BAHRAJN - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg je i dnes nejrychlejším pilotem a stejně jako včera překonal oba jezdce stáje Red Bull.
Poslední část přípravy na čtvrtou kvalifikaci letošní sezóny, je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší vítěz předchozí velké ceny, Nico Rosberg s Mercedesem. Němec tak překonal duo ze stáje Red Bull Webbera a Vettela.
Veškeré přípravy jsou u konce, čeká se na signál k zahájení tréninku. Na trati panuje nepříjemný vítr, který často mění směr a zanáší dráhu pískem, teplota vzduchu je 27 °C a ta na povrchu asfaltu dosahuje hodnoty 38 °C.
Zelené světlo dalo povel pilotům k výjezdu na trať. Jean-Eric Vergne je prvním, který si odbude instalační kolo. To co se zdá být mlhou není nic jiného než písek nesený větrem. Určitě nebude nic snadného jezdit s vozem v těchto podmínkách.
Vergne, Ricciardo, Pérez, Glock a Pic mají za sebou již první kolo v písečné mlze. Na trati je také Räikkönen, Webber, Kovalainen a De La Rosa. Postupně se na dráhu vydávají i ostatní.
Na trati jsou momentálně pouze oba piloti stáje Force India, snaží se tak dohonit ztrátu ze včerejšího druhého tréninku, který vůbec neabsolvovali. Hülkenberg je první, který své jméno umístil na světelnou tabuli a přidal k němu základní čas dnešního dne, který má hodnotu 1:36,481 min. Týmový kolega Di Resta za ním zaostal o plných pět sekund.
Di Resta se v dalším kole zlepšil a posunul tak hodnotu nejlepšího času na 1:35,384. Na trati jsou také oba piloti ze stáje Lotus a hned demonstrují svou rychlost, Räikkönen jde do čela (1:35,239), ale v zápětí ho překonává Romain Grosjean (1:35,116).
Čas 1:38,944 min pro Schumachera v jeho prvním kole evokuje v pilotovi stáje Mercedes emoce a ty vyúsťují v chybu v první zatáčce, kde je Němec dlouhý, znamená to připravit se na další rychlé kolo.
Pořadí v polovině tréninku je Grosjean v čele s časem 1:34,401 min, následuje Schumacher , který se nakonec dostal na hodnotu 1:34,552, třetí je Webber s časem 1:34,717.
Na trať se vydává úřadující mistr světa Vettel a hned jde do čela s časem 1:34,225 min. Na trati jsou i obě Ferrari, ale jejich časy jsou hluboko za očekáváním, na Vettela ztrácí více jak dvě sekundy.
Oba vozy Mercedes se na trať vydaly s měkkou specifikací pneumatik Pirelli. Připomínáme, že všechny dosavadní časy byly dosaženy na pneumatikách označených bílým proužkem.
Měkká směs pomohla do čela pilotovi Toro Rosso Ricciardovi (1:34,197) počkáme si na průjezd obou Mercedesů. Schumacher - 1:33,796, Nico Rosberg - 1:33,254, zaznamenává další rychlý čas k překonávání.
V závěru tréninku je na dráze Button jeho čas je 1:33,899 min. Zatímco na voze Sebastiana Vettela se usilovně pracuje, nějaký problém v zadní části vozu, Vettel zůstává stále ve voze.
V samotném závěru tréninku je na trati živý provoz, Webber jde na druhé místo a potvrzuje tak, že se s ním a hlavně s Red Bullem musí počítat. Zpět na okruh se vydává i Vettel.
Šachovnicový prapor ukončuje tréninkové klání, čeká se pouze na dojetí dalších jezdců. Nic se nemění, Nico Rosberg tak zaznamenal nejrychlejší čas dne.
Pořadí dle počtu ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 318,2 km/hod; 2. Grosjean - 317,5; 3. Hülkenberg - 317,4; 4. Di Resta - 316,9; 5. Kobajaši - 316,9; 6. Pérez - 315,6; 7. Hamilton - 315,1; 8. Senna - 313,7; 9. Button - 313,3; 10. Rosberg - 313,1.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.