Red Bull musí dle svého pilota a současného mistra světa Sebastiana Vettela zabrat a dostat z auta více výkonu, má-li se vrátit k vítězstvím.
Na dotaz, zda by stačilo zlepšit výkonnost v kvalifikaci, Vettel v Bahrajnu odpovídá: "Určitě potřebujeme o něco více. V závodech jsme z určitého důvodu poráženi, takže to není tak, že bychom měli v závodech nejlepší auto a dopláceli bychom pouze na naši pozici z kvalifikace. Docela dost zaostáváme.
Ale jak už jsem mnohokrát uvedl, potenciál máme. Auto je rychlé, a jakmile vše dáme dohromady, tak se podle mě budeme cítit lépe. Poté bychom měli být v mnohem lepší pozici v kvalifikaci i v závodě.
Vettel v Číně zkoušel starší verzi výfuků, která více sedí jeho stylu: potřebuje trochu přetáčivé auto, jelikož zatáčí v nájezdu do zatáčky, a po sešlápnutí plynu díky foukání monopost "přibil" k zemi.
Jeho kolega Mark Webber zatáčí spíše až na výjezdu z ní, k čemuž se více hodí nová verze výfuků, která je rozhodně výhodnější z pohledu celkové výkonnosti. Mistr světa si však na ní těžce zvyká, protože při vůz je při jeho stylu jízdy nervózní. Nic jiného mu však nezbude, Red Bull nemůže vyvíjet během roku dvě odlišná auta.
Srovnání dvou verzí výfuků Red Bull: nahoře Vettelův vůz s koncovkou výfuku u horního ramene zavěšení, dole Webberův s výfuky více vpředu (foto: Red Bull Racing)
"Jedná se o lepší směr, proto je znovu na voze," říká Vettel o novější verzi výfuků, s níž bude po Číně znovu jezdit. "Byl to pro nás dobrý test, měli jsme možnost na dráze je skutečně porovnat. My jsme během testováni s touto představenou verzí neprožili nejlepší poslední dva dny, proto se podle mě jednalo o dobrý test."
Zdá se však, že v horkém Bahrajnu, který by jejich vozu měl sedět, od něj neočekává příliš mnoho: "Samozřejmě jde o nový víkend, odlišnou trať a podmínky a bude docela horko, takže uvidíme.
Rozhodně nemůžeme čekat zázraky. Od posledního závodu uběhl pouze týden. Doufáme, že uděláme v kvalifikaci pokrok. V této fázi se zatím zdá být naší slabinou, ale v závodě tolik neztrácíme. Uvidíme," dodává Vettel.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.