Mercedes za své vítězství v Číně nevděčí pouze dobré práci s pneumatikami, německému týmu se zkrátka letos podařilo postavit opravdu rychlé auto.
Nico Rosberg po svém triumfu uvedl, že se na jejich formě podepsala práce s pneumatikami, které dokázaly držet ve správné provozní teplotě, což zaručuje jejich špičkový výkon a nižší degradaci.
Podle Buttona však za formou Mercedesu nestály jen pneumatiky a nejednalo se o ojedinělý výborný výsledek. Mercedes podle něj může brzy přidat další vítězství.
"Těžko se chápe rychlost jednotlivých vozů, nevím, jak na tom kdo je. Myslím, že nás překvapila tak dobrá rychlost Mercedesu v závodě, i je samotné. Od Sauberu jsem po kvalifikaci v Číně naopak očekával boj o pódium, ale nakonec se ho nezúčastnili.
Opravdu si nemyslím, že by DRS poskytoval Mercedesu takovou výhodu, jsou zkrátka rychlí: Mají dobré, efektivní auto.
Rosbergovo vítězství je významné, duševně to má velký dopad. Bude to pro něj zvláštní pocit, ale ještě zvláštnější bude, když zde možná předvede něco podobného. Po příjezdu sem opravdu nikdo netuší, k čemu dojde kvůli odlišné dráze a odlišným teplotám. Nyní jsou však ve skvělé formě."
Pochopit fungování pneumatik podle Buttona nestačí, důležitější je dokázattoto poznání uplatnit v praxi (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu ale nepopírá to, že pneumatiky mají velký vliv na konkurenceschopnost jednotlivých týmů - a to nejen pochopení jejich fungování, ale také přenesení tohoto poznání do praxe.
"Jde o poznání pneumatik a také o schopnost pracovat s nimi. Pokud jim rozumíte, což si myslím, že v našem případě platí, stále to neznamená, že je dokážete přimět k fungování. Já jsem se v sobotu za chladnějších teplot v Číně trápil a v neděli to bylo o něco lepší, když se oteplilo.
Není to jen o pochopení degradace, ale toho, jak je dostat do provozního rámce. Doufáme, že nám vyšší teploty pomohou - ale jen doufáme, jistě to nevíme. Je to těžké.
Se strategií to je velmi těžké, protože nevíte, jakou rychlost mají vozy kolem vás. Zdá se, že se to pořád mění a každý závod stojíte proti někomu jinému," vykládá Button.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.