BAHRAJN - 3. TRÉNINK; Nico Rosberg je i dnes nejrychlejším pilotem a stejně jako včera překonal oba jezdce stáje Red Bull.
Poslední část přípravy na čtvrtou kvalifikaci letošní sezóny, je těsně před zahájením. Ve včerejším druhém tréninku byl nejrychlejší vítěz předchozí velké ceny, Nico Rosberg s Mercedesem. Němec tak překonal duo ze stáje Red Bull Webbera a Vettela.
Veškeré přípravy jsou u konce, čeká se na signál k zahájení tréninku. Na trati panuje nepříjemný vítr, který často mění směr a zanáší dráhu pískem, teplota vzduchu je 27 °C a ta na povrchu asfaltu dosahuje hodnoty 38 °C.
Zelené světlo dalo povel pilotům k výjezdu na trať. Jean-Eric Vergne je prvním, který si odbude instalační kolo. To co se zdá být mlhou není nic jiného než písek nesený větrem. Určitě nebude nic snadného jezdit s vozem v těchto podmínkách.
Vergne, Ricciardo, Pérez, Glock a Pic mají za sebou již první kolo v písečné mlze. Na trati je také Räikkönen, Webber, Kovalainen a De La Rosa. Postupně se na dráhu vydávají i ostatní.
Na trati jsou momentálně pouze oba piloti stáje Force India, snaží se tak dohonit ztrátu ze včerejšího druhého tréninku, který vůbec neabsolvovali. Hülkenberg je první, který své jméno umístil na světelnou tabuli a přidal k němu základní čas dnešního dne, který má hodnotu 1:36,481 min. Týmový kolega Di Resta za ním zaostal o plných pět sekund.
Di Resta se v dalším kole zlepšil a posunul tak hodnotu nejlepšího času na 1:35,384. Na trati jsou také oba piloti ze stáje Lotus a hned demonstrují svou rychlost, Räikkönen jde do čela (1:35,239), ale v zápětí ho překonává Romain Grosjean (1:35,116).
Čas 1:38,944 min pro Schumachera v jeho prvním kole evokuje v pilotovi stáje Mercedes emoce a ty vyúsťují v chybu v první zatáčce, kde je Němec dlouhý, znamená to připravit se na další rychlé kolo.
Pořadí v polovině tréninku je Grosjean v čele s časem 1:34,401 min, následuje Schumacher , který se nakonec dostal na hodnotu 1:34,552, třetí je Webber s časem 1:34,717.
Na trať se vydává úřadující mistr světa Vettel a hned jde do čela s časem 1:34,225 min. Na trati jsou i obě Ferrari, ale jejich časy jsou hluboko za očekáváním, na Vettela ztrácí více jak dvě sekundy.
Oba vozy Mercedes se na trať vydaly s měkkou specifikací pneumatik Pirelli. Připomínáme, že všechny dosavadní časy byly dosaženy na pneumatikách označených bílým proužkem.
Měkká směs pomohla do čela pilotovi Toro Rosso Ricciardovi (1:34,197) počkáme si na průjezd obou Mercedesů. Schumacher - 1:33,796, Nico Rosberg - 1:33,254, zaznamenává další rychlý čas k překonávání.
V závěru tréninku je na dráze Button jeho čas je 1:33,899 min. Zatímco na voze Sebastiana Vettela se usilovně pracuje, nějaký problém v zadní části vozu, Vettel zůstává stále ve voze.
V samotném závěru tréninku je na trati živý provoz, Webber jde na druhé místo a potvrzuje tak, že se s ním a hlavně s Red Bullem musí počítat. Zpět na okruh se vydává i Vettel.
Šachovnicový prapor ukončuje tréninkové klání, čeká se pouze na dojetí dalších jezdců. Nic se nemění, Nico Rosberg tak zaznamenal nejrychlejší čas dne.
Pořadí dle počtu ujetých kol ve 3. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 318,2 km/hod; 2. Grosjean - 317,5; 3. Hülkenberg - 317,4; 4. Di Resta - 316,9; 5. Kobajaši - 316,9; 6. Pérez - 315,6; 7. Hamilton - 315,1; 8. Senna - 313,7; 9. Button - 313,3; 10. Rosberg - 313,1.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.