Šéf závodu v Bahrajnu, který se má uskutečnit tento týden, přes panující obavy o bezpečnost naprosto věří tomu, že se víkend obejde bez jakýchkoliv problémů.
"Někteří jsou stále skeptičtí, ale až uvidí, uvěří - když přijedou a spatří, jak odlišně se věci zde mají," vykládá šéf závodu Zajed Alzajáni pro Autosport.
"Právě jsem hovořil s Christianem Hornerem, který zde již má tým lidí, a věci jsou normální. Vyšli si včera večer na jídlo a všechno je v pořádku. Bernie [Ecclestone] také uvedl, že je všechno v pohodě.
Navštívil jsem v Číně každý tým a myslím, že lidé oceňuji to, co jsme vyzkoušeli - být s nimi ve spojení a informovat je o aktuálním vývoji."
Lidé nejvíce zapomínají na jednu věci: byli jsme to minulý rok my, kdo přeložil závod. Nebyli jsme k tomu nuceni. Udělali jsme to, protože jsme v zemi museli řešit jiné věci a příjezd lidí to nebylo to správné prostředí.
V Bahrajnu máme hezký image. Jsme známí jako přátelští lidé a nechceme lidi nutit sem jezdit. I když se hovořil o znovuzařazení závodu na konci sezóny 2011, hodně se hovořilo o volnu [o které by lidé v F1 přišly kvůli kratší zimní přestávce], a řekli jsme, že raději obětujeme závod, protože nám jde o dlouhodobou spokojenost."
Formule 1 Bahrajn navštívila naposledy před 2 lety, letos pořadatelé žádné problémy neočekávají (foto: Red Bull Racing)
"Letos však 100% věříme, že je vše dost dobré pro pořádání závodu. Byla to minulý rok naše volba a stejně je tomu tak i letos. Ale kritikové to nezmiňují, jen uvádějí, že závod byl zrušen. Ale kým? Z mého pohledu to je důležité.
Neriskovali bychom. Víme, co je ve hře, jedná se o dobře zvážené, nikoliv emocionální rozhodnutí. V zemi máme velkou podporu, protože velká cena je naší největší ekonomickou i sociální událostí," pokračuje Alzajáni.
Uznává, že v ulicích stále dochází kvůli menším skupinám k nepokojům, nevěří však, že je situace tak špatná, jak je vykreslována některými médii: "Celé to vnímání situace tak, že demonstranti cílí na média a F1, je zcela mylné. Demonstrantů není mnoho a ti, kteří se počítají, nepohrozili zničením závodu... může ale těch 15 protestujících lidi zastavit? Vážně o tom pochybuji."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.