Šéf závodu v Bahrajnu, který se má uskutečnit tento týden, přes panující obavy o bezpečnost naprosto věří tomu, že se víkend obejde bez jakýchkoliv problémů.
"Někteří jsou stále skeptičtí, ale až uvidí, uvěří - když přijedou a spatří, jak odlišně se věci zde mají," vykládá šéf závodu Zajed Alzajáni pro Autosport.
"Právě jsem hovořil s Christianem Hornerem, který zde již má tým lidí, a věci jsou normální. Vyšli si včera večer na jídlo a všechno je v pořádku. Bernie [Ecclestone] také uvedl, že je všechno v pohodě.
Navštívil jsem v Číně každý tým a myslím, že lidé oceňuji to, co jsme vyzkoušeli - být s nimi ve spojení a informovat je o aktuálním vývoji."
Lidé nejvíce zapomínají na jednu věci: byli jsme to minulý rok my, kdo přeložil závod. Nebyli jsme k tomu nuceni. Udělali jsme to, protože jsme v zemi museli řešit jiné věci a příjezd lidí to nebylo to správné prostředí.
V Bahrajnu máme hezký image. Jsme známí jako přátelští lidé a nechceme lidi nutit sem jezdit. I když se hovořil o znovuzařazení závodu na konci sezóny 2011, hodně se hovořilo o volnu [o které by lidé v F1 přišly kvůli kratší zimní přestávce], a řekli jsme, že raději obětujeme závod, protože nám jde o dlouhodobou spokojenost."
Formule 1 Bahrajn navštívila naposledy před 2 lety, letos pořadatelé žádné problémy neočekávají (foto: Red Bull Racing)
"Letos však 100% věříme, že je vše dost dobré pro pořádání závodu. Byla to minulý rok naše volba a stejně je tomu tak i letos. Ale kritikové to nezmiňují, jen uvádějí, že závod byl zrušen. Ale kým? Z mého pohledu to je důležité.
Neriskovali bychom. Víme, co je ve hře, jedná se o dobře zvážené, nikoliv emocionální rozhodnutí. V zemi máme velkou podporu, protože velká cena je naší největší ekonomickou i sociální událostí," pokračuje Alzajáni.
Uznává, že v ulicích stále dochází kvůli menším skupinám k nepokojům, nevěří však, že je situace tak špatná, jak je vykreslována některými médii: "Celé to vnímání situace tak, že demonstranti cílí na média a F1, je zcela mylné. Demonstrantů není mnoho a ti, kteří se počítají, nepohrozili zničením závodu... může ale těch 15 protestujících lidi zastavit? Vážně o tom pochybuji."
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.