Úřadující mistr světa Sebastian Vettel získal pole position, první v letošním roce. Druhý je Lewis Hamilton a třetí Mark Webber
Kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu předcházel třetí volný trénink, kde sovu formu potvrdil vítěz z Číny, Nico Rosberg. Německý pilot musí očekávat největší soupeře z týmu Red Bull a také ze stáje McLaren.
S penalizací pro dnešní kvalifikaci musí počítat Pastor Maldonado, kterému mechanici museli vyměnit převodovku a mladý Venezuelan se tak propadne o pět míst na startovním roštu.
První část kvalifikace: Paul Di Resta je prvním mužem na trati, kterého doplňuje stájový kolega Hulkenberg a Charles Pic. Prvně jmenovaný je i prvním pilotem dnešní kvalifikace, který zajíždí měřené kolo, jeho hodnota je 1:43,620. Oba jeho pronásledovatelé zajíždějí o hodně povedenější časy.
Z boxů jsou také obě Ferrari, Alonso nasadil hned o začátku měkkou specifikaci pneumatik, Massa zkompletoval své rychlé kolo a je zatím čtvrtý. Na trať se vydávaji jezdci z Meclarenu a Red Bullu, pořadí se mění do čela jde Button, následován Vettelem a Webberem.
Na chvilku se ocitl v čele také Alonso, ale ten jako jediný má na svém voze měkké pneumatiky, vzápětí ho překonávají oba piloti Lotusu, kteří mají tvrdší sadu. Také Rosberg jde před Alonsa, i na voze Mercedes jsou pneumatiky označené bíle.
Až pro závěrečnou část si ostatní šetřili měkké sady, Ricciardo jde do čela, ale téměř okamžitě ho překonává Peréz. Máme před sebou poslední pokusy, protože bylo odmáváno šachovnicovým praporem.
Nástrahám první části kvalifikace neodolal Schumacher a nepostoupil. Nejrychlejším byl Perez.
Nepostupující: Schumacher (Mercedes), Vergne (Toro Rosso), Petrov (Caterham), Pic (Marussia), De La Rosa (HRT), Glock (Marussia) a Karthikeyan (HRT).
Vítěz kvalifikace v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
Druhá část kvalifikace: Stejně jako v Q1 tak i ve druhé části kvalifikace je prvním na dráze Paul Di Resta. Do čela jde Massovo Ferrari, které je rychlejší než oba vozy Force India. Pořadí se míchá velice rychle v čele je Räikkönen, ale téměř vzápětí ho poráží Hamilton a Rosberg.
Maldonado končí v boji, a šetří vůz na závod s penalizací posunu o pět míst ho tak nejspíše čeká start z předposlední řady.
Felipe Massa se snaží zajet co nejlépe, ale stačí to zatím na deváté místo. Poslední pokusy využívají ke zlepšení Alonso, který se vyhoupl na čtvrté místo také Ricciardo (7.).
Nejrychleji zvládl Q2 Lewis Hamitlon.
Nepostupující: Räikkönen (Lotus), Kobayashi (Sauber), Hulkenberg (Force India), Massa (Ferrari), Senna (Williams), Kovalainen (Caterham) a Maldonado (Williams).
Třetí část kvalifikace: Na trati je hned živo, Mark Webber sledovaný Hamlitonem a Buttonem, jsou prvními piloty na dráze. Po prvních pokusech máme v čele Hamiltona, před Buttonem, třetí je Webber, čtvrtý Vettel . Fernando alonso se vydal na dráhu, ale hned zamířil zpět do boxu, bez toho aby zaznamenal nějaký čas.
Z první desítky zůstal v boxech pouze Alonso, ostatní jsou připraveni k posledním pokusům. Šachovnicový prapor oznámil konec, čekáme jen na dokončení rychlých kol. Rosberg 1:32.821 a je čtvrtý, jak jsou na tom ostatní… Webber jde do čela, ale překonává ho Vettel, Hamilton je druhý, Peréz osmý. Alonso a Di Resta k poslednímu pokusu nevyjeli.
Sebastian Vettel vítězí, Lewis Hamilton startuje z druhého místa, třetí je Webber.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.