Red Bull musí dle svého pilota a současného mistra světa Sebastiana Vettela zabrat a dostat z auta více výkonu, má-li se vrátit k vítězstvím.
Na dotaz, zda by stačilo zlepšit výkonnost v kvalifikaci, Vettel v Bahrajnu odpovídá: "Určitě potřebujeme o něco více. V závodech jsme z určitého důvodu poráženi, takže to není tak, že bychom měli v závodech nejlepší auto a dopláceli bychom pouze na naši pozici z kvalifikace. Docela dost zaostáváme.
Ale jak už jsem mnohokrát uvedl, potenciál máme. Auto je rychlé, a jakmile vše dáme dohromady, tak se podle mě budeme cítit lépe. Poté bychom měli být v mnohem lepší pozici v kvalifikaci i v závodě.
Vettel v Číně zkoušel starší verzi výfuků, která více sedí jeho stylu: potřebuje trochu přetáčivé auto, jelikož zatáčí v nájezdu do zatáčky, a po sešlápnutí plynu díky foukání monopost "přibil" k zemi.
Jeho kolega Mark Webber zatáčí spíše až na výjezdu z ní, k čemuž se více hodí nová verze výfuků, která je rozhodně výhodnější z pohledu celkové výkonnosti. Mistr světa si však na ní těžce zvyká, protože při vůz je při jeho stylu jízdy nervózní. Nic jiného mu však nezbude, Red Bull nemůže vyvíjet během roku dvě odlišná auta.
Srovnání dvou verzí výfuků Red Bull: nahoře Vettelův vůz s koncovkou výfuku u horního ramene zavěšení, dole Webberův s výfuky více vpředu (foto: Red Bull Racing)
"Jedná se o lepší směr, proto je znovu na voze," říká Vettel o novější verzi výfuků, s níž bude po Číně znovu jezdit. "Byl to pro nás dobrý test, měli jsme možnost na dráze je skutečně porovnat. My jsme během testováni s touto představenou verzí neprožili nejlepší poslední dva dny, proto se podle mě jednalo o dobrý test."
Zdá se však, že v horkém Bahrajnu, který by jejich vozu měl sedět, od něj neočekává příliš mnoho: "Samozřejmě jde o nový víkend, odlišnou trať a podmínky a bude docela horko, takže uvidíme.
Rozhodně nemůžeme čekat zázraky. Od posledního závodu uběhl pouze týden. Doufáme, že uděláme v kvalifikaci pokrok. V této fázi se zatím zdá být naší slabinou, ale v závodě tolik neztrácíme. Uvidíme," dodává Vettel.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.