Mercedes za své vítězství v Číně nevděčí pouze dobré práci s pneumatikami, německému týmu se zkrátka letos podařilo postavit opravdu rychlé auto.
Nico Rosberg po svém triumfu uvedl, že se na jejich formě podepsala práce s pneumatikami, které dokázaly držet ve správné provozní teplotě, což zaručuje jejich špičkový výkon a nižší degradaci.
Podle Buttona však za formou Mercedesu nestály jen pneumatiky a nejednalo se o ojedinělý výborný výsledek. Mercedes podle něj může brzy přidat další vítězství.
"Těžko se chápe rychlost jednotlivých vozů, nevím, jak na tom kdo je. Myslím, že nás překvapila tak dobrá rychlost Mercedesu v závodě, i je samotné. Od Sauberu jsem po kvalifikaci v Číně naopak očekával boj o pódium, ale nakonec se ho nezúčastnili.
Opravdu si nemyslím, že by DRS poskytoval Mercedesu takovou výhodu, jsou zkrátka rychlí: Mají dobré, efektivní auto.
Rosbergovo vítězství je významné, duševně to má velký dopad. Bude to pro něj zvláštní pocit, ale ještě zvláštnější bude, když zde možná předvede něco podobného. Po příjezdu sem opravdu nikdo netuší, k čemu dojde kvůli odlišné dráze a odlišným teplotám. Nyní jsou však ve skvělé formě."
Pochopit fungování pneumatik podle Buttona nestačí, důležitější je dokázattoto poznání uplatnit v praxi (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pilot McLarenu ale nepopírá to, že pneumatiky mají velký vliv na konkurenceschopnost jednotlivých týmů - a to nejen pochopení jejich fungování, ale také přenesení tohoto poznání do praxe.
"Jde o poznání pneumatik a také o schopnost pracovat s nimi. Pokud jim rozumíte, což si myslím, že v našem případě platí, stále to neznamená, že je dokážete přimět k fungování. Já jsem se v sobotu za chladnějších teplot v Číně trápil a v neděli to bylo o něco lepší, když se oteplilo.
Není to jen o pochopení degradace, ale toho, jak je dostat do provozního rámce. Doufáme, že nám vyšší teploty pomohou - ale jen doufáme, jistě to nevíme. Je to těžké.
Se strategií to je velmi těžké, protože nevíte, jakou rychlost mají vozy kolem vás. Zdá se, že se to pořád mění a každý závod stojíte proti někomu jinému," vykládá Button.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.