BAHRAJN - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg je i dnes nejrychlejším pilotem a stejně jako včera překonal oba jezdce stáje Red Bull.
Poslední část přípravy na čtvrtou kvalifikaci letošní sezóny, je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší vítěz předchozí velké ceny, Nico Rosberg s Mercedesem. Němec tak překonal duo ze stáje Red Bull Webbera a Vettela.
Veškeré přípravy jsou u konce, čeká se na signál k zahájení tréninku. Na trati panuje nepříjemný vítr, který často mění směr a zanáší dráhu pískem, teplota vzduchu je 27 °C a ta na povrchu asfaltu dosahuje hodnoty 38 °C.
Zelené světlo dalo povel pilotům k výjezdu na trať. Jean-Eric Vergne je prvním, který si odbude instalační kolo. To co se zdá být mlhou není nic jiného než písek nesený větrem. Určitě nebude nic snadného jezdit s vozem v těchto podmínkách.
Vergne, Ricciardo, Pérez, Glock a Pic mají za sebou již první kolo v písečné mlze. Na trati je také Räikkönen, Webber, Kovalainen a De La Rosa. Postupně se na dráhu vydávají i ostatní.
Na trati jsou momentálně pouze oba piloti stáje Force India, snaží se tak dohonit ztrátu ze včerejšího druhého tréninku, který vůbec neabsolvovali. Hülkenberg je první, který své jméno umístil na světelnou tabuli a přidal k němu základní čas dnešního dne, který má hodnotu 1:36,481 min. Týmový kolega Di Resta za ním zaostal o plných pět sekund.
Di Resta se v dalším kole zlepšil a posunul tak hodnotu nejlepšího času na 1:35,384. Na trati jsou také oba piloti ze stáje Lotus a hned demonstrují svou rychlost, Räikkönen jde do čela (1:35,239), ale v zápětí ho překonává Romain Grosjean (1:35,116).
Čas 1:38,944 min pro Schumachera v jeho prvním kole evokuje v pilotovi stáje Mercedes emoce a ty vyúsťují v chybu v první zatáčce, kde je Němec dlouhý, znamená to připravit se na další rychlé kolo.
Pořadí v polovině tréninku je Grosjean v čele s časem 1:34,401 min, následuje Schumacher , který se nakonec dostal na hodnotu 1:34,552, třetí je Webber s časem 1:34,717.
Na trať se vydává úřadující mistr světa Vettel a hned jde do čela s časem 1:34,225 min. Na trati jsou i obě Ferrari, ale jejich časy jsou hluboko za očekáváním, na Vettela ztrácí více jak dvě sekundy.
Oba vozy Mercedes se na trať vydaly s měkkou specifikací pneumatik Pirelli. Připomínáme, že všechny dosavadní časy byly dosaženy na pneumatikách označených bílým proužkem.
Měkká směs pomohla do čela pilotovi Toro Rosso Ricciardovi (1:34,197) počkáme si na průjezd obou Mercedesů. Schumacher - 1:33,796, Nico Rosberg - 1:33,254, zaznamenává další rychlý čas k překonávání.
V závěru tréninku je na dráze Button jeho čas je 1:33,899 min. Zatímco na voze Sebastiana Vettela se usilovně pracuje, nějaký problém v zadní části vozu, Vettel zůstává stále ve voze.
V samotném závěru tréninku je na trati živý provoz, Webber jde na druhé místo a potvrzuje tak, že se s ním a hlavně s Red Bullem musí počítat. Zpět na okruh se vydává i Vettel.
Šachovnicový prapor ukončuje tréninkové klání, čeká se pouze na dojetí dalších jezdců. Nic se nemění, Nico Rosberg tak zaznamenal nejrychlejší čas dne.
Pořadí dle počtu ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 318,2 km/hod; 2. Grosjean - 317,5; 3. Hülkenberg - 317,4; 4. Di Resta - 316,9; 5. Kobajaši - 316,9; 6. Pérez - 315,6; 7. Hamilton - 315,1; 8. Senna - 313,7; 9. Button - 313,3; 10. Rosberg - 313,1.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.