Úřadující mistr světa Sebastian Vettel získal pole position, první v letošním roce. Druhý je Lewis Hamilton a třetí Mark Webber
Kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu předcházel třetí volný trénink, kde sovu formu potvrdil vítěz z Číny, Nico Rosberg. Německý pilot musí očekávat největší soupeře z týmu Red Bull a také ze stáje McLaren.
S penalizací pro dnešní kvalifikaci musí počítat Pastor Maldonado, kterému mechanici museli vyměnit převodovku a mladý Venezuelan se tak propadne o pět míst na startovním roštu.
První část kvalifikace: Paul Di Resta je prvním mužem na trati, kterého doplňuje stájový kolega Hulkenberg a Charles Pic. Prvně jmenovaný je i prvním pilotem dnešní kvalifikace, který zajíždí měřené kolo, jeho hodnota je 1:43,620. Oba jeho pronásledovatelé zajíždějí o hodně povedenější časy.
Z boxů jsou také obě Ferrari, Alonso nasadil hned o začátku měkkou specifikaci pneumatik, Massa zkompletoval své rychlé kolo a je zatím čtvrtý. Na trať se vydávaji jezdci z Meclarenu a Red Bullu, pořadí se mění do čela jde Button, následován Vettelem a Webberem.
Na chvilku se ocitl v čele také Alonso, ale ten jako jediný má na svém voze měkké pneumatiky, vzápětí ho překonávají oba piloti Lotusu, kteří mají tvrdší sadu. Také Rosberg jde před Alonsa, i na voze Mercedes jsou pneumatiky označené bíle.
Až pro závěrečnou část si ostatní šetřili měkké sady, Ricciardo jde do čela, ale téměř okamžitě ho překonává Peréz. Máme před sebou poslední pokusy, protože bylo odmáváno šachovnicovým praporem.
Nástrahám první části kvalifikace neodolal Schumacher a nepostoupil. Nejrychlejším byl Perez.
Nepostupující: Schumacher (Mercedes), Vergne (Toro Rosso), Petrov (Caterham), Pic (Marussia), De La Rosa (HRT), Glock (Marussia) a Karthikeyan (HRT).
Vítěz kvalifikace v Bahrajnu (foto: Red Bull Racing)
Druhá část kvalifikace: Stejně jako v Q1 tak i ve druhé části kvalifikace je prvním na dráze Paul Di Resta. Do čela jde Massovo Ferrari, které je rychlejší než oba vozy Force India. Pořadí se míchá velice rychle v čele je Räikkönen, ale téměř vzápětí ho poráží Hamilton a Rosberg.
Maldonado končí v boji, a šetří vůz na závod s penalizací posunu o pět míst ho tak nejspíše čeká start z předposlední řady.
Felipe Massa se snaží zajet co nejlépe, ale stačí to zatím na deváté místo. Poslední pokusy využívají ke zlepšení Alonso, který se vyhoupl na čtvrté místo také Ricciardo (7.).
Nejrychleji zvládl Q2 Lewis Hamitlon.
Nepostupující: Räikkönen (Lotus), Kobayashi (Sauber), Hulkenberg (Force India), Massa (Ferrari), Senna (Williams), Kovalainen (Caterham) a Maldonado (Williams).
Třetí část kvalifikace: Na trati je hned živo, Mark Webber sledovaný Hamlitonem a Buttonem, jsou prvními piloty na dráze. Po prvních pokusech máme v čele Hamiltona, před Buttonem, třetí je Webber, čtvrtý Vettel . Fernando alonso se vydal na dráhu, ale hned zamířil zpět do boxu, bez toho aby zaznamenal nějaký čas.
Z první desítky zůstal v boxech pouze Alonso, ostatní jsou připraveni k posledním pokusům. Šachovnicový prapor oznámil konec, čekáme jen na dokončení rychlých kol. Rosberg 1:32.821 a je čtvrtý, jak jsou na tom ostatní… Webber jde do čela, ale překonává ho Vettel, Hamilton je druhý, Peréz osmý. Alonso a Di Resta k poslednímu pokusu nevyjeli.
Sebastian Vettel vítězí, Lewis Hamilton startuje z druhého místa, třetí je Webber.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.