BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg předvedl nejrychlejší kolo během pátečního odpoledního tréninku - 1:33,814. Za ním se seřadili oba piloti Red Bullu: Mark Webber (+ 0,446 sec) a Sebastian Vettel (+ 0,709 sec).
Odpoledního tréninku se z bezpečnostních důvodů (byť v oficiálním zdůvodnění zmiňují pouze důvody logistické) nezúčastnila Force India, jejíž personál měl obavy o svou cestu do hotelu bez ochranky po západů slunce.
Nepomohla ani intervence Bernieho Ecclestona, který nabídl, že sám pojede večer klidně s mechaniky. Jinak se ho jejich rozhodnutí moc nedotklo, novinářům pouze řekl: "Myslím, že vy chlapi chcete nějaký příběh a tenhle je dobrý."
Situace v Bahrajnu není růžová, tým Sauber dnes přiznal, že včera večer také zažil na dálnici krušné chvíle, když se v minibuse jejich 12 mechaniků před 21. hod vracelo do hotelu Novotel v hlavním městě Manamě. Na dálnici se museli vyhýbat ohni a maskovaným mužům, k ničemu vážnějšímu však naštěstí nedošlo.
Jako první z garáže vyrazil na průzkum pouštního okruhu Karthikeyan s HRT a hned se pustil do měřených kol - 1:41,710 min. Button s Räikkönenem za ním vyjíždějí mimo dráhu, Brit poté šel hned do čela - 1:34,500 min.
Hamilton byl s vozem dopoledne spokojený: "Myslím, že máme auto, s nímž o tomto víkendu můžeme soutěžit. Prokázali jsme, že máme dobrou kvalifikační i závodní rychlost. Tvrdě pracujeme na vylepšení té závodní, ale celkově na to máme. Mercedes bude v kvalifikaci velmi rychlý. Myslím, že jejich DRS jim poskytuje na rovinkách o 5 - 7 km/hod navíc, což je docela dost. Přesto se dá vyhrát, i když jste více vzadu."
Lotus si v Bahrajnu věří na pódium, podle hlavního inženýra Alana Permana zde nikdo nebude mít podobnou výhodu, jakou předvedl Rosberg a Mercedes v Číně. Tým opět přivezl několik vylepšení, které by měly vůz E20 zrychlit o další 2 desetiny. Zítra a v neděli chtějí na čele bojovat s McLarenem.
Pastor Maldonado vyráží do odpoledního tréninku v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
Red Bull má v Bahrajnu oba vozy ve stejné, nejnovější specifikaci, na kterou si Vettel - zdá se - úspěšně zvyká, což potvrdil po 20 min postupem na průběžnou první pozici - 1:33,639 min, čímž udělal dojem na Ferrari, jež se od počátku věnovalo delším jízdám na středně-tvrdé směsi.
Mistr světa po dalších 15 min na měkčí směsi laťku ještě o něco zvýšil na 1:33,525 min. Hamilton svůj čas sice také zlepšil (7. - 1:34,708 min), ale týmu sdělil, že chce zrušit změny provedené na voze a vrátit se k nastavení z prvního tréninku. McLaren se před polovinou pustil do detailnějších úprav obou vozů.
Vettela po 35 min snadno přeskočil vítěz posledního závodu Rosberg - 1:32,816 min, čímž zaostával o necelé čtyři desetiny za nejrychlejším časem z poslední kvalifikace na kratší verzi okruhu v roce 2009 (1:32,474 min).
Pořadí v polovině tréninku: 1. Rosberg 1:32,816 min 2. Webber + 0,446 3. Vettel + 0,709 4. Schumacher + 1,513 5. Kobajaši + 1,595 6. Alonso + 1,633 7. Button + 1,684 8. Grosjean + 1,799 9. Hamilton + 1,89210. Pérez + 2,077
McLaren se s žebrováním v krytu motoru připravuje na horký závod(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Button si na tvrdší směsi ztěžuje na "ohromně nízkou přilnavost" ve střední části okruhu na středně-tvrdých pneumatikách, po velkém probrzdění míří do boxů.
Schumacher je velmi rychlý na měkčí sadě a zaznamenává rekord v prvním sektoru (29,4 sec), uprostřed kola ho ale zdržel jeden z Caterhamů, na který zuřivě mává rukou. Čas si nepatrně zlepšil - 1:33,862 min.
Alonsa po příjezdu do boxů vítá bývalý sportovní ředitel Bridgestonu Hirohide Hamašima a pečlivě zkoumá měkčí sadu opotřebovaných pneumatik z jeho vozu.
Red Bull po 57 min hlásí Webberovi, že mu přestal fungovat KERS, Australan však pokračuje v delší jízdě s velkým množstvím paliva.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k vysokým teplotám a pneumatikám vysvětluje: "Teplota dráhy je 45 °C, takže bude docházet k vysokému opotřebení, nikoliv k vysoké degradaci. Týmy se zaměří v závodě na středně-tvrdou směs a zřejmě pojedou na tři zastávky. Myslím, že pro kvalifikaci zvolí měkkou sadu a několika prvních kolech závodu přezují na středně-tvrdou. Dráha se zlepšuje a čistí se od prachu a písku, během noci se však vše může vrátit zpět."
Marussia uvádí, že přes boje na chvostu pole se jí od počátku sezóny podařilo zrychlit monopost MR01 o solidních 1,5 sec. Caterham je přes pokroky stále v území nikoho, na střed pole se ještě nedotáhl. HRT, které se chlubí zvětšním výstupních otvorů pro chlazení jako svým největším upgradem, je rádo, že vůbec jezdí.
Po hodince jízd se zlepšuje Hamilton - 1:33,747 min. Vyžádal si ještě jeden ostrý pokus, ale v něm se nezlepšil. 20 min před koncem většina vyrážela na delší jízdy, během nichž ladila svou formu pro nedělní závod. Rosbergův čas již nikdo nepřekonal, z druhého a třetího místa se radovali Webber s Vettelem.
Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 320,1 km/hod; 2. Räikkönen - 318,1; 3. Grosjean - 318,1; 4. Hamilton - 317,4; 5. Button - 317,2; 6. Rosberg - 316,8; 7. Schumacher - 316,6; 8. Pérez - 315,6; 9. Petrov - 315,5; 10. Kovalainen - 315,4.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.