Charlie Whiting brání své rozhodnutí odsunout Lewise Hamiltona na konec startovního roštu kvůli nedostatku paliva v kvalifikaci na VC Španělska.
Komisaři byly kritizování a jejich penalizace byla označována za chybnou a velmi přísnou. Sám šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh se nechal slyšet, že podobnou penalizaci nečekali. Problém s palivem měl McLaren pouze ve třetí části kvalifikace a bylo by tedy logické jim smazat pouze časy z ní.
"Neměli jsme kam uhnout," brání se však ředitel závodů Charlie Whiting a dodal, že pokud se objeví problém, vztahuje se k celku - a kvalifikace začíná první, ne třetí částí.
Vysvětlil, že pokud by Hamilton ztratil jen svoje časy z poslední části kvalifikace, stalo by se to precedentem a týmy by mohli být v pokušení riskovat a zkoušet své štěstí, že nebudou po kvalifikaci kvůli palivu váženy.
FIA si totiž nevybírá všechny, ale jen namátkově zkontroluje některá auta. Týmům by se tak v případě škrtnutí jen poslední části kvalifikace mohl takový risk vyplatit.
Whiting připomněl také loňskou Velkou cenu Německa, kdy byl Sébastien Buemi také poslán na konec startovního roštu kvůli palivu. Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován, argumentoval Whiting pro Auto Motor und Sport.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.