BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg předvedl nejrychlejší kolo během pátečního odpoledního tréninku - 1:33,814. Za ním se seřadili oba piloti Red Bullu: Mark Webber (+ 0,446 sec) a Sebastian Vettel (+ 0,709 sec).
Odpoledního tréninku se z bezpečnostních důvodů (byť v oficiálním zdůvodnění zmiňují pouze důvody logistické) nezúčastnila Force India, jejíž personál měl obavy o svou cestu do hotelu bez ochranky po západů slunce.
Nepomohla ani intervence Bernieho Ecclestona, který nabídl, že sám pojede večer klidně s mechaniky. Jinak se ho jejich rozhodnutí moc nedotklo, novinářům pouze řekl: "Myslím, že vy chlapi chcete nějaký příběh a tenhle je dobrý."
Situace v Bahrajnu není růžová, tým Sauber dnes přiznal, že včera večer také zažil na dálnici krušné chvíle, když se v minibuse jejich 12 mechaniků před 21. hod vracelo do hotelu Novotel v hlavním městě Manamě. Na dálnici se museli vyhýbat ohni a maskovaným mužům, k ničemu vážnějšímu však naštěstí nedošlo.
Jako první z garáže vyrazil na průzkum pouštního okruhu Karthikeyan s HRT a hned se pustil do měřených kol - 1:41,710 min. Button s Räikkönenem za ním vyjíždějí mimo dráhu, Brit poté šel hned do čela - 1:34,500 min.
Hamilton byl s vozem dopoledne spokojený: "Myslím, že máme auto, s nímž o tomto víkendu můžeme soutěžit. Prokázali jsme, že máme dobrou kvalifikační i závodní rychlost. Tvrdě pracujeme na vylepšení té závodní, ale celkově na to máme. Mercedes bude v kvalifikaci velmi rychlý. Myslím, že jejich DRS jim poskytuje na rovinkách o 5 - 7 km/hod navíc, což je docela dost. Přesto se dá vyhrát, i když jste více vzadu."
Lotus si v Bahrajnu věří na pódium, podle hlavního inženýra Alana Permana zde nikdo nebude mít podobnou výhodu, jakou předvedl Rosberg a Mercedes v Číně. Tým opět přivezl několik vylepšení, které by měly vůz E20 zrychlit o další 2 desetiny. Zítra a v neděli chtějí na čele bojovat s McLarenem.
Pastor Maldonado vyráží do odpoledního tréninku v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
Red Bull má v Bahrajnu oba vozy ve stejné, nejnovější specifikaci, na kterou si Vettel - zdá se - úspěšně zvyká, což potvrdil po 20 min postupem na průběžnou první pozici - 1:33,639 min, čímž udělal dojem na Ferrari, jež se od počátku věnovalo delším jízdám na středně-tvrdé směsi.
Mistr světa po dalších 15 min na měkčí směsi laťku ještě o něco zvýšil na 1:33,525 min. Hamilton svůj čas sice také zlepšil (7. - 1:34,708 min), ale týmu sdělil, že chce zrušit změny provedené na voze a vrátit se k nastavení z prvního tréninku. McLaren se před polovinou pustil do detailnějších úprav obou vozů.
Vettela po 35 min snadno přeskočil vítěz posledního závodu Rosberg - 1:32,816 min, čímž zaostával o necelé čtyři desetiny za nejrychlejším časem z poslední kvalifikace na kratší verzi okruhu v roce 2009 (1:32,474 min).
Pořadí v polovině tréninku: 1. Rosberg 1:32,816 min 2. Webber + 0,446 3. Vettel + 0,709 4. Schumacher + 1,513 5. Kobajaši + 1,595 6. Alonso + 1,633 7. Button + 1,684 8. Grosjean + 1,799 9. Hamilton + 1,89210. Pérez + 2,077
McLaren se s žebrováním v krytu motoru připravuje na horký závod(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Button si na tvrdší směsi ztěžuje na "ohromně nízkou přilnavost" ve střední části okruhu na středně-tvrdých pneumatikách, po velkém probrzdění míří do boxů.
Schumacher je velmi rychlý na měkčí sadě a zaznamenává rekord v prvním sektoru (29,4 sec), uprostřed kola ho ale zdržel jeden z Caterhamů, na který zuřivě mává rukou. Čas si nepatrně zlepšil - 1:33,862 min.
Alonsa po příjezdu do boxů vítá bývalý sportovní ředitel Bridgestonu Hirohide Hamašima a pečlivě zkoumá měkčí sadu opotřebovaných pneumatik z jeho vozu.
Red Bull po 57 min hlásí Webberovi, že mu přestal fungovat KERS, Australan však pokračuje v delší jízdě s velkým množstvím paliva.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery k vysokým teplotám a pneumatikám vysvětluje: "Teplota dráhy je 45 °C, takže bude docházet k vysokému opotřebení, nikoliv k vysoké degradaci. Týmy se zaměří v závodě na středně-tvrdou směs a zřejmě pojedou na tři zastávky. Myslím, že pro kvalifikaci zvolí měkkou sadu a několika prvních kolech závodu přezují na středně-tvrdou. Dráha se zlepšuje a čistí se od prachu a písku, během noci se však vše může vrátit zpět."
Marussia uvádí, že přes boje na chvostu pole se jí od počátku sezóny podařilo zrychlit monopost MR01 o solidních 1,5 sec. Caterham je přes pokroky stále v území nikoho, na střed pole se ještě nedotáhl. HRT, které se chlubí zvětšním výstupních otvorů pro chlazení jako svým největším upgradem, je rádo, že vůbec jezdí.
Po hodince jízd se zlepšuje Hamilton - 1:33,747 min. Vyžádal si ještě jeden ostrý pokus, ale v něm se nezlepšil. 20 min před koncem většina vyrážela na delší jízdy, během nichž ladila svou formu pro nedělní závod. Rosbergův čas již nikdo nepřekonal, z druhého a třetího místa se radovali Webber s Vettelem.
Počty kol ujetých ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 320,1 km/hod; 2. Räikkönen - 318,1; 3. Grosjean - 318,1; 4. Hamilton - 317,4; 5. Button - 317,2; 6. Rosberg - 316,8; 7. Schumacher - 316,6; 8. Pérez - 315,6; 9. Petrov - 315,5; 10. Kovalainen - 315,4.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.