Podle odborníka na pneumatiky - bývalého ředitele Bridgestonu Hirohida Hamašimy - musí Ferrari zlepšit práci s pneumatikami.
"Upřímně řečeno, stále se trápíme," uvádí k využívání pneumatik a jejich výkonnosti Hamašima. "Vůz má potenciál, ale momentálně se nám stále nedaří nalézt ten správný bod. V zimě se nám to někdy dařilo, někdy tam ale byly také velké rozdíly. Musíme nalézt ten správný bod a také učinit auto robustnější."
Hamašima, který se po letech u Bridgestonu loni přesunul k Ferrari, si myslí, že monopost F2012 je lepší v závodních podmínkách než během kvalifikací a že se jim podaří zlepšit rychlost jak na jedno kolo, tak i během delších jízd.
"Věřím, že naše auto je v současnosti silnější v závodní než v kvalifikačních podmínkách. Zatím jsme ale odjeli pouze dva závody, takže si nejsem jistý. Alespoň však můžeme říct, že bychom zřejmě upřednostnili mokré podmínky."
Fernando Alonso s vozem Ferrari F2012 v Sepangu (foto: Scuderia Ferrari)
"U Ferrari máme problémy se zahříváním pneumatik. Vzhledem k odlišným směsím Pirelli tento problém vůz pomáhá řešit. V závodních podmínkách se samozřejmě jedná o kompromis. Pokud je zahříváte dobře, degradace bude větší, ale když vůz správně vyvážíme, věřím, že je budeme moci dobře zahřívat a dlouho vydrží. Takže zatím musíme hledat dobré vyvážení," dodává Hamašima.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.