Dnešní třetí trénink vyhrál Sebastian Vettel, ovšem celkové pořadí je hodně promíchané a před kvalifikací to vypadá velmi zajímavě.
Třetí trénink na katalánském okruhu právě začal a na trať vyjíždějí první vozy. Času je málo, a tak všichni zajíždějí svá instalační kola co nejrychleji. Jeden z Red Bullů už má na zadním křídle vrstvu flow-vis nátěru.
Začátek tréninku je velmi klidný. Skoro čtvrt hodiny po startu se na trati skoro nic neděje.
Romain Grosjean měl nečekané technické problémy a ze zatím neznámých důvodů zastavil v zatáčce La Caixa. Na trati pochopitelně máme žluté vlajky. Traťoví maršálové už odtlačují jeho vůz na bezpečné místo.
Podle informací z týmového rádia je problém s motorem, který najednou zhasl. Lotus mu poskytl informaci, že došlo k náhlému poklesu tlaku paliva a tím pádem se do motoru žádný benzín nedostával, což vysvětluje ten náhlý výpadek.
Trénink je ve své polovině, na čele je Sergio Pérez, za ním Maldonado, Hamilton, Vergne a Nico Rosberg. Romain Grosjean již pouze sedí na boxové zídce a sleduje počínání ostatních. Může jen doufat, že se mechanikům Lotusu podaří závadu do kvalifikace odstranit.
Felipe Massa, jak už jsme si ostatně nejspíš zvykli, se zatím trápí a nedokáže najít správné nastavení vozu, které by mu vyhovovalo.
Problémy má také Jenson Button, který měl včera problémy s tvrdší sadou pneumatik, a to je u pilota, který je proslulý uměním dobře zacházet s pneumatikami velmi neobvyklé. Dnes ho pro změnu trápí nedostatek gripu na zadní nápravě. To pro McLaren nevypadá moc dobře.
Na první místo jde Jean-Eric Vergne s časem 1:23,833 min, téměř hned se ale zpět na čelo dostává Pérez o skoro jednu setinu.
Mechanici Lotusu právě dostali zpět vůz E20 Romaina Grosjeana a pokouší se ho opravit.
Michael Schumacher trochu přehnal agresivitu při průjezdu táhlou pravotočivou zatáčkou Campsa a málem to pro něj znamenalo výlet mimo trať, přetáčivý smyk však zvládl zkrotit ještě dříve, než k takovému výletu mohlo dojít.
Při záběrech z HRT Naraina Karthikeyana je patrné, že vůz F112 je velmi neklidný. Silně vibruje a indický pilot se s ním musí při jízdě hodně prát, aby ho udržel pod kontrolou.
Pérez držel ve třetím tréninku dlouho nejrychlejší čas, nakonec jej překonal Vettel(foto: Sauber Motorsport A. G.)
Trénink se chýlí ke konci, zbývá necelých deset minut. Na čele stále Sergio Pérez, který právě najel do dalšího měřeného kola.
Nyní už dochází k rychlým jízdám na měkčí sadě pneumatik s malým množstvím paliva v nádrži, všechny týmy chtějí vyzkoušet ostrou jízdu ještě před kvalifikací.
Lewis Hamilton měl rozjeté velmi rychlé kolo, v prvním i druhém sektoru zajel absolutně nejrychlejší čas, těsně před koncem mu ale pokus zhatili Räikkönen a Karthikeyan, kteří ho zbrzdili v šikaně před poslední zatáčkou okruhu.
Nejrychlejší kolo naopak zajel Kamuj Kobajaši - 1:23,350 min. Majitelé nejrychlejšího času se ale rychle mění, Kobajašiho překonal Webber a hned nato ještě Maldonado.
Na výjezdu z boxové uličky zastavil Timo Glock, ze záznamu je patrné, že měl špatně utažené levé zadní kolo. Velké štěstí, že neupadlo úplně.
Na první místo jde mezitím s nejrychlejším časem víkendu Sebastian Vettel, 1:23,168 min. A už tam také zůstane, protože třetí trénink skončil.
Maximální rychlosti: 1. Raikkonen - 323 km/hod; 2. Pérez - 319; 3. Vergne - 319; 4. Ricciardo - 318; 5. Hamilton - 318; 6. Hülkenberg - 318.
Soupis všech časů: pdf.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.