Po víkendu, ve kterém jsme mohli pozorovat promíchání sportu a politiky, Bernie Ecclestone řekl, že F1 nemá důvod, aby se do Bahrajnu nevrátila. V neděli jsme mohli vidět velmi napínavý závod, možná nejnapínavější, jaký jsme v Bahrajnu kdy vůbec viděli. Vítězství ve čtvrtém letošním závodu bral čtvrtý různý vítěz.
Po víkendu, před kterým jsme mohli číst hodně nelichotivých zpráv ohledně situace v Bahrajnu, se ukázalo, že země zvládla uspořád velkou cenu po dvou letech bez větších problémů. Bernie Ecclestone však riskoval svoji pověst, když různí aktivisté hrozili narušením průběhu závodu.
"Neustále to roste a další místa jsou zajímavá," řekl šéf Formula One Management pro The Telegraph ohledně Bahrajnu a dalších míst na Středním východu.
"Myslím, že to tady roste, určitě. Víte, co říkají: Není zde žádná špatná věc jako negativní publicita. Přítí rok se sem vrátíme a vrátíme se i několik dalších let poté, protože odvádí prvotřídní práci."
Bahrajn v F1 debutoval v roce 2004 a tehdy se z vítězství radoval Michael Schumacher na Ferrari. Vloni musel být závod odvolán (samotnými pořadateli velké ceny) kvůli nepokojům v hlavním městě Bahrainu, v Manamě.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.