Zachránil si sedačku do konce sezóny, ale k radosti mu chybí pár desetin sekundy na kolo. Narain Karthikeyan veřejně přiznává zklamání s formou týmu.
Narain Karthikeyan popřel spekulace o tom, že by měl v průběhu sezóny ztratit závodní sedačku ve voze HRT. Údajně se spekulovalo o ztrátě sponzorů.
Indické zpravodajství tento týden potvrdilo, že 35 letý Ind je o několik milionů euro chudší. Sáhnout do peněženky bylo potřeba k tomu, aby mohl dojezdit zbytek sezóny zakončené v listopadu v Brazílii.
„Nyní je všechno tak, jak má být,“ odpověděl na existenční otázku francouzského serveru. „Na začátku sezóny Luis (Perez Sala – šéf týmu, pozn.) řekl, že pokud nebudu dostatečně blízko svému týmovému kolegovi, bude možné, že nedokončím sezónu.“
„To bylo zakomponováno do mého kontraktu, ale nyní splňuji všechny podmínky. Neexistuje žádný důvod, proč bych neměl dojet sezónu,“ dodal Karthikeyan.
Nicméně i přes nadšení z upevněné pozice má indický jezdec řadu pochybností o svém týmu, který se neustále nachází na samotném chvostu pole: „Abych byl upřímný, neočekával jsem, že na tom budeme v roce 2012 stejně jako minulý rok. Ano, očekával jsem problémy, ale ne v takovém rozsahu.“
Narain Karthikeyan si udrží místo ve voze HRT minimálně do konce letošní sezóny
Kromě toho potvrdil své překvapení, když se HRT rozhodlo netestovat v Mugellu: „Kdybych měl mluvit za sebe, tak bych preferoval, kdyby mi tým poskytl nějaký čas v Mugellu, už jen proto, že jsem nedostal žádnou příležitost v předsezónních testech, zatímco můj týmový kolega jezdil v Jerezu se starým vozem.“
„Původně mi bylo řečeno, že bychom do Mugella jeli, ale místo toho jsme se rozhodli zaměřit se na to, abychom dali auto dohromady.“
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.