Mercedes za své vítězství v Číně nevděčí pouze dobré práci s pneumatikami, německému týmu se zkrátka letos podařilo postavit opravdu rychlé auto.
Nico Rosberg po svém triumfu uvedl, že se na jejich formě podepsala práce s pneumatikami, které dokázaly držet ve správné provozní teplotě, což zaručuje jejich špičkový výkon a nižší degradaci.
Podle Buttona však za formou Mercedesu nestály jen pneumatiky a nejednalo se o ojedinělý výborný výsledek. Mercedes podle něj může brzy přidat další vítězství.
"Těžko se chápe rychlost jednotlivých vozů, nevím, jak na tom kdo je. Myslím, že nás překvapila tak dobrá rychlost Mercedesu v závodě, i je samotné. Od Sauberu jsem po kvalifikaci v Číně naopak očekával boj o pódium, ale nakonec se ho nezúčastnili.
Opravdu si nemyslím, že by DRS poskytoval Mercedesu takovou výhodu, jsou zkrátka rychlí: Mají dobré, efektivní auto.
Rosbergovo vítězství je významné, duševně to má velký dopad. Bude to pro něj zvláštní pocit, ale ještě zvláštnější bude, když zde možná předvede něco podobného. Po příjezdu sem opravdu nikdo netuší, k čemu dojde kvůli odlišné dráze a odlišným teplotám. Nyní jsou však ve skvělé formě."
Pochopit fungování pneumatik podle Buttona nestačí, důležitější je dokázattoto poznání uplatnit v praxi (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu ale nepopírá to, že pneumatiky mají velký vliv na konkurenceschopnost jednotlivých týmů - a to nejen pochopení jejich fungování, ale také přenesení tohoto poznání do praxe.
"Jde o poznání pneumatik a také o schopnost pracovat s nimi. Pokud jim rozumíte, což si myslím, že v našem případě platí, stále to neznamená, že je dokážete přimět k fungování. Já jsem se v sobotu za chladnějších teplot v Číně trápil a v neděli to bylo o něco lepší, když se oteplilo.
Není to jen o pochopení degradace, ale toho, jak je dostat do provozního rámce. Doufáme, že nám vyšší teploty pomohou - ale jen doufáme, jistě to nevíme. Je to těžké.
Se strategií to je velmi těžké, protože nevíte, jakou rychlost mají vozy kolem vás. Zdá se, že se to pořád mění a každý závod stojíte proti někomu jinému," vykládá Button.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.