Podle odborníka na pneumatiky - bývalého ředitele Bridgestonu Hirohida Hamašimy - musí Ferrari zlepšit práci s pneumatikami.
"Upřímně řečeno, stále se trápíme," uvádí k využívání pneumatik a jejich výkonnosti Hamašima. "Vůz má potenciál, ale momentálně se nám stále nedaří nalézt ten správný bod. V zimě se nám to někdy dařilo, někdy tam ale byly také velké rozdíly. Musíme nalézt ten správný bod a také učinit auto robustnější."
Hamašima, který se po letech u Bridgestonu loni přesunul k Ferrari, si myslí, že monopost F2012 je lepší v závodních podmínkách než během kvalifikací a že se jim podaří zlepšit rychlost jak na jedno kolo, tak i během delších jízd.
"Věřím, že naše auto je v současnosti silnější v závodní než v kvalifikačních podmínkách. Zatím jsme ale odjeli pouze dva závody, takže si nejsem jistý. Alespoň však můžeme říct, že bychom zřejmě upřednostnili mokré podmínky."
Fernando Alonso s vozem Ferrari F2012 v Sepangu (foto: Scuderia Ferrari)
"U Ferrari máme problémy se zahříváním pneumatik. Vzhledem k odlišným směsím Pirelli tento problém vůz pomáhá řešit. V závodních podmínkách se samozřejmě jedná o kompromis. Pokud je zahříváte dobře, degradace bude větší, ale když vůz správně vyvážíme, věřím, že je budeme moci dobře zahřívat a dlouho vydrží. Takže zatím musíme hledat dobré vyvážení," dodává Hamašima.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.