BAHRAJN - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg je i dnes nejrychlejším pilotem a stejně jako včera překonal oba jezdce stáje Red Bull.
Poslední část přípravy na čtvrtou kvalifikaci letošní sezóny, je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší vítěz předchozí velké ceny, Nico Rosberg s Mercedesem. Němec tak překonal duo ze stáje Red Bull Webbera a Vettela.
Veškeré přípravy jsou u konce, čeká se na signál k zahájení tréninku. Na trati panuje nepříjemný vítr, který často mění směr a zanáší dráhu pískem, teplota vzduchu je 27 °C a ta na povrchu asfaltu dosahuje hodnoty 38 °C.
Zelené světlo dalo povel pilotům k výjezdu na trať. Jean-Eric Vergne je prvním, který si odbude instalační kolo. To co se zdá být mlhou není nic jiného než písek nesený větrem. Určitě nebude nic snadného jezdit s vozem v těchto podmínkách.
Vergne, Ricciardo, Pérez, Glock a Pic mají za sebou již první kolo v písečné mlze. Na trati je také Räikkönen, Webber, Kovalainen a De La Rosa. Postupně se na dráhu vydávají i ostatní.
Na trati jsou momentálně pouze oba piloti stáje Force India, snaží se tak dohonit ztrátu ze včerejšího druhého tréninku, který vůbec neabsolvovali. Hülkenberg je první, který své jméno umístil na světelnou tabuli a přidal k němu základní čas dnešního dne, který má hodnotu 1:36,481 min. Týmový kolega Di Resta za ním zaostal o plných pět sekund.
Di Resta se v dalším kole zlepšil a posunul tak hodnotu nejlepšího času na 1:35,384. Na trati jsou také oba piloti ze stáje Lotus a hned demonstrují svou rychlost, Räikkönen jde do čela (1:35,239), ale v zápětí ho překonává Romain Grosjean (1:35,116).
Čas 1:38,944 min pro Schumachera v jeho prvním kole evokuje v pilotovi stáje Mercedes emoce a ty vyúsťují v chybu v první zatáčce, kde je Němec dlouhý, znamená to připravit se na další rychlé kolo.
Pořadí v polovině tréninku je Grosjean v čele s časem 1:34,401 min, následuje Schumacher , který se nakonec dostal na hodnotu 1:34,552, třetí je Webber s časem 1:34,717.
Na trať se vydává úřadující mistr světa Vettel a hned jde do čela s časem 1:34,225 min. Na trati jsou i obě Ferrari, ale jejich časy jsou hluboko za očekáváním, na Vettela ztrácí více jak dvě sekundy.
Oba vozy Mercedes se na trať vydaly s měkkou specifikací pneumatik Pirelli. Připomínáme, že všechny dosavadní časy byly dosaženy na pneumatikách označených bílým proužkem.
Měkká směs pomohla do čela pilotovi Toro Rosso Ricciardovi (1:34,197) počkáme si na průjezd obou Mercedesů. Schumacher - 1:33,796, Nico Rosberg - 1:33,254, zaznamenává další rychlý čas k překonávání.
V závěru tréninku je na dráze Button jeho čas je 1:33,899 min. Zatímco na voze Sebastiana Vettela se usilovně pracuje, nějaký problém v zadní části vozu, Vettel zůstává stále ve voze.
V samotném závěru tréninku je na trati živý provoz, Webber jde na druhé místo a potvrzuje tak, že se s ním a hlavně s Red Bullem musí počítat. Zpět na okruh se vydává i Vettel.
Šachovnicový prapor ukončuje tréninkové klání, čeká se pouze na dojetí dalších jezdců. Nic se nemění, Nico Rosberg tak zaznamenal nejrychlejší čas dne.
Pořadí dle počtu ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 318,2 km/hod; 2. Grosjean - 317,5; 3. Hülkenberg - 317,4; 4. Di Resta - 316,9; 5. Kobajaši - 316,9; 6. Pérez - 315,6; 7. Hamilton - 315,1; 8. Senna - 313,7; 9. Button - 313,3; 10. Rosberg - 313,1.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.