Šéf závodu v Bahrajnu, který se má uskutečnit tento týden, přes panující obavy o bezpečnost naprosto věří tomu, že se víkend obejde bez jakýchkoliv problémů.
"Někteří jsou stále skeptičtí, ale až uvidí, uvěří - když přijedou a spatří, jak odlišně se věci zde mají," vykládá šéf závodu Zajed Alzajáni pro Autosport.
"Právě jsem hovořil s Christianem Hornerem, který zde již má tým lidí, a věci jsou normální. Vyšli si včera večer na jídlo a všechno je v pořádku. Bernie [Ecclestone] také uvedl, že je všechno v pohodě.
Navštívil jsem v Číně každý tým a myslím, že lidé oceňuji to, co jsme vyzkoušeli - být s nimi ve spojení a informovat je o aktuálním vývoji."
Lidé nejvíce zapomínají na jednu věci: byli jsme to minulý rok my, kdo přeložil závod. Nebyli jsme k tomu nuceni. Udělali jsme to, protože jsme v zemi museli řešit jiné věci a příjezd lidí to nebylo to správné prostředí.
V Bahrajnu máme hezký image. Jsme známí jako přátelští lidé a nechceme lidi nutit sem jezdit. I když se hovořil o znovuzařazení závodu na konci sezóny 2011, hodně se hovořilo o volnu [o které by lidé v F1 přišly kvůli kratší zimní přestávce], a řekli jsme, že raději obětujeme závod, protože nám jde o dlouhodobou spokojenost."
Formule 1 Bahrajn navštívila naposledy před 2 lety, letos pořadatelé žádné problémy neočekávají (foto: Red Bull Racing)
"Letos však 100% věříme, že je vše dost dobré pro pořádání závodu. Byla to minulý rok naše volba a stejně je tomu tak i letos. Ale kritikové to nezmiňují, jen uvádějí, že závod byl zrušen. Ale kým? Z mého pohledu to je důležité.
Neriskovali bychom. Víme, co je ve hře, jedná se o dobře zvážené, nikoliv emocionální rozhodnutí. V zemi máme velkou podporu, protože velká cena je naší největší ekonomickou i sociální událostí," pokračuje Alzajáni.
Uznává, že v ulicích stále dochází kvůli menším skupinám k nepokojům, nevěří však, že je situace tak špatná, jak je vykreslována některými médii: "Celé to vnímání situace tak, že demonstranti cílí na média a F1, je zcela mylné. Demonstrantů není mnoho a ti, kteří se počítají, nepohrozili zničením závodu... může ale těch 15 protestujících lidi zastavit? Vážně o tom pochybuji."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.