BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg předvedl nejrychlejší kolo během pátečního odpoledního tréninku - 1:33,814. Za ním se seřadili oba piloti Red Bullu: Mark Webber (+ 0,446 sec) a Sebastian Vettel (+ 0,709 sec).
Odpoledního tréninku se z bezpečnostních důvodů (byť v oficiálním zdůvodnění zmiňují pouze důvody logistické) nezúčastnila Force India, jejíž personál měl obavy o svou cestu do hotelu bez ochranky po západů slunce.
Nepomohla ani intervence Bernieho Ecclestona, který nabídl, že sám pojede večer klidně s mechaniky. Jinak se ho jejich rozhodnutí moc nedotklo, novinářům pouze řekl: "Myslím, že vy chlapi chcete nějaký příběh a tenhle je dobrý."
Situace v Bahrajnu není růžová, tým Sauber dnes přiznal, že včera večer také zažil na dálnici krušné chvíle, když se v minibuse jejich 12 mechaniků před 21. hod vracelo do hotelu Novotel v hlavním městě Manamě. Na dálnici se museli vyhýbat ohni a maskovaným mužům, k ničemu vážnějšímu však naštěstí nedošlo.
Jako první z garáže vyrazil na průzkum pouštního okruhu Karthikeyan s HRT a hned se pustil do měřených kol - 1:41,710 min. Button s Räikkönenem za ním vyjíždějí mimo dráhu, Brit poté šel hned do čela - 1:34,500 min.
Hamilton byl s vozem dopoledne spokojený: "Myslím, že máme auto, s nímž o tomto víkendu můžeme soutěžit. Prokázali jsme, že máme dobrou kvalifikační i závodní rychlost. Tvrdě pracujeme na vylepšení té závodní, ale celkově na to máme. Mercedes bude v kvalifikaci velmi rychlý. Myslím, že jejich DRS jim poskytuje na rovinkách o 5 - 7 km/hod navíc, což je docela dost. Přesto se dá vyhrát, i když jste více vzadu."
Lotus si v Bahrajnu věří na pódium, podle hlavního inženýra Alana Permana zde nikdo nebude mít podobnou výhodu, jakou předvedl Rosberg a Mercedes v Číně. Tým opět přivezl několik vylepšení, které by měly vůz E20 zrychlit o další 2 desetiny. Zítra a v neděli chtějí na čele bojovat s McLarenem.
Pastor Maldonado vyráží do odpoledního tréninku v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
Red Bull má v Bahrajnu oba vozy ve stejné, nejnovější specifikaci, na kterou si Vettel - zdá se - úspěšně zvyká, což potvrdil po 20 min postupem na průběžnou první pozici - 1:33,639 min, čímž udělal dojem na Ferrari, jež se od počátku věnovalo delším jízdám na středně-tvrdé směsi.
Mistr světa po dalších 15 min na měkčí směsi laťku ještě o něco zvýšil na 1:33,525 min. Hamilton svůj čas sice také zlepšil (7. - 1:34,708 min), ale týmu sdělil, že chce zrušit změny provedené na voze a vrátit se k nastavení z prvního tréninku. McLaren se před polovinou pustil do detailnějších úprav obou vozů.
Vettela po 35 min snadno přeskočil vítěz posledního závodu Rosberg - 1:32,816 min, čímž zaostával o necelé čtyři desetiny za nejrychlejším časem z poslední kvalifikace na kratší verzi okruhu v roce 2009 (1:32,474 min).
Pořadí v polovině tréninku: 1. Rosberg 1:32,816 min 2. Webber + 0,446 3. Vettel + 0,709 4. Schumacher + 1,513 5. Kobajaši + 1,595 6. Alonso + 1,633 7. Button + 1,684 8. Grosjean + 1,799 9. Hamilton + 1,89210. Pérez + 2,077
McLaren se s žebrováním v krytu motoru připravuje na horký závod(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Button si na tvrdší směsi ztěžuje na "ohromně nízkou přilnavost" ve střední části okruhu na středně-tvrdých pneumatikách, po velkém probrzdění míří do boxů.
Schumacher je velmi rychlý na měkčí sadě a zaznamenává rekord v prvním sektoru (29,4 sec), uprostřed kola ho ale zdržel jeden z Caterhamů, na který zuřivě mává rukou. Čas si nepatrně zlepšil - 1:33,862 min.
Alonsa po příjezdu do boxů vítá bývalý sportovní ředitel Bridgestonu Hirohide Hamašima a pečlivě zkoumá měkčí sadu opotřebovaných pneumatik z jeho vozu.
Red Bull po 57 min hlásí Webberovi, že mu přestal fungovat KERS, Australan však pokračuje v delší jízdě s velkým množstvím paliva.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k vysokým teplotám a pneumatikám vysvětluje: "Teplota dráhy je 45 °C, takže bude docházet k vysokému opotřebení, nikoliv k vysoké degradaci. Týmy se zaměří v závodě na středně-tvrdou směs a zřejmě pojedou na tři zastávky. Myslím, že pro kvalifikaci zvolí měkkou sadu a několika prvních kolech závodu přezují na středně-tvrdou. Dráha se zlepšuje a čistí se od prachu a písku, během noci se však vše může vrátit zpět."
Marussia uvádí, že přes boje na chvostu pole se jí od počátku sezóny podařilo zrychlit monopost MR01 o solidních 1,5 sec. Caterham je přes pokroky stále v území nikoho, na střed pole se ještě nedotáhl. HRT, které se chlubí zvětšním výstupních otvorů pro chlazení jako svým největším upgradem, je rádo, že vůbec jezdí.
Po hodince jízd se zlepšuje Hamilton - 1:33,747 min. Vyžádal si ještě jeden ostrý pokus, ale v něm se nezlepšil. 20 min před koncem většina vyrážela na delší jízdy, během nichž ladila svou formu pro nedělní závod. Rosbergův čas již nikdo nepřekonal, z druhého a třetího místa se radovali Webber s Vettelem.
Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 320,1 km/hod; 2. Räikkönen - 318,1; 3. Grosjean - 318,1; 4. Hamilton - 317,4; 5. Button - 317,2; 6. Rosberg - 316,8; 7. Schumacher - 316,6; 8. Pérez - 315,6; 9. Petrov - 315,5; 10. Kovalainen - 315,4.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.