvrtou sadou, pomohlo by to některému ze slabších týmů. Pokud potřebujete jedno či dvě postrčení navíc, asi byste neměli být v F1," říká Williams.
Ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová s ním víceméně souhlasí: "Hodně jsme o situaci kolem pneumatik v kvalifikaci loni mezi týmy loni diskutovali. Myslíme si, že pravidla jsou nyní OK. Také bychom nepodpořili pneumatiky navíc.
Když se navíc podíváte na statistiku, kdy týmy tvoří své strategie a vyjíždějí v Q3, většina z nich podle mě stejně jezdí více kol než dříve, takže si nemyslím, že by to z pohledu diváka moc změnilo. Alespoň o tom vypovídají čísla."
Šéf Mercedesu Ross Brawn váhá: "Nemám na to vyhraněný názor, abych byl upřímný. Vlastně bych řekl, že týmy, které nevyjíždějí, mají určitý zájem. Lidé zde jsou samozřejmě proto, aby viděli auta v akci, a i když se najdou některé týmy, které nevyjedou, stále mezi sebou bojuje o vítězství šest či sedm vozů.
Týmy, které nevyjíždějí, obvykle rezignují, protože nemohou bojovat o pozice vpředu. Myslím si, že tyto týmy kompenzují svou výkonnost v první části závodu díky tomu, že nevyjedou. Týmům od osmé do desáté pozice to dává možnost rozhodnout se a příležitost navíc, aby ušetřili pneumatiky a byly silnější v úvodní části závodu."
Týmy pneumatiky navíc pro poslední část kvalifikace odmítají (foto: Pirelli)
"Každá mince má dvě strany. Kazí snad podívanou to, že některé týmy nejezdí v první části [Q1]? Nejsem si tím jistý. Myslím, že každý je zaměřený na to, co dělají kluci, kteří se perou o vítězství v kvalifikaci.
Pokud však existuje opravdový důkaz toho, že fanoušci chtějí vidět jezdit deset vozů po celou dobu v Q3, pak bychom nějaké pneumatiky navíc akceptovali," uvádí Brawn.
Svůj názor přidal i ředitel společnosti Renault Sport F1, která poskytuje své motory týmům Caterham, Lotus, Red Bull a Williams, Jean-Francois Caubet: "Myslím, že pro automobilku je důležité, aby se pravidla pořád neměnila. Podle mě by se to dalo srovnat s tím, kdybyste během sezóny neustále měnili rozměry branek."
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.