Sebastian Vettel se zastává svého krajana a kamaráda Michaela Schumachera, který ve Velké ceně Španělska kolidoval s Brunem Sennou.
Schumacher bezprostředně po havárii vztekle zahodil volant a nazval Brazilce idiotem. Komisaři FIA však nebyli stejného názoru a sedminásobného šampiona "odměnili" trestem, který odpyká na startovním roštu v Monaku, kde klesne o pět míst.
Vettel se ale Schumachera zastává: "V těchto situacích samozřejmě nemáme moc času a na rovinkách může být mezi vozy hodně velký rozdíl v rychlostech. Myslím, že to mělo být posouzeno jednoduše jako závodní incident.
"Takové věci se žel stávají. Samozřejmě se to následně vždy dobře posuzuje, stejně tak můžete říci, že na tango musí být dva," pokračuje úřadující mistr světa.
"Nás ten Michaelův manévr stál hodně," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner pro rakouskou Servus TV. Trosky z vozů totiž nejenže poškodily Vettelovo křídlo, ale ten si také vysloužil trestný průjezd boxovou uličkou za aktivované DRS při žlutých vlajkách.
Schumacher zezadu naráží do Senny
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug pro změnu nebyl příliš ochotný trest komentovat, pro německý Sport1 pouze uvedl, že jeho tým "rozhodnutí závodních komisařů přijímá."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.