ČÍNA – 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton se v závěru tréninku přehoupl přes všechny a je tak nejrychlejším mužem úvodního klání před Velkou cenou Číny
Zatímco netrpělivě očekáváme zahájení prvního tréninku na třetí velkou cenu sezony, Velkou cenu Číny. Bylo učiněno důležité rozhodnutí: 22. dubna se formule 1 vydá do Bahrajnu, FIA se tak rozhodla nebojkotovat závod.
Do začátku volného tréninku zbývá pět minut a již teď je jasné, že páteční tréninky začínají s penalizací. Provinil se jezdec stáje McLaren Lewis Hamilton, který musel měnit převodovku a čeká ho tak posun o pět míst na startu.
Piloti jsou připraveni k vyjetí na dráhu, momentálně neprší, ale asfalt na některých místech trati ještě není dostatečně vyschlý.
Christian Horner potvrdil, že oba vozy Red Bull nastoupí do tréninku s odlišnou konfigurací výfuků, tak aby si odzkoušeli různé možnosti…první páteční trénink se tak postupně stává testovacím momentem pro týmy.
Na konci boxové uličky svítí zelené světlo, trénink byl odstartován. Na trať se vydávají jezdci, aby si zajeli instalační kolo, mezi nimi i Giedo Van Der Garde s vozem Caterham a Jules Bianchi s Force India. Teplota asfaltu je 13°C jen o jeden stupínek více než teplota vzduchu.
Bruno Senna je na zídce Williamsu, také dnes je odsouzen k roli diváka, v jeho voze sedí Valtteri Bottas. Úvodní část tréninku je tradičně velmi pasivní, piloti odkroužili instalační kolo a jsou u svých mechaniků.
Zadní křídlo Alonsova Ferrari je pokryto flow-visem, Alonso je také prvním pilotem, kterému mechanici mění nastavení. První půl hodina tréninku je za námi, na světelné tabuli nesvítí, žádný čas. Trať je studená a vlhká, nikomu se nechce riskovat a všichni se soustředí na zkoušení nových prvků, které do Číny přivezli.
Na trati je Michael Schumacher a Sergio Peréz, ale oba míří do boxů. Jak můžeme vidět na radaru, blíží se déšť. Mark Webber je nakonec tím prvním pilotem, který zajíždí měřené kolo a stanovuje tak základní hodnotu na 1:44,542, ve stejný okamžik se roztahují deštníky, protože trať je zkrápěná deštěm.
Webber se dokázal v dalším kole ještě zlepšit (1:39,558), o měřené kolo se současně s Australanem pokouší i Vergne a Ricciardo. Romain Grosjean zajel čas 1:41.7 a jde tak na druhé místo. Felipe Massa se dostal do obtíží a je mimo trať, ale zvládl svůj monopost dostat zpět na silnici. Zatímco stále poprchává a trať je mokřejší než v úvodu, jezdci krouží na slickach.
Aktuální pořadí po 50. minutách tréninku je: Webber na první pozici s časem 1:39.558, Grosjean je druhý 1:41.204, třetí je Maldonado 1:41.908. Čtvrtý čas zajel Ricciardo 1:42.763, pátý je Kovalainen 1:43.964, a šestý Massa 1:44.022, sedmý je Mercedes Nica Rosberga 1:46.932, osmý De La Rosa 1:47.1. Následuje Toro Rosso pilota Vergne 1:47.3 a Karthikeyan na posledním desátém místě 1:57.5.
Podmínky na trati se zlepšují a jezdci se postupně rozhodují zajíždět pro pneumatiky do sucha. Mark Webber se dokázal zlepšit natolik, že jeho čas je teď 1:38,977, zatímco z radiové komunikace mezi zídkou Red Bullu a úřadujícím mistrem světa Vettelem, se dozvídáme, že jeho systém DRS nefunguje.
Těsně v závěru tréninku se do čela vyhoupl Lewis Hamilton a posunul tak čas na 1:37,106 min.
Počty ujetých kol v 1. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 321,8 km/hod; 2. Pérez - 321,4; 3. Rosberg - 320,9; 4. Kovalainen - 320,1; 5. Van der Garde - 320,0; 6. Schumacher - 319,8.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: pdf.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.