Dnešní třetí trénink vyhrál Sebastian Vettel, ovšem celkové pořadí je hodně promíchané a před kvalifikací to vypadá velmi zajímavě.
Třetí trénink na katalánském okruhu právě začal a na trať vyjíždějí první vozy. Času je málo, a tak všichni zajíždějí svá instalační kola co nejrychleji. Jeden z Red Bullů už má na zadním křídle vrstvu flow-vis nátěru.
Začátek tréninku je velmi klidný. Skoro čtvrt hodiny po startu se na trati skoro nic neděje.
Romain Grosjean měl nečekané technické problémy a ze zatím neznámých důvodů zastavil v zatáčce La Caixa. Na trati pochopitelně máme žluté vlajky. Traťoví maršálové už odtlačují jeho vůz na bezpečné místo.
Podle informací z týmového rádia je problém s motorem, který najednou zhasl. Lotus mu poskytl informaci, že došlo k náhlému poklesu tlaku paliva a tím pádem se do motoru žádný benzín nedostával, což vysvětluje ten náhlý výpadek.
Trénink je ve své polovině, na čele je Sergio Pérez, za ním Maldonado, Hamilton, Vergne a Nico Rosberg. Romain Grosjean již pouze sedí na boxové zídce a sleduje počínání ostatních. Může jen doufat, že se mechanikům Lotusu podaří závadu do kvalifikace odstranit.
Felipe Massa, jak už jsme si ostatně nejspíš zvykli, se zatím trápí a nedokáže najít správné nastavení vozu, které by mu vyhovovalo.
Problémy má také Jenson Button, který měl včera problémy s tvrdší sadou pneumatik, a to je u pilota, který je proslulý uměním dobře zacházet s pneumatikami velmi neobvyklé. Dnes ho pro změnu trápí nedostatek gripu na zadní nápravě. To pro McLaren nevypadá moc dobře.
Na první místo jde Jean-Eric Vergne s časem 1:23,833 min, téměř hned se ale zpět na čelo dostává Pérez o skoro jednu setinu.
Mechanici Lotusu právě dostali zpět vůz E20 Romaina Grosjeana a pokouší se ho opravit.
Michael Schumacher trochu přehnal agresivitu při průjezdu táhlou pravotočivou zatáčkou Campsa a málem to pro něj znamenalo výlet mimo trať, přetáčivý smyk však zvládl zkrotit ještě dříve, než k takovému výletu mohlo dojít.
Při záběrech z HRT Naraina Karthikeyana je patrné, že vůz F112 je velmi neklidný. Silně vibruje a indický pilot se s ním musí při jízdě hodně prát, aby ho udržel pod kontrolou.
Pérez držel ve třetím tréninku dlouho nejrychlejší čas, nakonec jej překonal Vettel(foto: Sauber Motorsport A. G.)
Trénink se chýlí ke konci, zbývá necelých deset minut. Na čele stále Sergio Pérez, který právě najel do dalšího měřeného kola.
Nyní už dochází k rychlým jízdám na měkčí sadě pneumatik s malým množstvím paliva v nádrži, všechny týmy chtějí vyzkoušet ostrou jízdu ještě před kvalifikací.
Lewis Hamilton měl rozjeté velmi rychlé kolo, v prvním i druhém sektoru zajel absolutně nejrychlejší čas, těsně před koncem mu ale pokus zhatili Räikkönen a Karthikeyan, kteří ho zbrzdili v šikaně před poslední zatáčkou okruhu.
Nejrychlejší kolo naopak zajel Kamuj Kobajaši - 1:23,350 min. Majitelé nejrychlejšího času se ale rychle mění, Kobajašiho překonal Webber a hned nato ještě Maldonado.
Na výjezdu z boxové uličky zastavil Timo Glock, ze záznamu je patrné, že měl špatně utažené levé zadní kolo. Velké štěstí, že neupadlo úplně.
Na první místo jde mezitím s nejrychlejším časem víkendu Sebastian Vettel, 1:23,168 min. A už tam také zůstane, protože třetí trénink skončil.
Maximální rychlosti: 1. Raikkonen - 323 km/hod; 2. Pérez - 319; 3. Vergne - 319; 4. Ricciardo - 318; 5. Hamilton - 318; 6. Hülkenberg - 318.
Soupis všech časů: pdf.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.