Sebastian Vettel se zastává svého krajana a kamaráda Michaela Schumachera, který ve Velké ceně Španělska kolidoval s Brunem Sennou.
Schumacher bezprostředně po havárii vztekle zahodil volant a nazval Brazilce idiotem. Komisaři FIA však nebyli stejného názoru a sedminásobného šampiona "odměnili" trestem, který odpyká na startovním roštu v Monaku, kde klesne o pět míst.
Vettel se ale Schumachera zastává: "V těchto situacích samozřejmě nemáme moc času a na rovinkách může být mezi vozy hodně velký rozdíl v rychlostech. Myslím, že to mělo být posouzeno jednoduše jako závodní incident.
"Takové věci se žel stávají. Samozřejmě se to následně vždy dobře posuzuje, stejně tak můžete říci, že na tango musí být dva," pokračuje úřadující mistr světa.
"Nás ten Michaelův manévr stál hodně," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner pro rakouskou Servus TV. Trosky z vozů totiž nejenže poškodily Vettelovo křídlo, ale ten si také vysloužil trestný průjezd boxovou uličkou za aktivované DRS při žlutých vlajkách.
Schumacher zezadu naráží do Senny
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug pro změnu nebyl příliš ochotný trest komentovat, pro německý Sport1 pouze uvedl, že jeho tým "rozhodnutí závodních komisařů přijímá."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.