Sebastian Vettel byl po závodě překvapen tím, že se ho Kimimu Räikkönenovi nepodařilo předjet ani přes vyšší rychlost jeho Lotusu E20 na rovinkách a možnost využívat systém pro snížení přítlaku na zadním křídle (DRS).
Lotus byl v trénincích na rovinkách o více než 11 km/hod rychlejší, Kimi měl v závodě navíc k dispozici DRS, po jehož aktivaci byl rozdíl v rychlostech na hlavní rovince téměř 30 km/hod. Na předjetí Red Bull to ale nestačilo, Fin zaútočil pouze jednou. Nakolik to Vettela překvapilo?
"Myslel jsem si úplně to stejné, abych byl upřímný, když jsem viděl, jak se přibližuje, protože oni byli na rovinkách po celý víkend velmi silní. Uvědomil jsem si to hned, jak se dostal do DRS zóny, že jej bude těžké udržet za sebou," popisuje úřadující mistr světa, který se včera dočkal v Bahrajnu prvního vítězství v sezóně 2012 a znovu se vyhoupnul do čela šampionátu.
"Myslím, že jsme viděli, jak byl jednou celkem blízko - aktivoval DRS a dosáhl na konci rovinky vyšší rychlosti než já. Určitě volíte optimální nastavení pro rychlost, přítlak, maximální rychlost podle toho, o čem jste přesvědčeni, že je nejlepší. Podle mě jsme se v našem nastavení rozhodli správně."
Vettel přes nižší rychlost na rovinkách za sebou Räikkönena udržel (foto: Red Bull)
"Já jsem v závodě aktivoval DRS jednou, takže jsem ho moc nevyužil, ale pak měl radost, že se Kimi dostal do těch stejných problémů s pneumatikami a já jsem mohl mít trochu náskok na výjezdu z poslední zatáčky, což stačilo na to, abych na rovince přežíval.
Myslím, že na rovince také foukal mírný protivítr, což je rovněž výhodou pro vůz za vámi. Řekl bych, že to bylo tak akorát," dodává Vettel.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.