Mercedes nám poskytl zajímavé údaje o předjíždění. Jak si ve statistice vede letošní sezóna a poměr DRS a normálních manévrů?
- Průměrně v roce 2012 došlo k 54 normálním a DRS předjetím v každém závodě, loni k 43.- Jsme svědky více normálních předjížděcích manévrů: 68 % ve srovnání s 55 % v sezóně 2011.- Letos zatím ve všech závodech došlo k více předjetím bez DRS.
Po mnoho let byla velká cena v Barceloně synonymem závodů téměř bez žádného předjížděcího manévru - v průměru v letech 2008 - 2010 došlo pouze ke dvěma předjetím. To se vše rázem změnilo minulý rok: nejenže se desetinásobně zvýšil počet normálních (tj. bez přispění DRS) předjetí, ale DRS také umožnilo dalších 29 manévrů, celkově jich v závodě došlo tedy k 51. Nebo jinými slovy, je jich průměrně 25krát více než v předchozích třech letech.
Kolik předjížděcích manévrů jsme viděli v prvních čtyřech závodech sezóny 2012?Poslední čísla z úvodních čtyř závodů se nápadně podobají minulému roku: 327 ve srovnání s 326 loni. Zahrnují předjetí kvůli poškození i předjíždění vozů tří nejpomalejších týmů, nejsou v nich však započteny výměny pozic v prvním kole.
Jak vypadají údaje, když se pustíme do bližšího srovnání?V roce 2011 došlo v prvních čtyřech závodech ke 220 normálním a DRS předjetím (toto číslo nezahrnuje předjíždění vozů tří nejpomalejších týmů rychlejšími vozy), v roce 2012 jich bylo 215. Loni v poměru 50:50 mezi normálním a DRS manévrem, letos ovšem s poměrem 68:32 ve prospěch normálních předjetí.
Průměr sezóny mezi normálními a DRS předjetími byl 55:45, což svědčí o tom, že normálních manévrů letos přibylo.
Zeslábl vliv DRS oproti minulému roku?V prvních čtyřech závodech loni byly dva (Čína a Turecko), kde počet DRS předjetí převýšil celkový počet normálních manévrů. Celkově k tomu došlo v roce 2011 v osmi závodech. Letos se to ještě nestalo - jinými slovy: vždy zatím bylo více normálních než DRS předjetí.
To ale nezbytně neznamená, že DRS má menší vliv než minulý rok. Pokud například jezdec soupeře nepředjede v DRS zóně, výhoda v čase na kolo mu umožňuje ušetřit pneumatik nebo strategicky využít KERS k předjetí mimo DRS zónu.
Kimi Räikkönen v souboji s Lewisem Hamiltonem v Austrálii (foto: Pirelli)
Zvýšil se celkový počet předjíždění v roce 2012?V této fázi těžko říci. V roce 2011 průměrný počet normálních a DRS předjetí na závod činil 43. Letos jich je průměrně 54, což jasně svědčí o přírůstku. V přímém srovnání s úvodními čtyřmi závody loni však průměrný počet předjetí byl 55.
Dá se srovnávat přímo dle okruhů?Nejsmysluplnější srovnání mohou být vyvozována z Austrálie a z Číny, což jsou stejné okruhy, kde se v obou letech jelo za podobných podmínek. V prvním závodě 2011 (vůbec poprvé s DRS) došlo k 17 normálním a DRS předjetím, letos jich bylo dvakrát více: 34.
Navíc, ačkoliv závod v roce 2012 obsahoval 2 DRS zóny, nevedlo to k velkému vzrůstu DRS předjíždění: DRS si připsalo 30 % manévrů v roce 2011 a 35 % v roce 2012. V Číně minulý rok došlo k 67 normálním a DRS předjetím, přičemž normálních manévrů bylo 30 (45 %). Letos jsme viděli 69 manévrů, ale normálních bylo 41 (69 %). DRS zóny přitom zůstala identická jako minulý rok, byli jsme však svědky mnohem většího množství normálních předjetí.
Co můžeme očekávat od Barcelony?Minulý rok jsme viděli 51 normální a DRS předjetí, což bylo nad průměrem 43 manévrů na závod. 57 % jich však připadalo na účet DRS předjetí. Bude zajímavé sledovat, zda se to bude opakovat, nebo se naopak potvrdí letošní stoupající poměr normální předjetí.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.