Sebastian Vettel byl po závodě překvapen tím, že se ho Kimimu Räikkönenovi nepodařilo předjet ani přes vyšší rychlost jeho Lotusu E20 na rovinkách a možnost využívat systém pro snížení přítlaku na zadním křídle (DRS).
Lotus byl v trénincích na rovinkách o více než 11 km/hod rychlejší, Kimi měl v závodě navíc k dispozici DRS, po jehož aktivaci byl rozdíl v rychlostech na hlavní rovince téměř 30 km/hod. Na předjetí Red Bull to ale nestačilo, Fin zaútočil pouze jednou. Nakolik to Vettela překvapilo?
"Myslel jsem si úplně to stejné, abych byl upřímný, když jsem viděl, jak se přibližuje, protože oni byli na rovinkách po celý víkend velmi silní. Uvědomil jsem si to hned, jak se dostal do DRS zóny, že jej bude těžké udržet za sebou," popisuje úřadující mistr světa, který se včera dočkal v Bahrajnu prvního vítězství v sezóně 2012 a znovu se vyhoupnul do čela šampionátu.
"Myslím, že jsme viděli, jak byl jednou celkem blízko - aktivoval DRS a dosáhl na konci rovinky vyšší rychlosti než já. Určitě volíte optimální nastavení pro rychlost, přítlak, maximální rychlost podle toho, o čem jste přesvědčeni, že je nejlepší. Podle mě jsme se v našem nastavení rozhodli správně."
Vettel přes nižší rychlost na rovinkách za sebou Räikkönena udržel (foto: Red Bull)
"Já jsem v závodě aktivoval DRS jednou, takže jsem ho moc nevyužil, ale pak měl radost, že se Kimi dostal do těch stejných problémů s pneumatikami a já jsem mohl mít trochu náskok na výjezdu z poslední zatáčky, což stačilo na to, abych na rovince přežíval.
Myslím, že na rovince také foukal mírný protivítr, což je rovněž výhodou pro vůz za vámi. Řekl bych, že to bylo tak akorát," dodává Vettel.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.