Španělské závody ve Valencii a Barceloně se budou od příští sezony střídat. Předem proklamovaný závod F1 ve Francii nevypadá moc reálně, alespoň podle slov šéfa F1 Bernieho Ecclestoneho.
"Španělský závod F1 bude příští rok zde v Barceloně a v roce 2014 pak ve Valencii," potvrdil šéf F1 v sobotu před startem prvního evropského závodu F1 na Circuit de Catalunya pro Reuters. 81letý Brit také připustil, že očekává prodloužení kontraktu s Montrealem na pořádání Velké ceny Kanady na dalších 10 let i přesto, že požaduje investice do modernizace okruhu (psali jsme zde).
Finanční krize zastáhla těžce také Španělsko a pořadatelé tamních dvou Velkých cen mají hluboko do kapsy. Město Valencie muselo být zacháněno před finančními problémy samotnou vládou. Španělsko přitom momentálně pořádá hned dva závody - v Barceloně se jede v květnu a v červnu ve Valencii.
Španělsko, rodiště Fernanda Alonsa, je jedinou zemí, která pořádá dva závody. Dříve mělo toto privilegium také Německo, teď už se ale okruhy Hockenheimring a Nürburgring střídají. V krátké době by také Spojené státy měly hostit dva závody F1 - letos se jede v Austinu, za rok pak i v New Jersey.
Francie, která hostila Velkou cenu F1 naposledy v roce 2008, doufá, že se jim podaří uskutečnit závod v Le Castelle. Jenže minulý víkend vyhrál volby socialista Francois Hollande (porazil Nicolase Sarkozyho), a ten se na adresu závodu vyjádřil pochybně. Dříve se Velká Cena Francie jezdila na okruhu v Magny-Cours. Okruh leží ve vesnické oblasti Francie, kde je opravdu malá nabídka pracovních míst, a tak se spekuluje, že by mohla vláda závod směřovat spíše tam.
Jenže Bernie Ecclestone je proti, podle něj není zdejší okruh přitažlivý pro VIP hosty a sponzory. Sám Bernie pak Reuters řekl, že ještě k podpisu žádné smlouvy nedošlo. "Nevím, nemám absolutně ponětí. Netuším, co dělají. Zatím je to všechno lehce úsměvné. Já prostě nevím," odpověděl boss F1 na otázku, zda-li se změna presidenta Francie nějak podepíše na Grand Prix.
Bernie také potvrdil, že požádal organizátory GP Kanady, aby do okruhu investovali: "Pokusí se okruh zrenovovat. Myslím, že to potřebuje. Oni ale vědí, co mají dělat."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.