Podle odborníka na pneumatiky - bývalého ředitele Bridgestonu Hirohida Hamašimy - musí Ferrari zlepšit práci s pneumatikami.
"Upřímně řečeno, stále se trápíme," uvádí k využívání pneumatik a jejich výkonnosti Hamašima. "Vůz má potenciál, ale momentálně se nám stále nedaří nalézt ten správný bod. V zimě se nám to někdy dařilo, někdy tam ale byly také velké rozdíly. Musíme nalézt ten správný bod a také učinit auto robustnější."
Hamašima, který se po letech u Bridgestonu loni přesunul k Ferrari, si myslí, že monopost F2012 je lepší v závodních podmínkách než během kvalifikací a že se jim podaří zlepšit rychlost jak na jedno kolo, tak i během delších jízd.
"Věřím, že naše auto je v současnosti silnější v závodní než v kvalifikačních podmínkách. Zatím jsme ale odjeli pouze dva závody, takže si nejsem jistý. Alespoň však můžeme říct, že bychom zřejmě upřednostnili mokré podmínky."
Fernando Alonso s vozem Ferrari F2012 v Sepangu (foto: Scuderia Ferrari)
"U Ferrari máme problémy se zahříváním pneumatik. Vzhledem k odlišným směsím Pirelli tento problém vůz pomáhá řešit. V závodních podmínkách se samozřejmě jedná o kompromis. Pokud je zahříváte dobře, degradace bude větší, ale když vůz správně vyvážíme, věřím, že je budeme moci dobře zahřívat a dlouho vydrží. Takže zatím musíme hledat dobré vyvážení," dodává Hamašima.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.