Zachránil si sedačku do konce sezóny, ale k radosti mu chybí pár desetin sekundy na kolo. Narain Karthikeyan veřejně přiznává zklamání s formou týmu.
Narain Karthikeyan popřel spekulace o tom, že by měl v průběhu sezóny ztratit závodní sedačku ve voze HRT. Údajně se spekulovalo o ztrátě sponzorů.
Indické zpravodajství tento týden potvrdilo, že 35 letý Ind je o několik milionů euro chudší. Sáhnout do peněženky bylo potřeba k tomu, aby mohl dojezdit zbytek sezóny zakončené v listopadu v Brazílii.
„Nyní je všechno tak, jak má být,“ odpověděl na existenční otázku francouzského serveru. „Na začátku sezóny Luis (Perez Sala – šéf týmu, pozn.) řekl, že pokud nebudu dostatečně blízko svému týmovému kolegovi, bude možné, že nedokončím sezónu.“
„To bylo zakomponováno do mého kontraktu, ale nyní splňuji všechny podmínky. Neexistuje žádný důvod, proč bych neměl dojet sezónu,“ dodal Karthikeyan.
Nicméně i přes nadšení z upevněné pozice má indický jezdec řadu pochybností o svém týmu, který se neustále nachází na samotném chvostu pole: „Abych byl upřímný, neočekával jsem, že na tom budeme v roce 2012 stejně jako minulý rok. Ano, očekával jsem problémy, ale ne v takovém rozsahu.“
Narain Karthikeyan si udrží místo ve voze HRT minimálně do konce letošní sezóny
Kromě toho potvrdil své překvapení, když se HRT rozhodlo netestovat v Mugellu: „Kdybych měl mluvit za sebe, tak bych preferoval, kdyby mi tým poskytl nějaký čas v Mugellu, už jen proto, že jsem nedostal žádnou příležitost v předsezónních testech, zatímco můj týmový kolega jezdil v Jerezu se starým vozem.“
„Původně mi bylo řečeno, že bychom do Mugella jeli, ale místo toho jsme se rozhodli zaměřit se na to, abychom dali auto dohromady.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.