Sebastian Vettel, který dnes jezdil se starší verzí výfuků než jeho týmový kolega Mark Webber, je se svým vozem RB8 po úvodních trénincích v Číně spokojenější.
Přesto si zatím není jistý, jestli se starší specifikací bude pokračovat a v kvalifikaci raději nepoužije nejnovější verzi, kterou měl na svém monopostu Webber.
"Byl jsem zde dnes spokojenější a lépe to všechno klapalo, takže uvidíme. Těžko teď říct. Nemám s čím srovnávat na této dráze, je zde také chladněji. Je to o něco konkurenceschopnější, zdá se to být celkem vyrovnané," soudí Vettel o svém voze vybaveném odlišnou verzi výfuků.
Webber byl s pokrokem, který Red Bull v pátek v Šanghaji učinil, také spokojenější. Další zrychlení před sobotní kvalifikací si slibuje od srovnávací analýzy z dat z obou vozů.
"Už jsem s tím vozem, co měl dnes Seb, nějakou dobu nejezdil, ani on ne. Je to poprvé, co do něj znovu usedl. Vozy se s jinými díly chovají v různých fázích kola odlišně, takže to dnes večer budeme muset prozkoumat," popisuje Australan.
Piloti Red Bullu v průběhu Velké ceny Malajsie (foto: Red Bull Racing)
"Můžeme se vzájemně trochu připravit o silné a slabé stránky. Obecně se ubíráme správným směrem," dodává Webber, který ve druhém tréninku obsadil čtvrtou příčku za svým kolegou Vettelem. Na nejrychlejší Mercedes Michaela Schumachera ztratili 0,187, resp. 0,46 sec.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.