Sebastian Vettel, který dnes jezdil se starší verzí výfuků než jeho týmový kolega Mark Webber, je se svým vozem RB8 po úvodních trénincích v Číně spokojenější.
Přesto si zatím není jistý, jestli se starší specifikací bude pokračovat a v kvalifikaci raději nepoužije nejnovější verzi, kterou měl na svém monopostu Webber.
"Byl jsem zde dnes spokojenější a lépe to všechno klapalo, takže uvidíme. Těžko teď říct. Nemám s čím srovnávat na této dráze, je zde také chladněji. Je to o něco konkurenceschopnější, zdá se to být celkem vyrovnané," soudí Vettel o svém voze vybaveném odlišnou verzi výfuků.
Webber byl s pokrokem, který Red Bull v pátek v Šanghaji učinil, také spokojenější. Další zrychlení před sobotní kvalifikací si slibuje od srovnávací analýzy z dat z obou vozů.
"Už jsem s tím vozem, co měl dnes Seb, nějakou dobu nejezdil, ani on ne. Je to poprvé, co do něj znovu usedl. Vozy se s jinými díly chovají v různých fázích kola odlišně, takže to dnes večer budeme muset prozkoumat," popisuje Australan.
Piloti Red Bullu v průběhu Velké ceny Malajsie (foto: Red Bull Racing)
"Můžeme se vzájemně trochu připravit o silné a slabé stránky. Obecně se ubíráme správným směrem," dodává Webber, který ve druhém tréninku obsadil čtvrtou příčku za svým kolegou Vettelem. Na nejrychlejší Mercedes Michaela Schumachera ztratili 0,187, resp. 0,46 sec.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.