Šéf závodu v Bahrajnu, který se má uskutečnit tento týden, přes panující obavy o bezpečnost naprosto věří tomu, že se víkend obejde bez jakýchkoliv problémů.
"Někteří jsou stále skeptičtí, ale až uvidí, uvěří - když přijedou a spatří, jak odlišně se věci zde mají," vykládá šéf závodu Zajed Alzajáni pro Autosport.
"Právě jsem hovořil s Christianem Hornerem, který zde již má tým lidí, a věci jsou normální. Vyšli si včera večer na jídlo a všechno je v pořádku. Bernie [Ecclestone] také uvedl, že je všechno v pohodě.
Navštívil jsem v Číně každý tým a myslím, že lidé oceňuji to, co jsme vyzkoušeli - být s nimi ve spojení a informovat je o aktuálním vývoji."
Lidé nejvíce zapomínají na jednu věci: byli jsme to minulý rok my, kdo přeložil závod. Nebyli jsme k tomu nuceni. Udělali jsme to, protože jsme v zemi museli řešit jiné věci a příjezd lidí to nebylo to správné prostředí.
V Bahrajnu máme hezký image. Jsme známí jako přátelští lidé a nechceme lidi nutit sem jezdit. I když se hovořil o znovuzařazení závodu na konci sezóny 2011, hodně se hovořilo o volnu [o které by lidé v F1 přišly kvůli kratší zimní přestávce], a řekli jsme, že raději obětujeme závod, protože nám jde o dlouhodobou spokojenost."
Formule 1 Bahrajn navštívila naposledy před 2 lety, letos pořadatelé žádné problémy neočekávají (foto: Red Bull Racing)
"Letos však 100% věříme, že je vše dost dobré pro pořádání závodu. Byla to minulý rok naše volba a stejně je tomu tak i letos. Ale kritikové to nezmiňují, jen uvádějí, že závod byl zrušen. Ale kým? Z mého pohledu to je důležité.
Neriskovali bychom. Víme, co je ve hře, jedná se o dobře zvážené, nikoliv emocionální rozhodnutí. V zemi máme velkou podporu, protože velká cena je naší největší ekonomickou i sociální událostí," pokračuje Alzajáni.
Uznává, že v ulicích stále dochází kvůli menším skupinám k nepokojům, nevěří však, že je situace tak špatná, jak je vykreslována některými médii: "Celé to vnímání situace tak, že demonstranti cílí na média a F1, je zcela mylné. Demonstrantů není mnoho a ti, kteří se počítají, nepohrozili zničením závodu... může ale těch 15 protestujících lidi zastavit? Vážně o tom pochybuji."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.