Španělské závody ve Valencii a Barceloně se budou od příští sezony střídat. Předem proklamovaný závod F1 ve Francii nevypadá moc reálně, alespoň podle slov šéfa F1 Bernieho Ecclestoneho.
"Španělský závod F1 bude příští rok zde v Barceloně a v roce 2014 pak ve Valencii," potvrdil šéf F1 v sobotu před startem prvního evropského závodu F1 na Circuit de Catalunya pro Reuters. 81letý Brit také připustil, že očekává prodloužení kontraktu s Montrealem na pořádání Velké ceny Kanady na dalších 10 let i přesto, že požaduje investice do modernizace okruhu (psali jsme zde).
Finanční krize zastáhla těžce také Španělsko a pořadatelé tamních dvou Velkých cen mají hluboko do kapsy. Město Valencie muselo být zacháněno před finančními problémy samotnou vládou. Španělsko přitom momentálně pořádá hned dva závody - v Barceloně se jede v květnu a v červnu ve Valencii.
Španělsko, rodiště Fernanda Alonsa, je jedinou zemí, která pořádá dva závody. Dříve mělo toto privilegium také Německo, teď už se ale okruhy Hockenheimring a Nürburgring střídají. V krátké době by také Spojené státy měly hostit dva závody F1 - letos se jede v Austinu, za rok pak i v New Jersey.
Francie, která hostila Velkou cenu F1 naposledy v roce 2008, doufá, že se jim podaří uskutečnit závod v Le Castelle. Jenže minulý víkend vyhrál volby socialista Francois Hollande (porazil Nicolase Sarkozyho), a ten se na adresu závodu vyjádřil pochybně. Dříve se Velká Cena Francie jezdila na okruhu v Magny-Cours. Okruh leží ve vesnické oblasti Francie, kde je opravdu malá nabídka pracovních míst, a tak se spekuluje, že by mohla vláda závod směřovat spíše tam.
Jenže Bernie Ecclestone je proti, podle něj není zdejší okruh přitažlivý pro VIP hosty a sponzory. Sám Bernie pak Reuters řekl, že ještě k podpisu žádné smlouvy nedošlo. "Nevím, nemám absolutně ponětí. Netuším, co dělají. Zatím je to všechno lehce úsměvné. Já prostě nevím," odpověděl boss F1 na otázku, zda-li se změna presidenta Francie nějak podepíše na Grand Prix.
Bernie také potvrdil, že požádal organizátory GP Kanady, aby do okruhu investovali: "Pokusí se okruh zrenovovat. Myslím, že to potřebuje. Oni ale vědí, co mají dělat."
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.